Gå til innhold

Aldara

Gjest Silje

Anbefalte innlegg

Fikk kjønnsvorter for et par måneder siden, og har nå fått aldara-krem hos gynekolog. Jeg var ganske fortvilt da jeg oppdaget at jeg hadde fått det, og etter å ha lest på nettet om det var jeg vel så og si skrekkslagen. Etter å ha vært hos gynekolog, er jeg derimot ganske rolig. Han beroliget meg med at dette er ingenting å fortvile over, man er ikke spedalsk på noen måte, det er veldig vanlig og det vil forsvinne. Han sa dessuten at i løpet av noen uker med aldara ville de være helt borte. Frysing hadde han ikke noe sansen for, da han mente det kunne gi plagsomme arr. Nå har jeg kommet igang med behandlingen, har brukt kremen en gang, og idag fikk jeg noen små blødninger. Er det noen som har fått det når de bruker aldara? Er også veldig usikker på hvor mye jeg faktisk skal ta på. Det dreier seg liksom om så veldig små mengder.. Kan dere som har brukt aldara, fortelle litt om effekten? Gynekologen min sa forøvrig at jeg ikke måtte lese for mye på nett, for da kunne jo noen og enhver bli skremt, hehe. Hadde allikevel vært fint å få noen tilbakemeldinger fra dere som faktisk har brukt denne kremen. Den bør virke, syns jeg, med DEN stive prisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Vil bare oppdatere hvordan behandlingen har gått, for jeg er utrolig positivt overrasket over aldara-kremen. Tre uker tok det, så var vortene borte. Helt utrolig. Ble litt sår og klødde endel, men allikevel. Ville bare fortelle dette, for det er så mange skrekkhistorier om kjønnsvorter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Silje!

Jeg opplevde det samme som deg i fjor sommer og Aldara krem hjalp meg også.

Trodde sexlivet mitt var over da jeg fikk diagnosen, men gynekologen

beroliget meg veldig. Etter 3 uker med Aldara var vortene borte og har

aldri kommet tilbake. Jeg var også "dum" nok til å lese alle historiene

på nett, og ble liggende søvnløs en del kvelder, for å si det sånn.

Gynekologen sa at 90 % av voksne mennesker har viruset

i seg og at kjønnsvorter har fått et ufortjent dårlig rykte.

Jeg fikk forresten Aldara på blå resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Jeg har fått kjønnsvorter, og fikk kremen aldara av legen min, nå har jeg fått åpne sår og det kommer veske ut ifra de, litt gul og grønn gugge. Veldig ubehaglig.. Hadde dere det samme? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...