Ingy Skrevet 2. oktober 2003 #1 Skrevet 2. oktober 2003 Jeg kjøpte meg et par nye svarte støvletter i går. Etter å ha møtt litt for mange måpende, småflirende ekspeditører som svarte "Hæh, 42, nei vi tar ikke inn så store størrelser her! ", arrrrrgh :x , gikk jeg til en spesialbutikk for store føtter. Jeg fant et par akkurat slik jeg ville ha dem! :D Men, i morres blei jeg i tvil da jeg tok dem på. Var støvelfoten for lang? Er rett og slett ikke vant til å finne for lange sko så jeg tenkte ikke over det i butikken! :oops: Jeg har litt plass foran stortåa, kanskje skulle jeg gått ned en størrelse eller en halv? Hvor lang er de ulike skostørrelsene? Hvor mange mm/cm skiller de ulike størrelsene? Takk for hjelpa! Ingy
Gjest NastyNice Skrevet 2. oktober 2003 #2 Skrevet 2. oktober 2003 Forskjellen på skostørrelser er normalt 7mm. Det er også stor forskjell på skostørrelser alt etter hvilket land skoene er produsert i. Bl. a. finnes det italienske, engelske, amerikanske, franske og europeiske størrelser. Det er vanlig feil at man tror at en størrelse 37 er like lang i alle sko. Dessverre er det ikke slik idag, men kanskje en gang i fremtiden blir skostr. over hele verden standardisert. Str. for klær har de fleste land i europa et påbegynnende samarbeid om. Vi får se hvor langt de kommer... ....Det kan være lurt å prøve med ett par tynne innleggssåler dersom skoene er for store. Lykke til!....
Gjest Miss_Kbh Skrevet 2. oktober 2003 #3 Skrevet 2. oktober 2003 En europæiske skostørrelsen er 2/3 centimeter og en engelsk er 1/3 inch :D Sådan havde jeg det også første gang jeg prøvede en sko jeg kunne passe uden at de klemte tærene. Husk at dine tær er større om eftermiddagen end om morgenen. :-) *bruger 42/43* Fan af lækre tredy postordre-sko
Ingy Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2003 Tusen takk for opplysningene. Jeg endte med å beholde støvlettene og kjøpte meg et par såler. Alt er vel og bra -- bortsett fra at jeg har fått gnagsår på ankelen! Ja, ja, jeg går dem vil inn! Tips til andre storfotinger: http://www.storfoten.no/ og http://www.storesko.no/ Ingy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå