AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 hmm.. ja jeg har ett liite problem. "hovedjobben" min, har nå lite med vakter fordi det ikke er noen sykemeldte og alle er hjemme fra ferie. Jeg er kun vikar, men jobber vanligvis ca 3 dager i uka. Så har jeg en annen jobb jeg har jobbet i 3 mnd, men jeg ikke trives i, men har ikke jobbet der på en mnd. Så jeg har nå søkt om dagpenger hos NAV- MEN har bare opplyst den enes "hovedjobben" min, der sjefen skriver under på at jeg ikke kan leve på lønnen fra dem. Har ikke nevnt den andre jobben.. Men nav finner vel ut av dette.. Men jeg kan ikke si opp jobben for da får jeg ikke dagpenger på 2 måneder, og jeg kan heller ikke be sjfen skrive på at jeg ikke får vakter lenger, for det gjør jeg om jeg ønsker det! (men mistrives enormt der!!) så.. har dere noen råd?
Zzyzx Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Finn en annen jobb. Jeg reagerer normalt sett ikke på at folk forsøker å få trygd for alt mulig rart, men her mener jeg at det er ikke noe i veien med verken intelligens eller pågangsmot, så det er helt ubegripelig for meg at du velger å bruke ressurser på å få tak i mer eller mindre urettmessig trygd. Vi andre som mistrives i jobber sier dem opp og finner oss nye. Uten å involvere NAV.
Barcelone Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 Du kan da virkelig ikke i fullt alvor mene at du skal gå på NAV fordi du ikke trives i jobben din! Enig med de over. Finn deg en annen jobb!
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #5 Skrevet 19. august 2010 Enig med Zzyyxx. Zzyzx. :gjeiper: Du får finne deg ein annen jobb da vel..
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #6 Skrevet 19. august 2010 Folk dømmer utrolig lett her inne? Jeg misliker meg ekstremt, uten at jeg skal gå mere inn på det. Jeg har jobben, men jobber der ikke. Vil NAV se dette?
Gjest smoothie22 Skrevet 19. august 2010 #7 Skrevet 19. august 2010 du bør ikke klusse med nav, da klusser de mest sannsynlig med deg tilbake.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #8 Skrevet 19. august 2010 Folk dømmer utrolig lett her inne? Jeg misliker meg ekstremt, uten at jeg skal gå mere inn på det. Jeg har jobben, men jobber der ikke. Vil NAV se dette? Du må som oss alle andre orde opp i dette, og ikke snylte på felleskapets goder. Det er bla. mine skattepenger som skal finansiere din tvilsomme praksis.
Gjest smoothie22 Skrevet 19. august 2010 #9 Skrevet 19. august 2010 jeg skriver til deg en gang til jeg, bare fordi jeg håper du vil unngå og tukle med informasjonen hos nav:) jeg vet ikke om det er sånn, men dersom du er ansatt et sted, så vil nok det komme frem før eller senere, da nav er fryktelig strenge med at man skal vise bevis for alt mulig. Du må da altså kunne begrunne hvorfor du ikke jobber der du jobber, fordi at nav finner nok utav det til slutt, og da kan du risikere og måtte betale tilbake de dagpengene du har fått. samboeren min måtte det for maaange år siden, men da gjaldt det noe langt mindre enn det du akter og gjøre.. så jeg sier bare, at det vil komme tilbake og bite deg i rævva.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #10 Skrevet 20. august 2010 Så lenge du ikke jobber svart så registreres alt. Har du klart å få deg 2 jobber så er du vel oppegående nok til å lete etter en til?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #11 Skrevet 20. august 2010 Anbefaler deg ikke å klusse det til med NAV. De tar igjen..
Frk. Fie Skrevet 20. august 2010 #12 Skrevet 20. august 2010 Nav er i skuddet i kveld, ser jeg. Uten å nevne felleeskapet og mine skattepenger (ikke mer inngående, i alle fall), vil jeg ganske enkelt oppfordre deg til å oppgi alt av jobb og inntekt. Nav anmelder svindel, man må betale tilbake det man har fått urettmessig utbetalt, og du idømmes samfunnsstraff eller fengsel om beløpet er av en viss størrerle. Tusk til deg mer enn 1 G, og du åker rett inn om det blir oppdaga. Lykke til i jobbjakta:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå