Gå til innhold

Jeg er lite pen...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor i all verden jeg skal poste dette, men siden jeg er singel så blir det her.

Ifjor begynte jeg på skole, og jeg kjente absolutt ingen.

Jeg er ikke noe spesielt pen, og er nok en smule tilbakeholden. Så jeg gikk mye alene. Syns det var vanskelig å ta kontakt med andre jenter, siden de tydeligvis ikke syns jeg var bra nok, pen nok eller kul nok.

Etterhvert var det to gutter som begynte å prate med meg. Jeg skjønner ikke hvorfor, de var veldig kjekke. Alle de kule jentene hang over de hele tiden.

Først var det han ene som begynte å prate med meg, og jeg ble litt glad, egentlig. Endelig noen å prate med!

Like etter ble jeg kjent med han andre gjennom et gruppearbeid, og han stoppet alltid å pratet med meg når vi møttes.

Det jeg lurer på er ... hvofor prater kjekke gutter med mindre pene jenter? Det var da så mange kule og pene jenter de kunne ha pratet med uansett. (Ja, jeg har veldig dårlig selvtillit)!!!

Pratet de med meg fordi de så at jeg alltid var alene, eller pratet de med meg fordi jeg virket grei?

Jeg bare lurer altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du få et sikkert svar på dette må du vel nesten spørre dem?

Mine mulige forklaringer:

* Du er ikke så stygg som du tror du er.

* Du er hyggelig å snakke med.

* Du virket grei.

* De er begge sympatiske unge menn som syns det er ok å snakke med noen selv om de ikke først og fremst har planer om å få dem i seng eller gifte seg med dem.

* De er begge sympatiske unge menn som registrerte at du var mye alene og syntes det var ok å inkludere deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg er grei og er hyggelig å prate med, men om jeg er pen ... der kommer den dårlige selvtilliten min igjen. Jeg vet ikke hva jeg er, men jeg vil ikke tro at jeg er forferdelig stygg, men jeg er ikke kjempepen heller.

Jeg er absolutt ikke interessert i de, og det tror jeg heller ikke de er.

Det er mer sånn - slå av en prat - opplegg. Kjenner de ikke så veldig godt, men om vi kunne blitt venner så hadde det vært ok :)

Jeg bare lurte på om gutter generelt liker å være venner med mindre pene jenter?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det er så rart? Kanskje du er ei sympatisk jente, og de andre jentene litt det motsatte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns det er rart. Har alltid trodd at man må være dritpen for å ha kjæreste. Jeg har alltid vært utenfor på barne og ungdomsskolen. Fikk det mye bedre på vgs.

Gutter pratet aldri med meg, sikkert fordi jeg var lite pen og hadde dårlig selvtillit.

Guttene ville bare prate med de pene som var med på ting.

Vet ikke om det er sånn nå også, nå som alle er i 20-årene.

Jeg vet a jeg er mer jordnær enn de fleste jentene på skolen jeg går på, for de aller fleste er fnisete og prater bare med de som er like kule og pene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe

Jeg er ikke noe spesielt pen, og er nok en smule tilbakeholden. Så jeg gikk mye alene. Syns det var vanskelig å ta kontakt med andre jenter, siden de tydeligvis ikke syns jeg var bra nok, pen nok eller kul nok.

Etterhvert var det to gutter som begynte å prate med meg. Jeg skjønner ikke hvorfor, de var veldig kjekke. Alle de kule jentene hang over de hele tiden.

Først var det han ene som begynte å prate med meg, og jeg ble litt glad, egentlig. Endelig noen å prate med!

Like etter ble jeg kjent med han andre gjennom et gruppearbeid, og han stoppet alltid å pratet med meg når vi møttes.

Det jeg lurer på er ... hvofor prater kjekke gutter med mindre pene jenter? Det var da så mange kule og pene jenter de kunne ha pratet med uansett. (Ja, jeg har veldig dårlig selvtillit)!!!

Pratet de med meg fordi de så at jeg alltid var alene, eller pratet de med meg fordi jeg virket grei?

Mange gutter og menn er snille og tenker på alle jenter som fine og like mye verdt. Det kan hende de vil ha litt variasjon og bekreftelse fra flere og da sprer de oppmerksomheten sin rundt for å ha alle muligheter åpne, skulle jeg tro.

Husk at i sexmarkedet tar kjekke og mindre kjekke menn alt som kan puste. Det betyr at ingen jenter bør føle at de er veldig hotte ute på byen bare fordi en mann prøver seg. Man vet jo aldri...er man virkelig egentlig en 2'er eller er man over gjennomsnittet eller helt i toppen? Det vites ikke, for menn tar alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gutter og menn er snille og tenker på alle jenter som fine og like mye verdt. Det kan hende de vil ha litt variasjon og bekreftelse fra flere og da sprer de oppmerksomheten sin rundt for å ha alle muligheter åpne, skulle jeg tro.

Husk at i sexmarkedet tar kjekke og mindre kjekke menn alt som kan puste. Det betyr at ingen jenter bør føle at de er veldig hotte ute på byen bare fordi en mann prøver seg. Man vet jo aldri...er man virkelig egentlig en 2'er eller er man over gjennomsnittet eller helt i toppen? Det vites ikke, for menn tar alt.

Jaggu har lærdommen synket inn hos deg, ikke verst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg er grei og er hyggelig å prate med, men om jeg er pen ... der kommer den dårlige selvtilliten min igjen. Jeg vet ikke hva jeg er, men jeg vil ikke tro at jeg er forferdelig stygg, men jeg er ikke kjempepen heller.

Jeg er absolutt ikke interessert i de, og det tror jeg heller ikke de er.

Det er mer sånn - slå av en prat - opplegg. Kjenner de ikke så veldig godt, men om vi kunne blitt venner så hadde det vært ok :)

Jeg bare lurte på om gutter generelt liker å være venner med mindre pene jenter?

TS

Jeg har alltid vanket sammen med gutta, og har mange guttekompiser ennå... Det jeg har lært tydelig oppigjennom årene er at gutter ser på og plystrer etter rå-pene jenter....MEN det er ikke så mange av guttene som virkelig vil ha disse jentene (som damer)..Rå-pene jenter blir ofte av gutta, sett på som "tomme i toppen"...

Veldig mange gutter vil ha jenter med andre kvaliteter...ikke "bare" et rå-pent utseende...

Ikke missforstå meg... selvsagt har utseende mye å si, MEN det er helt greit å være "vanlig søt"...

Disse guttene liker deg sikkert som person, og tenk på de som venner...Gode venner velges ikke av utseende...

Endret av Myrthel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor i all verden jeg skal poste dette, men siden jeg er singel så blir det her.

Jeg bare lurer altså.

Kanskje du rett og slett er en interessant og likandes jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De følte seg sikkert trygge på deg. At du virker grei og ikke er en plagsom og innbilsk jente som kanskje de andre er. Mange gutter som liker kvinnelige venner vettu. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du utstråler sikkert en energi som tiltrekker seg folk. Man skal ikke ta for gitt hva man utstråler selv om man anser seg selv om mindre pen.

Dessuten er det mange gutter som ikke tiltrekkes av standard pene jenter, men heller de som skiller seg litt ut.

Jeg er ikke vel ikke det man forbinder med "pen" da jeg har skjeve tenner, fregner, hvit hud og rødskjær i håret, men det har ikke stoppet gutter fra å ta kontakt.

Har hatt mange guttevenner og gutter som likte meg på ungdomsskolen og videregående.

Vi jenter må slutte å tenke så fælt om oss selv selv om vi ikke måle oss med kjendisenes utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at du er lite pen egentlig. Alle kan vi være overfladiske osv. Det jeg mener å si, er at du sikkert er mye penere enn du faktisk selv er klar over. Jeg har alltid hatt veldig dårlig selvtillit og selvbilde, hatt psykiske problemer opp igjennom. Dette gjør jo sitt at jeg blir tilbakeholden osv. Det er vanskelig for meg å ta kontakt med nye folk, da spesielt jenter, fordi jeg ofte føler at de bare vil tenke at jeg er drit stygg og fæl.

Men jeg blir ofte helt forbauset, for folk sier jeg er kjempe pen, kjekk, men så lenge realiteten oppe i ens eget hode er en helt annen, så blir det faktisk slik. Det BLIR alltid som du TROR. Tror du det hardt nok, så blir det faktisk slik. Du burde kanskje prøve å få hjelp av en psykolog eller noe sånt, få skikk på tankene.

Overfladisk ved første øyekast, men vi forelsker oss sjelden i utseendet, men i selve personen, i den du er. Man tiltrekkes gjerne av glade og sprudlende mennesker, og da hjelper det fint lite hvor pen man er. At noen er veldig stille og har en ekskluderende holdning signaliserer usikkerhet og lite interesse, dessverre. Om du skjønner? Men dette er noe man kan gjøre noe med! Jeg skal kanskje ikke si så mye, for jeg sliter jo en del selv. Men man skaper faktisk sin egen realitet.

Tenk på alle de pene menneskene du har sett, de vakreste av de vakre. Tror du virkelig alle de går rundt og tenker: Jeg er så vakker og pen, det kan alle se!

Nei og nei. Jeg skal love deg at vakre mennesker har store komplekser de også. De går kanskje rundt og tror de ikke er noe pene, men realiteten tilsier noe helt annet.

Skjønnhet er subjektivt, men tenk på litt av det jeg sier!

Jeg må bare få understreke : DU skaper din EGEN realitet. Tror DU noe hardt nok, så blir det slik. Det er faktisk bevist at man kan tenke seg syk. Makes scence?

Lykke til:) Nyt livet, tenk så liten sjansen for at nettopp du er den du er, er. Veldig liten. Ville du virkelig vært en annen person hvis du tenker deg om? Du er unik, akkurat som meg, naboen din og mordi.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare lurer altså.

Det virker som du setter likhetstegn mellom pen og kul. Slutt med det, det faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan VET du at du ikke er pen. Eller snarere hvordan vet du hvordan andre oppfatter utseendet ditt?

De fleste går ikke rundt og tror seg pene, og hva er pen? Pen er et utrolig kjedelig adjektiv, jeg vil mye heller være morsom, sexy, vakker eller sjarmerende enn pen. Pen er som medium eller vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...