Gå til innhold

Norske jenter hetset i Tyrkia

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja, staaaakars oss!! må VI ta hensyn? Da dør vi nok, du er nok inne på noe der.

Hvem har sagt vi må tilpasse oss her hjemme? Vi må akseptere at noen er annerledes ja, og respektere at noen ønsker å gå med andre klær, lukte annerledes, snakke annerledes og andre ting som faktisk ikke påvirker vår hverdag utover synsing og inntrykk. Men vi må da ikke tilpasse oss med hva VI kler oss i, her. Vi må ikke tilpasse oss hvordan VI lever, her! VI kan fremdeles være single kvinner på byen, HER. Ha ons, HER, uten at det vel er noen som mener vi skal trenge å endre på det her i norge, selv om det ikke er normalen for mange av de som kommer hit.

Men HER må vi likevel akseptere at ikke alle andre gjør det, vi kan ikke forvente assimillering her, selv om vi må jobbe mer og hardrere for integrering (som IKKE betyr at de skal slutte med sine skikker og vaner, men at de skal tilpasse seg vårt samfunn og vårt land, ikke BLI norsk og slultte å være f.eks afrikansk).

Men du kan ikke være seriøs om du virkelig mener at vi skal forvente at andre tilpasser seg oss her, mens vi skal hoppe og drite i å tilpasse oss når det er vi som er i andre land og andre kulturer. Da er du så bortskjemt med å leve godt at du burde skamme deg!!

Vet ikke hvorfor du ikke svarte på innlegget mitt, kanskje du rett og slett ikke la merke til at dette var et svar til deg. Jeg skrev:

Samtidig er jeg uenig med Aline i at tyrkerne kan oppføre seg akkurat som de vil i eget land. Vi lever i Norge, og selv om hijab, burka og mange andre av innvandrernes kleskoder og skikker er negative sett med mange nordmenns øyne, og vi må ha full rett til å mene det, er det ikke dermed sagt at vi skal kreve at besøkende eller nye landsmenn skal endre sin klesdrakt og sin levemåte for ikke å provosere oss. Vi har lov til å oppfatte hijab og burka som negative plagg, men det er et stort sprang derfra til å hetse kvinner som går slik kledd, eller oppføre oss nedlatende eller medlidende når vi snakker med dem eller deres menn.

Her handler det om normal folkeskikk, og det må vi også kunne forvente av mennesker i andre land. Vi trenger ikke å like besøkendes verdisett, men vi kan ikke påtvinge dem våre kleskoder eller begynne å hetse dem om de følger andre kleskoder enn det vi oppfattes som positivt. Dette handler om et minstemål av toleranse og respekt for andres annerledeshet, og det må vi også kunne forvente av tyrkerne. Det er jo ikke undermennesker vi forholder oss til, men voksne mennesker som vi må kunne stille samme krav til som til oss selv og våre landsmenn. Istanbul har øvrig vært senter for Østkirken og var en by med en betydelig kristen befolkning frem til ganske nylig da de kristne ble drevet ut, så det blir også litt feil å snakke om Tyrkia som et muslimsk land. Jeg vil foretrekke å si at landet er islamdominert, men det er vel litt på siden av tema, så det kan vi godt la ligge.

Vi skal hverken kreve mer eller mindre av tyrkerne enn det vi krever av oss selv. På samme måte som innvandrere og besøkende i Norge må få lov å kle seg på måter som virker provoserende og oppfattes som svært negativt av mange nordmenn (f.eks hijab, burka) må vestlige kvinner få følge sine kleskoder og gå kledd etter egen overbevisning og verdisett når de bosetter seg eller er på besøk i Tyrkia.

Endret av Cuckold
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns tyrkere er forferdelig respektløse. Iallefall de jeg har møtt her i Norge. Jeg har nesten stått og skreket i fjeset på to stk som fulgte etter meg og en venninne på et utested. De tar ikke et nei for et nei. :kjefte: Jeg sa til dem at her i Norge så betød NEI et NEI selv når kvinnene sier det. De gikk til slutt heldigvis. Alle tyrkere jeg har erfaring med, er utrolig innpåslitne. Spesielt om du er i byn med jentegjeng for å hygge deg. Jeg kommer aldri til å reise til Tyrkia utifra mine erfaringer med tyrkere + venners erfaringer i Tyrkia.

Du er ikke i Norge, du er i et annet land med en annen kultur og holdning. Oppfattet det nå, jente?

Hva med å la være å besøke land som har en slik kultur og holdning?

Hadde Tyrkere kommet til Norge og sagt: Her i Tyskland gjør vi det sånn (om menn hadde sagt det til kvinnene her, eller kvinnene til kvinnene. DA hadde det blitt rabalder du). En befinner seg i et annet land folkens.

Skrevet

Vet ikke hvorfor du ikke svarte på innlegget mitt, kanskje du rett og slett ikke la merke til at dette var et svar til deg. Jeg skrev:

Vi skal hverken kreve mer eller mindre av tyrkerne enn det vi krever av oss selv. På samme måte som innvandrere og besøkende i Norge må få lov å kle seg på måter som virker provoserende og oppfattes som svært negativt av mange nordmenn (f.eks hijab, burka) må vestlige kvinner få følge sine kleskoder og gå kledd etter egen overbevisning og verdisett når de bosetter seg eller er på besøk i Tyrkia.

Og deg hører de sikkert på?! hahaha.

Det er ganske naivt å tro at det å bære hijab, burka etc kun handler om en klesdrakt. Hvorfor stirrer muslimske menn så øyenene nesten triller ut av hodet på de når de ser en med bart hår? Fordi vi er vantro, vi er billige, de har ingen respekt for oss. Jeg tror neppe vestlige menn stirrer på en muslimsk kvinne av samme grunn, det er ihvertfall ikke nedfelt i vår tro at de er mindre verdt.

Skrevet (endret)

Og deg hører de sikkert på?! hahaha.

Det er ganske naivt å tro at det å bære hijab, burka etc kun handler om en klesdrakt. Hvorfor stirrer muslimske menn så øyenene nesten triller ut av hodet på de når de ser en med bart hår? Fordi vi er vantro, vi er billige, de har ingen respekt for oss. Jeg tror neppe vestlige menn stirrer på en muslimsk kvinne av samme grunn, det er ihvertfall ikke nedfelt i vår tro at de er mindre verdt.

Tror du har misforstått noe her, jeg snakket ikke til tyrkerne, jeg tror ikke akkurat at tyrkerne som opptrer uforskammet overfor vestlige kvinner i vestlig klesdrakt sitter og leser Kvinneguiden. ;) Dette var et svar til Aline som nettopp hevdet at man måtte tilpasse sin klesdrak til det muslimske flertallets kleskoder om man var på besøk i Tyrkia. Da påpeker jeg at dette er like urimelig som å kreve at reisende eller nye landsmenn skal legge av seg sine plagg i tilfeller der de oppfattes negative og provoserende av mange i Norge. Vi nekter ikke kvinner å bære hijab eller burka, og selv om vi skulle oppfatte dette som negative plagg bør vi opptre normalt høflig overfor mennesker som går slik kledd. Det samme må vi kunne kreve når vestlige kvinner er på besøk i andre land. Det kan ikke være slik at noen livssyn er mer verd respekt enn andre.

Endret av Cuckold
Skrevet

Det kan ikke være slik at noen livssyn er mer verd respekt enn andre.

Herregud for en naivitet. Kan ikke være slik at noen livssyn er mere verdt enn andres..Tror du muslimene har respekt for andre livssyn eller de som ikke har noe livssyn i det hele tatt?

Det hører til muslimenes livssyn å spre sin religion over hele verden, og da også omvende vestlige kvinner - på den ene eller annen måte. Herunder å ta kvinnene fra de vestlige mennene.

Men du har vel nok med å preike din egen seksuelle erfaringer..eller..

Skrevet

Herregud for en naivitet. Kan ikke være slik at noen livssyn er mere verdt enn andres..Tror du muslimene har respekt for andre livssyn eller de som ikke har noe livssyn i det hele tatt?

Det hører til muslimenes livssyn å spre sin religion over hele verden, og da også omvende vestlige kvinner - på den ene eller annen måte. Herunder å ta kvinnene fra de vestlige mennene.

Og jeg mener også at vi bør nekte kvinner å bruke både hijab, burka osv. i det offentlige rom, på jobben etc.

Skrevet

Jeg har mer lyst til å høre fortellingen om hva som skjedde i forkant da hun satte seg på mopeden hans for å kjøre til et sted han tar med "lovers"? Greit nok at dere har sex, men hva er det som skjer først. Er det sånn at dere smører hverandre inn med solkrem på stranda? Er det sånn at dere er på shopping så plutselig møter dere en tyrker som virkelig får begjæret i deres indre til å våkne? Kanhende det er kelneren som sender skjemske blikk, og vips så har dere sugetur inne på toalettet?

Noe må det jo være?

Skrevet (endret)

Det kan ikke være slik at noen livssyn er mer verd respekt enn andre.

Hvem er naiv? Du tror visst fortsatt jeg henvender meg til tyrkiske menn. Jeg skrev:

Tror du har misforstått noe her, jeg snakket ikke til tyrkerne, jeg tror ikke akkurat at tyrkerne som opptrer uforskammet overfor vestlige kvinner i vestlig klesdrakt sitter og leser Kvinneguiden. ;) Dette var et svar til Aline som nettopp hevdet at man måtte tilpasse sin klesdrak til det muslimske flertallets kleskoder om man var på besøk i Tyrkia.

Jeg har da ingen illusjoner om at tyrkere alltid respekterer annerledes tenkende, men det er altså ikke tyrkerne jeg henvender meg til i innlegget. Det dette dreier seg om er om vi bør kunne kreve den samme respekt for våre kulturelle og verdimessige uttrykk når vi reiser til land der muslimer er i flertall som muslimer kan forvente når de besøker eller bosetter seg i vårt land. Og der mener jeg at det må man kunne kreve. At det finnes nok av sjåvinistiske muslimer som finner det naturlig at muslimer skal få gå kledd i samsvar med sin kultur og sine verdier hvor som helst i verden, men at den samme rett ikke skal gjelde for mennesker med mer positive og kroppsliberale verdier på besøk i deres land, er sin sak, det er jo ikke det samme som at vi må anerkjenne denne rasistiske og sjåvinistiske tankegangen. Det er vel ikke slik at vi ikke kan fordømme muslimsk sjåvinisme eller har plikt til å anerkjenne den som rett og rettferdig bare fordi den eksisterer?

Endret av Cuckold
Skrevet

Jeg har mer lyst til å høre fortellingen om hva som skjedde i forkant da hun satte seg på mopeden hans for å kjøre til et sted han tar med "lovers"? Greit nok at dere har sex, men hva er det som skjer først. Er det sånn at dere smører hverandre inn med solkrem på stranda? Er det sånn at dere er på shopping så plutselig møter dere en tyrker som virkelig får begjæret i deres indre til å våkne? Kanhende det er kelneren som sender skjemske blikk, og vips så har dere sugetur inne på toalettet?

Noe må det jo være?

Du har jo helt hengt deg opp i hva som skjer, hvor du prøver å beskrive det med en fleip undertone. Ganske umodent. Blir også sinnsykt kvalm over måten du beskriver ting på. Ikke skap deg!

Hva er det med menn som knuller i thailand?

Har dere tenkt på at dere ikke møter den rette målgruppen her på KG? At dere kanskje må gå til en annen side og finne jenter som driver med dette under denne målgruppen? Eller tror dere virkelig at hvem som helst (bare du er kvinne) holder på med slikt og kan sitte å svare? Skam dere.

• Liker 1
Skrevet

Og en ting til.

Hvor mange ganger har jeg ikke lest i trådene her at kvinner i Norge er så horete.

Nå er vi ikke horete mer altså? Nå er det et sjokk at vi har sex i utlandet?

Jeg begynner å bli lei av Norske menn!

• Liker 1
Skrevet

Og en ting til.

Hvor mange ganger har jeg ikke lest i trådene her at kvinner i Norge er så horete.

Nå er vi ikke horete mer altså? Nå er det et sjokk at vi har sex i utlandet?

Jeg begynner å bli lei av Norske menn!

Jeg er lei muslimske menn. Har aldri opplevd at en norsk mann har sendt meg blikk, mens derimot muslimer....de stirrer uten å blunke, som ulver klare til å kaste seg over en!

Skrevet
In Greek mythology, Persephone (usually pronounced /pərˈsɛfəniː/ in modern English; also called Kore was the Queen of the Underworld, the korē (or young maiden), and a daughter of Demeter and Zeus. In the Olympian version, she also becomes the consort of Hades when he becomes the deity that governs the underworld.

Du vet, sydover...

Der av har vi kanskje noe av grunnen til at nordmen kaller visse kjærringemner for ei jævla hore :idesmil:

Skrevet

Jeg er lei muslimske menn. Har aldri opplevd at en norsk mann har sendt meg blikk, mens derimot muslimer....de stirrer uten å blunke, som ulver klare til å kaste seg over en!

Jeg snakket om Norske menn. På dette forumet har jeg gjentatte ganger måtte lese og svelge at de har et syn på Norske kvinner som tøsete, horete og verre er. Thaidamer er tingen, skandinaviske og Norske kvinner er jo bare ute etter lommeboka også. Ja, søren, eg begynner å få fordommer mot Norske menn etter å ha vært her og lest alt sammen såpass lenge. Begynner virkelig å merkes!

Hadde ikke fordommer mot menn som valgte Thaidamer før. Nå er jeg faktisk skeptisk. Så de Norske menn er ikke så mye å sitte her hjemme i Norge for altså, spør du meg. Ikke at Tyrkere er noe bedre. Men Norge, sukk.

Skrevet

Jeg snakket om Norske menn. På dette forumet har jeg gjentatte ganger måtte lese og svelge at de har et syn på Norske kvinner som tøsete, horete og verre er. Thaidamer er tingen, skandinaviske og Norske kvinner er jo bare ute etter lommeboka også. Ja, søren, eg begynner å få fordommer mot Norske menn etter å ha vært her og lest alt sammen såpass lenge. Begynner virkelig å merkes!

Hadde ikke fordommer mot menn som valgte Thaidamer før. Nå er jeg faktisk skeptisk. Så de Norske menn er ikke så mye å sitte her hjemme i Norge for altså, spør du meg. Ikke at Tyrkere er noe bedre. Men Norge, sukk.

Jeg foretrekker menn som har respekt for meg (om de så kritiserer meg, ikke menn som ser på meg med lystne blikk og tror jeg står til deres tjeneste.

Skrevet

Jeg foretrekker menn som har respekt for meg (om de så kritiserer meg, ikke menn som ser på meg med lystne blikk og tror jeg står til deres tjeneste.

Jeg er enig med deg.

Tyrkere: Jeg kunne aldri hatt en mann med et slikt menneske og livssyn.

Norske menn: Fornærmende. De kaller oss horer og tøsete (i flere tråder). Nå er de sjokket over en kvinnegruppe(som ikke finnes i hopetall på KG) som drar til Tyrkia og har sex.

Selv har de hatt sex i øst og vest.

A) Ja, kvinner i Norge er sikker på sin egen seksualitet. Vi nyter sex!

B) Vi kan være tøsete. Horer finnes det nok også. Ikke at det skulle bry den det gjelder, nødvendigvis.

C) At kvinner i Tyrkia ikke har sex med dere, men at vi kan ha sex med deres menn er da ikke så ille, det vel? Om det hadde vært dere som kunne knullet deres kvinner, mens mennene ikke ville knullet oss. Hva da? Svelg det.

Skrevet

Har vært i Tyrkia for 5 år siden og var ganske fornøyd med reisen. Derimot så var det ganske slitsomt å ligge på stranda. Det kom tyrkiske menn bort hele tiden. Beveget man seg litt vekk fra stranda i bikini så ble man ansett som fritt vilt.

Skrevet

Jeg er enig med deg.

Norske menn: Fornærmende. De kaller oss horer og tøsete (i flere tråder). Nå er de sjokket over en kvinnegruppe(som ikke finnes i hopetall på KG) som drar til Tyrkia og har sex.

B) Vi kan være tøsete. Horer finnes det nok også. Ikke at det skulle bry den det gjelder, nødvendigvis.

C) At kvinner i Tyrkia ikke har sex med dere, men at vi kan ha sex med deres menn er da ikke så ille, det vel? Om det hadde vært dere som kunne knullet deres kvinner, mens mennene ikke ville knullet oss. Hva da? Svelg det.

Det var ikke det jeg mente.

Visst KAN norske menn også være "fæle" og kritisere en, men det er også alt de gjør. Vi kan ikke forlange at de skal kun si pene ting til norske damer! Vi får tåle det. Men de ser ikke på en som fritt vilt og de kaster seg ikke over oss.

Jeg har fått helt avsmak for muslimer og tyrkiske menn etter å ha feriert i Tyrkia. De trodde (kanskje) det var "hyggelig" å bli bedt med inn på kaffe/te inn på bakrommet etter midnatt og med ingen andre i rommet. Jeg hadde en helt annen oppfatning.

Eller rett og slett menn som stirrer på en helt uten blygsel..som nettopp, fritt vilt!!

Overhodet ikke hyggelig eller noe jeg oppfattet som et "kompliment".

Skrevet

Hvis norske damer føler at de har så veldig høy moral og trofasthet er det aller viktigste i norske kvinners liv, - da hadde vel heller ikke tyrkerne lagt merke til fenomenet, - eller hva?

Skrevet

Jeg er enig med deg.

Hvis det er tråden Hvorfor er så mange norske jenter villere med lokale gutter i Syden? du sikter til har du misforstått totalt. For det første er det ikke jeg eller andre norske gutter på KG som mener de skandinaviske jentene er horer, tvert imot, tråden er startet nettopp fordi noen av oss undrer oss over at så mange skandinaviske jenter ikke ser ut til å ha noe imot å ligge med gutter fra kulturer der hore/madonna-tankegangen står mye mye sterkere, gutter som ville gått fra konseptene om de hadde funnet sin søster i seng med en skandinavisk gutt. For det er jo ikke slik som du sier, at det bare er at de tyrkiske jentene ikke vil ha tilfeldig sex, de befinner seg i en kultur der de straks ville bli stemplet som horer, miste all respekt, beskyldt for å skjemme ut sin familie og trakassert på det groveste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...