Gå til innhold

Istedet for ildfast form

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Skal lage en grateng-lignende rett i dag - men har ikke ildfast form! :( Hva kan jeg bruke istedet?

Gjest Spinell
Skrevet

Det spørs hvor stor porsjon du skal lage ;) Er det ganske mye, og gratengen ikke skal være veldig høy, kan du bruke langpanna som hører til stekeovnen. Hvis porsjonen er mindre kan du bruke brødform (er). Rund kakeform kan også benyttes.

Gjest Spinell
Skrevet

For øvrig kan ildfaste former skaffes mange steder til en relativt rimelig penge. Jernia, Europris, og til og med Rema 1000 (tror jeg) har ildfaste former av den nøytrale gjennomsiktige typen.

Skrevet

Er ikke såå stor porsjon.. Så langpanne blir nok for mye. Brødform har jeg ikke, men har en firkantig kakeform. Må se om den kanskje blir for stor den også. :sukk:

Skrevet

For øvrig kan ildfaste former skaffes mange steder til en relativt rimelig penge. Jernia, Europris, og til og med Rema 1000 (tror jeg) har ildfaste former av den nøytrale gjennomsiktige typen.

Da skal jeg sjekke der i morgen. :)

Skrevet

Hvis du har ei stekepanne som tåler høy varme og kan stå i ovnen, så kan du lage hele gratengen i stekepanna og sett den inn i ovnen slik som den er. :) det bruker jeg. Aner ikkeh va den heter den stekepanna, men det er ei grå type stål som kokker bruker på restaurantkjøkken.

Skrevet

Eventuelt en kjele (men pass på at håndtakene tåler varmen :) ) Du kan også lage deg en "miniform" av aluminiumsfolie oppi langpannen som du kan ha gratengen i. Men det aller greieste er vel å kjøpe en billig form, de er jo ganske kjekke å ha senere også :)

Skrevet

Takk for alle kreative tips. Var innom Coop i dag, der var ikke prisene særlig billige i alle fall! Får sjekke andre steder. :)

Skrevet

Om du lurer på hvor du kan få tak i billige ildfaste former kan du skjekke Clas Olhson dersom du har det i nærheten. Der har de garantert. Eller så har du for eksempel Europris, Rema 1000 har kanskje og Nille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...