AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Hei. Jeg som gutt/mann har alltid trodd at når det gjaldt jenter og kvinner så var det et enormt turn-on at mannen hadde fin og muskuløs kropp - altså at en naken veltrent mann med flat mage var en innertier. Det er jo slik man ser i filmer, mannen som stripper ned og viser drømmekroppen. I går snakket jeg med en jente som sa noe helt annet, hun sa at hun ikke brydde seg om sixpack, syntes det var like sexy med en naken mann med litt mage. Altså ikke stor ølmage, men en normalvektig, slank mann med litt magefett. At det ga henne assosiasjoner til en mer "ekte mann" osv. Er dere kvinner enige i dette? Eller synes dere "drømmekroppen" med sixpack etc er mye mer sexy? Nå snakker vi selvfølgelig rent estetisk, personlighet ikke tatt med i vurderingen.
Gjest Xelle Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 En normal kropp er som regel mye mer sexy enn en muskelklump med sixpack. Mye bedre å ta på også.
Rights Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Du vil aldri noensinne komme til en konklusjon. Folk er forskjellige - simple as that!
Gjest gjestdeluxe Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 Hei. Jeg som gutt/mann har alltid trodd at når det gjaldt jenter og kvinner så var det et enormt turn-on at mannen hadde fin og muskuløs kropp - altså at en naken veltrent mann med flat mage var en innertier. Det er jo slik man ser i filmer, mannen som stripper ned og viser drømmekroppen. I går snakket jeg med en jente som sa noe helt annet, hun sa at hun ikke brydde seg om sixpack, syntes det var like sexy med en naken mann med litt mage. Altså ikke stor ølmage, men en normalvektig, slank mann med litt magefett. At det ga henne assosiasjoner til en mer "ekte mann" osv. Er dere kvinner enige i dette? Eller synes dere "drømmekroppen" med sixpack etc er mye mer sexy? Du mener altså at det er enten-eller: six-pack eller litt mage? Før jeg sier noe om mannens mage, må jeg si at jeg selv må jobbe for egen mage først...jeg ville ha godtatt at en mann ba meg om å slanke meg/trene mer, om han ikke helt var fornøyd! Så mannens mage: Aller først ville jeg ha bekymret meg over å være sammen med en mann der det var fare for hans helse. Det vil også si at disse gener overføres videre til neste generasjon, noe som er betenkelig: mannens magefett er farlig for helsen hans, spesielt om fettet ligger inne ved organene (og ikke bare ute i underhudsfettet). http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=281329 http://www.abcnyheter.no/node/77490 http://www.klikk.no/helse/dinkost/vektkontroll/article469682.ece http://www.iform.no/forum/index.php?topic=52622.0 http://treningslaila.blogg.no/1271102463_fett_p_magen.html http://www.slank.no/artikler/fullkorn_tar_magefettet.html Helseaspektet er det ene, noe annet er det estetiske: http://www.mayoclinic.com/health/belly-fat/MC00054 Magefett hos menn er ikke så fint å se på, når det er for mye. En sixpack er ikke påkrevet (det har jeg ikke selv heller!), men en normalt slank mage som er et resultat av en moderat aktiv livsstil og et balansert og variert kosthold er å foretrekke. Om mannen går turer, eventuelt løper litt og blir sliten, noen få ganger hver uke, så er det bra. Om han drikker mye vann, og vektlegger det sunne fettet fra avocado, litt nøtter i frokostblandingen, at han kjøper fullkornspasta fremfor vanlig hvit pasta, at han vet at litt broccoli er sunt, det samme med paprika, egg, og andre proteinkilder, ved siden av det lyse mer magre kjøttet (kylling, laks (omega 3) etc.), og at han spiser biff mer sjeldent. I hverdagen spiller det en rolle om han velger mager kesam eller lett-rømme, fremfor fløte eller hel-rømme. Må han ha melk, velger han vel lett-melk fremfor H-melk, lite hvetemel, mer grov spelt og fullkorn, osv. Frukt, grønnsaker og sunne middagsretter er et must...om han lever rimelig sunt med mosjon og i kosthold, skal en ikke ha en enormt stor mage, enten en er kvinne eller mann. Så ja, det er turn-off med en veldig stor mage og for mye fett!
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #5 Skrevet 19. august 2010 Tror trådstarter ikke snakker rent praktisk om hva slags TYPE mann man foretrekker, tror heller det går på den nakne mannen og den erotiske følelsen av å bli opphisset. Det var heller ikke snakk om noen tjukk mann, trådstarter sa normalvektig, så antar spm går på hva som er best av veltrent med sixpack eller NORMAL. Og da er det bare snakk om litt valpefett. Etter min mening kan normal være like bra, tror ikke kvinner er så opptatt av kropp.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 19. august 2010 #6 Skrevet 19. august 2010 Tror trådstarter ikke snakker rent praktisk om hva slags TYPE mann man foretrekker, tror heller det går på den nakne mannen og den erotiske følelsen av å bli opphisset. Det var heller ikke snakk om noen tjukk mann, trådstarter sa normalvektig, så antar spm går på hva som er best av veltrent med sixpack eller NORMAL. Og da er det bare snakk om litt valpefett. Etter min mening kan normal være like bra, tror ikke kvinner er så opptatt av kropp. For min del svarte jeg på begge deler, både praktisk og om den nakne mannen: de to henger gjerne litt sammen. Hva som er "normalvektig" varierer litt. Har opplevd at folk som omtaler seg selv som "normalvektige" snarere er mer lubne. Hvis det kun er snakk om "litt hvalpefett", står jeg nok for det samme svaret uansett: en veltrent og sunn kropp er å foretrekke også fra en naken mann. Du tror ikke kvinner er så opptatt av kropp? Du kan nok ikke snakke for alle kvinner. Jeg er opptatt av at en naken, så vel som påkledt mann, fører en relativt sunn livsstil, noe som gjenspeiles i kroppen.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #7 Skrevet 19. august 2010 Det er hvertfall turnoff for min del med mann med mage, men de trenger heller ikke ha sixpack. Jeg er opptatt av trening og sunntkosthold, heldigvis er mannen min det også. Men man forandrer seg og om han får litt mage med alderen så kommer jeg ikke til å synst han er mindre pen naken for den slags skuld.
Gjest KateW Skrevet 19. august 2010 #8 Skrevet 19. august 2010 Jeg tenner på den mannen som er min, står naken foran meg og har lyst til å pule....
Stinelin Skrevet 19. august 2010 #9 Skrevet 19. august 2010 Jeg tenner på den mannen som er min, står naken foran meg og har lyst til å pule....
Gjest MikeWaters Skrevet 19. august 2010 #10 Skrevet 19. august 2010 Om mannen går turer, eventuelt løper litt og blir sliten, noen få ganger hver uke, så er det bra. Om han drikker mye vann, og vektlegger det sunne fettet fra avocado, litt nøtter i frokostblandingen, at han kjøper fullkornspasta fremfor vanlig hvit pasta, at han vet at litt broccoli er sunt, det samme med paprika, egg, og andre proteinkilder, ved siden av det lyse mer magre kjøttet (kylling, laks (omega 3) etc.), og at han spiser biff mer sjeldent. I hverdagen spiller det en rolle om han velger mager kesam eller lett-rømme, fremfor fløte eller hel-rømme. Må han ha melk, velger han vel lett-melk fremfor H-melk, lite hvetemel, mer grov spelt og fullkorn, osv. Var det alt?
Gjest gjestdeluxe Skrevet 19. august 2010 #11 Skrevet 19. august 2010 Var det alt? Ja Ellers tror jeg at når en kvinne liker en mann, gjør hun det uavhengig av litt ekstra mage.
Gjest MikeWaters Skrevet 19. august 2010 #12 Skrevet 19. august 2010 Ellers tror jeg at når en kvinne liker en mann, gjør hun det uavhengig av litt ekstra mage. Det tror jeg også, kan også legge til at jeg personlig foretrekker skummet melk framfor lett, og yogurt naturell framfor rømme, men det er jo selvsagt en smaksak
Gjest gjestdeluxe Skrevet 19. august 2010 #13 Skrevet 19. august 2010 (endret) Det tror jeg også, kan også legge til at jeg personlig foretrekker skummet melk framfor lett, og yogurt naturell framfor rømme, men det er jo selvsagt en smaksak Jeg ramset bare opp noen eksempler...og det finnes mange bra ulike valgmuligheter, som skummet melk og yoghurt naturell. Dessuten skal visst for eksempel en kotelett til lunch (low carb diet) være bra for enkelte. "Hvalpefett" som i et par kilo for mye vil vel de fleste godta hos hverandre. Jeg snakket mer om ytterpunktene, når det blir mer...og setter en strek for kosthold og treningspratet her. Endret 19. august 2010 av gjestdeluxe
Eternity Skrevet 19. august 2010 #14 Skrevet 19. august 2010 Alle er vi så forskjellige, skal vi kun fokusere på kropp her, så er svaret at har jeg valget mellom en helt normal kropp og en veltrent, stram og muskuløs kropp, så tar jeg den veltrente.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #15 Skrevet 19. august 2010 Jeg liker best menn som tar vare på seg selv gjennom kosthold og litt trening. Da er det ikke snakk om en mann som har masse muskler og six-pack mage og være kjempenøye med kosten, men heller ikke en mann som sitter støpt i gostolen og fiser hele dagen og blir rundere og rundere etter hvert som han tyller innpå med usunn mat. Det jeg liker er en mann som liker å være ute i friluft, fjell og sjø og strand og sol, og som liker å spise godt og sundt. Jeg har venninner som like de trygge, sterke, gode bamsene, og jeg har venninner som liker muskuløse menn. Jeg kjenner ingen som vil ha disse som har massse muskler og ser ut som en diger muskelknute! Uansett, smaken er som baken, og alle vil ha noe forskjellig.
Gjest Raindrops Skrevet 19. august 2010 #16 Skrevet 19. august 2010 Når jeg først har kommet så langt som at han står naken foran meg er det ikke mage/ingen mage jeg først og fremst tenker på. Men estetisk sett liker jeg slanke menn. Sixpack går som regel hånd i hånd med muskelbunt, og det liker jeg ikke så godt.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #17 Skrevet 19. august 2010 For meg er det viktig at mannen tar vare på seg selv, men for andre er det andre ting som er viktig.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #18 Skrevet 19. august 2010 Jeg liker best menn som tar vare på seg selv gjennom kosthold og litt trening. Det jeg liker er en mann som liker å være ute i friluft, fjell og sjø og strand og sol, og som liker å spise godt og sundt. Enig!
Calypso Skrevet 19. august 2010 #19 Skrevet 19. august 2010 Jeg har aldri syntes at six-pack er noe spesielt sexy akkurat..
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #20 Skrevet 19. august 2010 Jeg tenner ikke på å se nakne kropper, jeg tenner på å se min manns nakne kropp. Det vil altså si at det spiller liten rolle om hvordan han ser ut. Om han er min og jeg elsker ham, så tenner jeg på ham. Min mann har ingen store muskler, han har en liten pondus, litt definerte muskler, men ellers en helt normal kropp. Tenner like mye på ham som jeg tente på min eks som var mye større og en helt annen kroppstype.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå