AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 prøver å gjøre de 6 basisøvelsene som fikk av fysioen på rehab. men det er med egen kroppsvekt-ingen hjelpemidler (evnt litt tilpasset helse da) men det heter seg at styrketrening skal en gjør annenhver dag for at kroppen skal få hvilt å restituert seg. gjelder dette på disse øvelsene også ? om jeg gjør de annenhver dag, vil jeg merke litt strammere kropp etter noen uker? som jeg har llest at en vil med styrketrening. nåååå vil jeg ha inn cm rundt omkring..frustrenes å lete etter klær
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Man pleier å si at kroppsvektbaserte øvelser ikke kan gi tung nok belastning til at man trenger like lang resititusjon som når man trener med vekter. Så generelt sett: Ja, du kan gjøre øvelsene hver dag. Når det er sagt, er det selvsagt forskjell på øvelsene. Visse øvelser kan være veldig tunge selv om man ikke bruker vekter. Dips, pulls ups og chins er eksempler på øvelser som for dårlig trente personer føles svært tunge etter kun noen få reps (om man i det hele tatt klarer noen), selv om man kun bruker kroppsvekt. Mitt tips er å se det ann, og lytte til kroppen. Om du føler at det blir for mye, og om du begynner å miste motivasjonen og føle deg energiløs, da bør du roe ned litt. Hvilke øvelser er det snakk om?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 1 knebøy 2 er sit ups 3 armheving/kroppsheving 4 setemuskululatur 5 rygg/nakke strekk 6 sidemuskulatur leste også på nett at etter noen uker skal en merke at en kansskje er noe strammere. buksene kan sitt løsere om livet. håper dette gjeld for disse øvelsene også??
Leifr Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 1 knebøy 2 er sit ups 3 armheving/kroppsheving 4 setemuskululatur 5 rygg/nakke strekk 6 sidemuskulatur Dette er delvis intetsigende. "Setemuskulatur" og "sidemuskulatur" er ikke øvelser, men muskelgrupper. Som kan trenes med en lang rekke forskjellige øvelser. Situps bør forøvrig ingen trene, de er regelrett skadelige for ryggen og lite effektive uansett. Planken og sideplanken kan være en grei erstatning. (Sidebemerkning: "Kroppsheving" er vanligvis synonymt med chinups eller pullups, ikke armhevinger.)
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #5 Skrevet 19. august 2010 hvorfor gir fysioterapeuter på rehabilitering oss beskjed om ta sit ups???
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #6 Skrevet 19. august 2010 jeg prøvde å skrive ha de 6 øvelsene er , men da e ikke husket navn skrev jeg opp hvilke områder muskler det er for sete: ligger på rygg, bena i gulvet ,men de er bøyde knær. så hever og senker en rumpa.. men foten er i bøyd men står i gulvet sidemusklene- ligger på rygg , med føttene er løftet opp bøyd opp mot magen- armene ligger rett ut til side og så ruller en fra side til side
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå