Gjest Gjest Skrevet 20. august 2010 #41 Skrevet 20. august 2010 Det er mange tilfeller der unge jenter, som er på ferie med foreldrene sine, og som ikke sender ut noen "hore"-signaler som du her hinter til, som likevel blir antastet av ekle tyrkere. De legger an på alt og alle, uansett alder! Jeg skjønner ikke hvorfor nordmenn drar til Tyrkia, tyrkia er bare et høl og jeg holder meg landt unna tyrkere. Både damer og menn som jeg har møtt har væært helt frastøtende mennesker. Ene damen klarte å si at hun ikke ønsket å la barna sine vokse opp i Norge av frykt for at hun skal bli en "norsk hore" (og ja, dette kom fra ei som har bodd i norge i over 15 år). Altså, "hun" = datteren hennes
Gjest Helene_Mari Skrevet 20. august 2010 #42 Skrevet 20. august 2010 Det er mange tilfeller der unge jenter, som er på ferie med foreldrene sine, og som ikke sender ut noen "hore"-signaler som du her hinter til, som likevel blir antastet av ekle tyrkere. De legger an på alt og alle, uansett alder! Jeg skjønner ikke hvorfor nordmenn drar til Tyrkia, tyrkia er bare et høl og jeg holder meg landt unna tyrkere. Både damer og menn som jeg har møtt har væært helt frastøtende mennesker. Ene damen klarte å si at hun ikke ønsket å la barna sine vokse opp i Norge av frykt for at hun skal bli en "norsk hore" (og ja, dette kom fra ei som har bodd i norge i over 15 år).
K.A. Skrevet 20. august 2010 #43 Skrevet 20. august 2010 Det tviler jeg på. Jeg ihvertfall ingen, hverken unge jenter eller gamle som ikke hadde ihvertfall skaut på hode. Og de ungen jentene med burka snakket da tyrkisk i de butikkene vi var i. Husker spesielt ei meget ung, vakker kvinne med en like ung vakker mann..hun med burka, han med lang hvit kjole. Og jeg mener i det det hele tatt det å dekke hodet til.. Det kan umulig ha vært Tyrkia du har vært i om du ikke så ei eneste jente uten tildekning. Min tyrkiske venninne er ateist (lik hennes far), hater all form for burka, hijab og andre religiøse plagg, og er kvass i sin kritikk mot disse plaggene. Skaut er det mye av i Tyrkia, og de har hun klaget masse på. Men når det er sagt, er det veldig masse skaut å se i øst-europeiske (ortodoks kristne) land, også. Dette er da også bare to-tre generasjoner tilbake i tid for Norge: min bestemor, for eksempel, gikk med skaut dagen lang, selv når hun var innenfor husets fire vegger. Og dette var typisk for hennes generasjon kristne. Burka, derimot, er noe helt annet, i og med at kun øynene vises. Skaut dekker ikke for ansiktet, og har heller ikke til hensikt å dekke til kvinnekroppen. Burka har derimot denne hensikten, men er nesten ikke å se i Tyrkia. Du finner langt flere tyrkiske kvinner som går kledd akkurat slik som vestlige kvinner (og det er et under at du ikke har sett dem om du har vært i Istanbul, for dem er det ganske mange av), enn de som går med burka. Og hva forresten med Tansu Çiller, Tyrkias første kvinnelige statsminister, hvor var hennes skaut? Hva med de mange tyrkiske kvinnene i tyrkisk media - politikere, sangere, skuespillere, forfattere - som også går kledt akkurat som i Vesten? Men nå er det jo nesten likedan her blitt, mange går med både burka og skaut. Jeg har faktisk aldri sett et eneste menneske i burka så vidt jeg husker, og jeg lurer på hva du mener med "mange". Det er klart at når du slenger dem i samme gruppe som skaut, da blir det mange, men hvorfor skulle du gjøre det? Det blir jo som å si "blant de undersøkte hadde 89% enten armbåndsur eller lommeur". Selv om bare forsvinnende få av de spurte hadde lommeur, ville formuleringen fått det til å høres ut som om de var en like stor gruppe som de med armbåndsur. Med andre ord en ikke helt ærlig formulering.
Gjest Helene_Mari Skrevet 20. august 2010 #44 Skrevet 20. august 2010 Jeg har faktisk aldri sett et eneste menneske i burka så vidt jeg husker, og jeg lurer på hva du mener med "mange". Det er klart at når du slenger dem i samme gruppe som skaut, da blir det mange, men hvorfor skulle du gjøre det? Det blir jo som å si "blant de undersøkte hadde 89% enten armbåndsur eller lommeur". Selv om bare forsvinnende få av de spurte hadde lommeur, ville formuleringen fått det til å høres ut som om de var en like stor gruppe som de med armbåndsur. Med andre ord en ikke helt ærlig formulering. Jeg har iløpet av mitt 18årige liv kun sett en kvinne med burka i Norge. Tror kanskje de som sier burka mener Niqab?
waco Skrevet 20. august 2010 #45 Skrevet 20. august 2010 Hvem egentlig annet enn utlendinger er det som er flinkest til å bedømme oss nordmenn? Om utenlandske mener at norske jenter er horer, - er det noe vi skal bli sur for? Vi vet jo at det deles ut gratis kondomer i norge, - fri prevansjon for ugifte og single jenter under alderen av nitten, - og enda så forstår dere ikek at det kan bli oppfattet som hor i et land hvor horeri er kriminelt ved lov! (horeri er definert som utroskap og sex mellom ugifte). Kanskje vi er horer i andres øyne?
Gjest Helene_Mari Skrevet 20. august 2010 #46 Skrevet 20. august 2010 Hvem egentlig annet enn utlendinger er det som er flinkest til å bedømme oss nordmenn? Om utenlandske mener at norske jenter er horer, - er det noe vi skal bli sur for? Vi vet jo at det deles ut gratis kondomer i norge, - fri prevansjon for ugifte og single jenter under alderen av nitten, - og enda så forstår dere ikek at det kan bli oppfattet som hor i et land hvor horeri er kriminelt ved lov! (horeri er definert som utroskap og sex mellom ugifte). Kanskje vi er horer i andres øyne? Ja jeg misliker når menn kaller meg hore selv når jeg går med vanlig bukse og t-skjorte.
waco Skrevet 20. august 2010 #47 Skrevet 20. august 2010 Jaja, jeg forstår det, men har du ligget med noen du ikke har vært gift med da? Alle vet at i muslimske land er dette her kriminelt, - så her er spørsmålet om vi oppfører oss kriminelt og krenker andre lands lover?
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 20. august 2010 #48 Skrevet 20. august 2010 Hvis denne historien er sant er det jo helt vilt. Tyrkia er et søpleland, jeg skal ALDRI dit igjen. Var i Istanbul og mer masete folk har jeg ikke møtt. Fikk mange stygge blikk og beskjed om å dekke meg til (Jeg gikk i t-skjorte og bukse, så var ikke snakk om at jeg vifta med musa eller noe slikt). Greit nok at man skal respektere stedene man drar til, men steder som Analya er jo turiststeder med masse uteliv etc, så da får de nesten regne med jenter i miniskjørt som drar på fylla.. Ellers får de legge ned hele skiten og starte koranskoler.
MarianneE Skrevet 20. august 2010 #49 Skrevet 20. august 2010 Kjenner at jeg ikke helt kjøper denne historien... Nå har ikke lest igjennom alt, men naiv som jeg er lurer jeg litt på hva disse jentene gjorde for og komme i disse situasjonene? Heeeelt uskyldige klarer jeg bare ikke tro at de er...
Mann 42 Skrevet 21. august 2010 #50 Skrevet 21. august 2010 Jaja, jeg forstår det, men har du ligget med noen du ikke har vært gift med da? Alle vet at i muslimske land er dette her kriminelt, - så her er spørsmålet om vi oppfører oss kriminelt og krenker andre lands lover? Er dette deg i "saklig modus"?
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2010 #51 Skrevet 21. august 2010 Det kan umulig ha vært Tyrkia du har vært i om du ikke så ei eneste jente uten tildekning. Min tyrkiske venninne er ateist (lik hennes far), hater all form for burka, hijab og andre religiøse plagg, og er kvass i sin kritikk mot disse plaggene. Skaut er det mye av i Tyrkia, og de har hun klaget masse på. Men når det er sagt, er det veldig masse skaut å se i øst-europeiske (ortodoks kristne) land, også. Dette er da også bare to-tre generasjoner tilbake i tid for Norge: min bestemor, for eksempel, gikk med skaut dagen lang, selv når hun var innenfor husets fire vegger. Og dette var typisk for hennes generasjon kristne. Burka, derimot, er noe helt annet, i og med at kun øynene vises. Skaut dekker ikke for ansiktet, og har heller ikke til hensikt å dekke til kvinnekroppen. Burka har derimot denne hensikten, men er nesten ikke å se i Tyrkia. Du finner langt flere tyrkiske kvinner som går kledd akkurat slik som vestlige kvinner (og det er et under at du ikke har sett dem om du har vært i Istanbul, for dem er det ganske mange av), enn de som går med burka. Og hva forresten med Tansu Çiller, Tyrkias første kvinnelige statsminister, hvor var hennes skaut? Hva med de mange tyrkiske kvinnene i tyrkisk media - politikere, sangere, skuespillere, forfattere - som også går kledt akkurat som i Vesten? Jeg har faktisk aldri sett et eneste menneske i burka så vidt jeg husker, og jeg lurer på hva du mener med "mange". Det er klart at når du slenger dem i samme gruppe som skaut, da blir det mange, men hvorfor skulle du gjøre det? Det blir jo som å si "blant de undersøkte hadde 89% enten armbåndsur eller lommeur". Selv om bare forsvinnende få av de spurte hadde lommeur, ville formuleringen fått det til å høres ut som om de var en like stor gruppe som de med armbåndsur. Med andre ord en ikke helt ærlig formulering. Aldri sett et eneste menneske med burka i Norge?? Du bor kanskje på bygda. Det er da ikke noe uvanlig syn i Oslo. Jeg vet vel hvor jeg selv har vært, jeg var ihvertfall ikke så dum at jeg tok imot all drikke (som kunne inneholdt GHB og masse annet dritt) fra kjøpmenn langt nede i en kjeller eller på et eller annet loft..og det første de sa var at de hadde hatt damer på 45 år når de selv var 23! En annen diskusjon, men at de (mennene) gjerne sikkert kunne tenke seg å komme til vesten var sikkert og visst. Opplevde det som svært utrygt. Og som sagt fikk jeg også prikking og nummenhet, samt dobbeltsyn av noen slurker te, fra en jeg trodde var en "hyggelig" hotellansatt. Og ikke kledde vi oss utfordrende, og vi var begge godt voksne. Over 35. Da vi la oss til å sole oss på en av øynene utenfor byen stod godt voksne menn i 50 - 60 årene og nistirret rett påen en meter unna, selv om andre kvinner også solte seg med bikini i nærheten. Sprøtt. Dette var en liten digresjon, men siden du påstår jeg ikke vet hvor jeg har vært så.... Og om ikke alle hadde burka så hadde vel så og si alle kvinner tørkle/skaut på hode. Og menn stirret som de aldri hadde sett en kvinne uten hodeplagg..de stod gjerne flere meter unna og stirret om vi f.eks satte oss på en benk. Skulle tro de ikke bodde i en storby.. Jeg tror gjerne på historien til disse jentene.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2010 #52 Skrevet 21. august 2010 De fleste norsiske damer som drar til Tyrkia, gjør det for sexens skyld. http://nrk.no/nyheter/verden/1.6665751 Synes ikke det er så rart at tyrkerne kikker rart på dem da, eller følger med på hva de foretar seg på hotellet eller i basaren. Jeg vil ikke ha en dame som reiser til Tyrkia på ferie.
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 21. august 2010 #53 Skrevet 21. august 2010 Er vel ikke så mange som drar til Tyrkia for sex? Skjønner jo at det skjer, men jeg tror helt ærlig at de fleste drar dit av samme grunn som de drar til Spania, Italia, Hellas etc. For å få sol, slappe av, se noe annet. Og en del drar sikkert for å feste, men so what? Tyrkerne bør jo oppføre seg for det om de hadde seg med villige Vilma fra Notodden i -98.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2010 #54 Skrevet 21. august 2010 Er vel ikke så mange som drar til Tyrkia for sex? Skjønner jo at det skjer, men jeg tror helt ærlig at de fleste drar dit av samme grunn som de drar til Spania, Italia, Hellas etc. For å få sol, slappe av, se noe annet. Og en del drar sikkert for å feste, men so what? Tyrkerne bør jo oppføre seg for det om de hadde seg med villige Vilma fra Notodden i -98. Les reportasjen, dette er en mann og han har hatt seg med tusenvis av norske damer. Titusner av damer drar på sex-ferie til Tyrkia hver sommer. At et par jenter fra Sarpsborg ikke ville ha oppmerksomheten, blir da et litt tynt grunnlag å grisestemple tyrkiske menn på. De aller fleste norske damer drar jo dit for å ha sex med tyrkerne.
waco Skrevet 21. august 2010 #55 Skrevet 21. august 2010 Selvinnsikt er vel ikke kvinnenes sterkeste side virker det som. Når en mann har hatt seg med tusenvis av norske damer,- så kan dere bare forstille dere hva tusenvis av tyrkere har gjort... når en tyrker trenger trehundre kondomer i måneden så forteller jo det sitt!
McAdams Skrevet 21. august 2010 #56 Skrevet 21. august 2010 To veninner av meg var i Tyrkia i fjor (Alanya tror jeg det var?). De er begge blonde (vet ikke om det er så spesielt for tyrkerne?), og de ble låst inne i en butikk de var i mens mannen fortalt hva han hadde lyst til å gjøre med dem seksuelt. De opplevde også slibrige kommentarer fra taxi-sjåfører, og ene veninna mi ble dopa ned så ho måtte til sykehuset. De skulle ALDRI tilbake sa de...
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2010 #57 Skrevet 21. august 2010 De fleste norsiske damer som drar til Tyrkia, gjør det for sexens skyld. http://nrk.no/nyheter/verden/1.6665751 Synes ikke det er så rart at tyrkerne kikker rart på dem da, eller følger med på hva de foretar seg på hotellet eller i basaren. Jeg vil ikke ha en dame som reiser til Tyrkia på ferie. Hva med 12 år gamle jenter som drar på ferie med foreldrene sine? Er de også ute eter sex ifølge din logikk? Tyrkere har en tendens å prøve seg på ALT og alle, ikke kun (det de antar å være) single jenter som er på ferie med venninner. Jeg skal aldri til Tyrkia, verken klimaet, folket, kulturen eller omgivelsene er verdt pengene.
Cuckold Skrevet 21. august 2010 #58 Skrevet 21. august 2010 (endret) De fleste norsiske damer som drar til Tyrkia, gjør det for sexens skyld. http://nrk.no/nyheter/verden/1.6665751 Synes ikke det er så rart at tyrkerne kikker rart på dem da, eller følger med på hva de foretar seg på hotellet eller i basaren. Jeg vil ikke ha en dame som reiser til Tyrkia på ferie. Det er mange norske jenter som paradoksalt nok er villere i Syden - der hore/madonna-tankegangen står sterkere - enn hjemme i Norge. Dette er jo helt greit så lenge det er snakk om en form for masochisme, hvis det er slik at jentene nyter å være knulledukker for mannsjåvinistiske menn som ser ned på dem. Samtidig som de ydmyker sitt eget lands menn. I disse landene blir nordeuropeiske menn sett på som en gjeng hanreier, bedratte menn som bare finner seg i det, menn uten ære og stolthet. Men dessverre er det også en del naive jenter, jenter som feiltolker situasjonen og tror den lokale syden-don juanen har stor respekt for dem og umulig kan ligge under for hore/madonna-tenkning så galant og oppvartende som han er. Disse jentene tenker neppe over hvorfor dette bare går én vei, hvorfor de lokale jentene ikke på samme måte ligger med skandinaviske gutter. Disse lokale guttene, som ofte konkurrerer seg imellom om hvem som får nedlagt flest skandinaviske jenter i løpet av en sesong, ville gått av skaftet om de kom over sin søster sammen med en skandinavisk gutt. Dette er altså en ensidig "kulturutveksling": Menn i Middelhavslandene puler våre damer i stor stil, mens de passer godt på sine egne, så om skandinaviske gutter puler noen i Syden er det som regel nordeuropeiske jenter. For min del, med min spesielle fetisj er det jo faktisk mulig å finne en slags spenning i denne skjevheten, men jeg skjønner godt at det ikke er alle som ser det på den måten. Men selv om du ikke vil ha en dame som reiser til Syden har jeg ikke akkurat inntrykk av at det straffer seg for de norske jentene, at de som har seg med lokale helter i Syden har problemer med å få seg kjæreste når de kommer hjem til Norge. Det kan nok være at noen menn skriver et par harme innlegg på nett, men i praksis har ikke norske menn annet valg enn å finne seg i det. Endret 21. august 2010 av Cuckold
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2010 #59 Skrevet 21. august 2010 Hva med 12 år gamle jenter som drar på ferie med foreldrene sine? Er de også ute eter sex ifølge din logikk? Tyrkere har en tendens å prøve seg på ALT og alle, ikke kun (det de antar å være) single jenter som er på ferie med venninner. Jeg skal aldri til Tyrkia, verken klimaet, folket, kulturen eller omgivelsene er verdt pengene. Hvem tar med seg sin 12 år gamle datter til hardcore ferie-sex steder i Tyrkia? Til steder hvor en blir dopet, antastet og hvor norske damer konkurrerer om å ha mest mulig sex med flest mulig tyrkere på to uker? Kan de ikke i det minste la mann og barn være igjen hjemme? Like kult som når alenepappa tar med seg sin 11-årige sønn til Pattaya, bortsett fra at da hadde han nok mistet omsorgsretten. Nei de der sarpsborgjentene hadde sikkrt hørt om hvor mye sex de kunne få fra alle tyrkere som var der nede og fikk kultursjokk av at enkelte ikke var så happy for den utagerende oppførselen.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2010 #60 Skrevet 21. august 2010 Det er mange norske jenter som paradoksalt nok er villere i Syden - der hore/madonna-tankegangen står sterkere - enn hjemme i Norge. Dette er jo helt greit så lenge det er snakk om en form for masochisme, hvis det er slik at jentene nyter å være knulledukker for mannsjåvinistiske menn som ser ned på dem. Samtidig som de ydmyker sitt eget lands menn. I disse landene blir nordeuropeiske menn sett på som en gjeng hanreier, bedratte menn som bare finner seg i det, menn uten ære og stolthet. Men dessverre er det også en del naive jenter, jenter som feiltolker situasjonen og tror den lokale syden-don juanen har stor respekt for dem og umulig kan ligge under for hore/madonna-tenkning så galant og oppvartende som han er. Disse jentene tenker neppe over hvorfor dette bare går én vei, hvorfor de lokale jentene ikke på samme måte ligger med skandinaviske gutter. Disse lokale guttene, som ofte konkurrerer seg imellom om hvem som får nedlagt flest skandinaviske jenter i løpet av en sesong, ville gått av skaftet om de kom over sin søster sammen med en skandinavisk gutt. Dette er altså en ensidig "kulturutveksling": Menn i Middelhavslandene puler våre damer i stor stil, mens de passer godt på sine egne, så om skandinaviske gutter puler noen i Syden er det som regel nordeuropeiske jenter. For min del, med min spesielle fetisj er det jo faktisk mulig å finne en slags spenning i denne skjevheten, men jeg skjønner godt at det ikke er alle som ser det på den måten. Men selv om du ikke vil ha en dame som reiser til Syden har jeg ikke akkurat inntrykk av at det straffer seg for de norske jentene, at de som har seg med lokale helter i Syden har problemer med å få seg kjæreste når de kommer hjem til Norge. Det kan nok være at noen skriver et par harme innlegg i debatter på nett, men i praksis har ikke norske menn annet valg enn å finne seg i det. Ja du har rett, det føles på en måte ydmykende - selvom jeg ikke har noe med hva alle jenter driver med i Tyrkia. Men den der følelsen av at det aldri er på tale å gjøre de ting sammen med meg (som er tenkt å være hennes likeverdige partner i Norge)som det hun oppsøker hos en random tyrker, ja den følelsen er litt ydmykende. Hvis norske jenter savner den masochistiske siden av samlivet, så kunne de vel introdusert det i eget samliv? Eller må det være settingen hvor tyrkiske menn ser på dem som knulledukker? Kunne vært interessant å høre hvordan jentene selv tenker om dette, men det er vel nokså tabu å snakke om. Nei, du har rett i at det er lite å gjøre med det, siden det er så utbredt. Og norske jenter vil seff. ikke skryte av sine eskapader i Tyrkia, så man vet aldri hvem som ikke gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå