Gå til innhold

Forslag til dåpsgave

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ønsker noen tips til hva man som fadder kan kjøpe til fadderbarnet sitt til dåpen.

Har noen muligheter, men er fortsatt litt i tenkeboksen.

Er penger på egen sparekonto noe man ønsker seg? Sånn at man kan sette inn en slump nå og da i tillegg.

Dette er altså til verdens søteste lille gutt :)

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/506643-forslag-til-d%C3%A5psgave/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Vedr. bankkonto mener jeg å ha lest her inne at det er blitt vanskeligere å åpne bankkonto i andres barns navn de senere årene. I tillegg er det foreldrene som disponerer barnas konto, så de bestemmer i praksis hva slike penger skal brukes til. Men jeg forstår tanken, og det er jo en gave som vokser med årene.

Andre vanlige forslag her inne:

-den minste "fjellsekken" fra Bergans, Nordkapp jr, (har gitt bort denne gaven selv til flere dåpsbarn, veldig vellykket)

-barnebibel

-de store hvite eventyrbøkene

jeg vet mange gir bort smykker, selv var jeg veldig glad i noen armbånd i emalje som jeg fikk til dåpen , og som jeg brukte til jeg vokste fra dem.

Da jeg var fadder var det til barn der faren var gullsmed, så det var liksom ingen vist i å kjøpe smykke med gravering. Derimot kjøpte vi høy babystol i tre, sånn til å stitte og spise i, og fikk ingngravert med svi-penn navn og dato for dåpen på den.

Tenk utradisjonelt, og ikke kjøp en sparebøsse eller "min første tann"-holder fra nærmeste gullsmed - han får garantert noe lignende av noen andre!

Spør foreldrene om det er noe de ønsker seg som de/han får bruk for; enten nå eller senere. Ellers er det gode forslag over her; jeg har også kjøpt sekk i dåpsgave, til hun skulle begynne i barnehage selv om det var en stund til.

Om du kjøper noe fra gullsmed som kan graveres, gi heller med et gavekort på gravering, så slipper de å sitte med fire like ting som ikke kan byttes fordi navnet/datoen er gravert inn...

Annonse

På denne bloggen kan du bestille kjempfine bilder.

Oj...

Til TS: det er sikkert lurt å se an dåpsbarnets foreldre, også. Noen blir i fyr og flamme over bildene i bloggen som det lenkes til, andre synes disse er kjempefine.

Hos atter andre vil ingen av disse være vellykkede gaver.

Jeg støtter forslaget om berganssekk. Min pode ble døpt i april og den har vært flittig i bruk allerede. Sekken er kjekk å pakke ned i når poden skal på besøk til besteforeldre osv.

Ellers så er Rørospledd en fin gave. De får du på Husfliden.

Det går også an å gi penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...