Gjest Hagi Skrevet 19. august 2010 #21 Skrevet 19. august 2010 Men man kan jo spørrre seg : Hvorfor drar de til Tyrkia når de synes det er så fælt der?? Det var jo ingen som tvang dem til å dra. Hvilke foreldre sender sin 18-årige datter sammen med jevnaldrende venninner til Tyrkia? Jaggumeg omsorgssvikt.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #22 Skrevet 19. august 2010 Mange norske (og danske og svenske) jenter reiser til "syden", enten ei gresk eller spansk øy eller Tyrkia, med hjemmesnekra T-skjorter med et partybudskap påtrykt. De kjører showet i en eller to uker, målet er sol, varme og party-party gjerne krydret med en forventning om en heftig natt med en lokal helt. I tillegg hyler mange norske jenter ut sin frustrasjon om hvor lite pågående, tafsete og macho hjemlige gutter..... Man får det man ber om / legger opp til.......
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #23 Skrevet 19. august 2010 Et hotell har vel ikke makt til å ta passet fra noen? Hvorfor gikk de ikke til poliiet når hotellet truer dem med å ta fra de passet om de ikke btaler andres regning? Og hva hadde disse jentene gjort for å fortjene slik behandling (ikke at det unskylder noe)?
Beauté Skrevet 19. august 2010 #24 Skrevet 19. august 2010 Jeg syns tyrkere er forferdelig respektløse. Iallefall de jeg har møtt her i Norge. Jeg har nesten stått og skreket i fjeset på to stk som fulgte etter meg og en venninne på et utested. De tar ikke et nei for et nei. Jeg sa til dem at her i Norge så betød NEI et NEI selv når kvinnene sier det. De gikk til slutt heldigvis. Alle tyrkere jeg har erfaring med, er utrolig innpåslitne. Spesielt om du er i byn med jentegjeng for å hygge deg. Jeg kommer aldri til å reise til Tyrkia utifra mine erfaringer med tyrkere + venners erfaringer i Tyrkia.
Gjest ladygaga Skrevet 19. august 2010 #25 Skrevet 19. august 2010 Et hotell har vel ikke makt til å ta passet fra noen? Hvorfor gikk de ikke til poliiet når hotellet truer dem med å ta fra de passet om de ikke btaler andres regning? Og hva hadde disse jentene gjort for å fortjene slik behandling (ikke at det unskylder noe)? Hotellet kan heller ikke tvinge dem til å fortsette å bo der i stedet for å sjekke ut og flytte til et annet hotell... Og hvis de ikke likte massasje under maten kunne de reist seg og gått.. Høres ut som de jentene er typiske nek som har gjort ting de angrer på og roper at de ble utnyttet etterpå for å ta vekk skylden fra seg selv.
Gjest Nedfall Skrevet 19. august 2010 #26 Skrevet 19. august 2010 Hm.. Har ikke lest så nøe gjennom tråden, men jeg tror det er ett moment som mangler her, og det er hvilke mennesketyper som tiltrekkes av typiske feriesteder. Da tenker jeg på de som jobber der. Kan det tenkes at det er en god del drittsekker som tiltrekkes av av Alanya, Antalya, Kemer, Marmaris etc, fordi de vet at det er en haug med lettlivede turister som kommer dit? Tviler på at flesteparten av den opprinnelige lokalbefolkningen på disse stedene, ville oppført seg som det beskrives her. Har ikke hørt mange tilsvarende historier som det vises til i startinnlegget, på det stedet jeg har feriert de tre siste årene. Men så er det heller ikke en typisk tyrkisk ferieby..
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2010 #27 Skrevet 19. august 2010 Har aldri vært i et verre land enn Tyrkia; Istanbul. Greit at man skal ha respekt for det landet man besøker og muslimer, men når de ser på en som en er fritt vilt, når de prøver å sjekke deg opp overalt (også i moskeen) med spørsmpl om giftemål, når man blir spandert cola med sprit når man bare vil handle en liten bag og lageret ligger langt nede i en skitten, rotete bygning, når alle kjøpmenn vil spandere te/kaffe sent på natten der man er eneste kunde... Men det verste var alle mennene som var samlet, plutselig kunne en komme i gater med BARE menn med stirrende, lystne, kåte blikk..der en virkelig ble betraktet som fritt vilt og hore, med null respekt for en! Har aldri følt meg mere utrygg. Tror neppe noen hadde reagert om noe hadde skjedd med oss to vennnner. Opplevde også å bli nummen, se dobbelt, få hjertebank og prikking av noen slurker av en te som en "hyggelig" mannlig hotellansatt serverte. Min venninne ble matforgiftet, måtte ha intrravenøst...da hadde hun "overraskende" spist noe av samme mann kvelden før. Heldigvis er jeg oppegående og skeptisk av meg. Det er noe som skjer med menn når alle kvinner går med burka og slør. Tror ikke disse kvinnene tenker på hvordan andre kvinner da blir sett på...som horer og løsslupene. Derfor er jeg også helt imot bruk av burka og lignende her i Norge!!
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #28 Skrevet 19. august 2010 Jeg og mine venner og kjente drar ofte til syden-land for å oppleve sol, sand, strand og deilig hav og annen kultur, men ingen av oss dra dit for å ha sex med de innfødte. Det interesserer oss ikke. Jeg vet at innfødte i flere syden-land flørter med jentene fra nord og forfører de osv. Og jeg vet jo at f.eks norske gutter møter norske jenter der nede og har sex - en liten ferieflørt.
K.A. Skrevet 19. august 2010 #29 Skrevet 19. august 2010 Jeg skammer meg ikke bare tidvis over å være norsk... Pleier ALDRI å fortelle at jeg er norsk i utlandet. Vi har ikke på langt nær så dårlig rykte som enkelte, og media, skal ha det til. Selv har jeg aldri blitt møtt med annet enn vennlige smil i utlandet. Nå har jeg riktignok aldri vært i Tyrkia*, men har vært nær sagt overalt på kontinentet og de britiske øyer, og lokalbefolkningen har alltid fått meg til å føle meg hjemme, og som nordmann føler jeg meg velkommen. *Riktignok har jeg alrdi vært i Tyrkia, skjønt jeg har teknisk sett vært på tyrkisk jord da jeg ble med min tyrkiske venninne inn på ambassaden i München, da hun skulle fornye sitt tyrkiske pass. Jeg måtte selv vise passet, og mannen i luken smilte da han fikk se passet mitt, og sa noe jeg ikke fikk med meg. Venninnen min kunne formidle at han syntes det var artig med slikt eksotisk besøk, og hun virket nesten litt stolt av å ha meg med seg også (men kanskje det er jeg som innbiller meg ting ).
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2010 #30 Skrevet 19. august 2010 Jeg kan også legge til den respektløsheten tyrkiske menn viser her i Norge. Hadde en nabo, han tar ikke et nei for et nei..han liker meg sier han og da er det liksom fritt fram, følger meg hjem uten at jeg vil det osv. Det er bare så respektløst og jeg er faktisk redd han, av og til må jeg gjemme for han.
K.A. Skrevet 19. august 2010 #31 Skrevet 19. august 2010 Det er noe som skjer med menn når alle kvinner går med burka og slør. Tror ikke disse kvinnene tenker på hvordan andre kvinner da blir sett på...som horer og løsslupene. Derfor er jeg også helt imot bruk av burka og lignende her i Norge!! Hva har det med Tyrkia å gjøre? Hva har det med Istanbul å gjøre? Tyrkia er ikke noe slør- eller burkaland.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2010 #32 Skrevet 19. august 2010 Hva har det med Tyrkia å gjøre? Hva har det med Istanbul å gjøre? Tyrkia er ikke noe slør- eller burkaland. Er det ikke det?? Det var nettopp det det var. Omtrent alle kvinner jeg så gikk med burka eller skaut på hodet. I Istanbul. Jeg så unge vakre kvinner (vakre ut fra sine øyne) der kun øynene vistes, der de hadde dekket over neseroten. Og jeg fastholder at disse kvinnene ikke vet hva de gjør med sine medsøstre. Men de gir vel kanskje blanke faen i om andre blir sett på som horer og løsslupne...vi blir vel allrede sett på som det av de. Og at menn ser på en som horer og løssluppen er vel heller ingen overraskelse..
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #33 Skrevet 19. august 2010 Det eneste jeg har opplevd når jeg har vært rundtomkring i andre land, er at gutter/menn som prater til meg og venninnene mine spør hvor kjærestene våre er. De syns det er rart at vi drar alene uten kjærester, noe som vi tar som en selvfølge. De fleste er omsorgsfull, syns jeg, men det fins noen idioter der ute også. Jeg er alltid stolt når jeg sier jeg er fra norge, uansett hvilket land jeg har vært i - så langt. Noen bare smiler og syns det er hyggelig, mens andre har ikke hørt om landet engang. HAHA!!! I sommer var jeg i Italia sammen med moren og søsteren min, og vi fant ikke alltid frem. Det endte engang med at buss-sjåføren kjørte med hele bussen til en minibank og kjørte nesten inn i banken. Nei, der var alle mennene veldig nøye med å kjøre oss trygt frem, tom taxi-sjåførene. Har selv vært i Tyrkia, i Alanya, og hadde det koslig der. Tror kanskje at når det kommer veldig pene, deilige jenter, så går mennene av hektene. Men sånne jenter som meg, som ikke fremhever utseende mitt får gå ifred, selv om jeg blir plaget litt, for de ser jo at jeg er pen.
Gjest gjest Skrevet 19. august 2010 #34 Skrevet 19. august 2010 Klagelisten ser altså slik ut (fra linken): -De ble truet til å betale falske regninger som stod i andres navn ellers ville de miste passene. Det som egentlig skjedde: Jentene var for unge og uerfarne til å være på reise uten mor og far til å ordne opp når noen prøvde å lure dem. -De forlangte å massere damene mens de spiste ...!! Det som egentlig skjedde: Det samme som over.Jentene burde ikke reise alene til utlandet når de var for små til å si ifra, gå fra bordet, sjekke ut og finne et annet hotell. -De slengte stadig spydigheter både etter de fire og andre nordmenn på hotellet. Det som egentlig skjedde: Nordmenn var ikke populære på dette hotellet på grunn av norsk "partykultur" i "Syden".Dette tålte ikke de norske å bli konfrontert med... -De ble nektet å besøke andre norske på hotellet.Ved en slik anledning ble de båret ut av betjeningen. Det som egentlig skjedde: Jentene drakk mye og bråkte fælt når de besøkte de andre norske, slik at de forårsaket uro på hotellet. Derfor måtte de ansatte på hotellet sette noen grenser og bære fulle jenter med tilbake til sine egne rom på grunn av klager fra andre gjester. -De måtte betale det dobbelte for tjenester enn andre. Det som egentlig skjedde: De var for unge og uerfarne til å reise uten mor og far og ble utnyttet. Det samme kan skje på Ibiza eller Danskebåten... -De ansatte var så vemmelige at damene etter hvert ble redde og hotellsjefens avskjedshilsen var "kom aldri tilbake hit." Det som egentlig skjedde: De ansatte var til slutt blitt luta lei av de utagerende norske damene, og ba dem ikke komme tilbake til dette hotellet mer, mens jentene ikke skjønte at dette var deres egen feil og ble sure og bestemte seg for å svarte hotellet som hevn. Da lurer jeg på hvorfor jentene i det hele tatt ble værende på hotellet (og de andre norske gjestene, for den saks skyld). Flere av disse punktene er jo rett og slett ulovlige, og inkluderer både overgrep (punkt 2) og vold (punkt 4). Hvis det jentene sier er sant, vel å merke...
K.A. Skrevet 19. august 2010 #35 Skrevet 19. august 2010 (endret) Er det ikke det?? Det var nettopp det det var. Omtrent alle kvinner jeg så gikk med burka eller skaut på hodet. I Istanbul. Jeg så unge vakre kvinner (vakre ut fra sine øyne) der kun øynene vistes, der de hadde dekket over neseroten. Merkelige greier, du. Min tyrkiske venninne, som tilbringer nesten like mye tid i Istanbul som i Tyskland, sier at det ikke er mer burka å se i Tyrkia (og spesielt ikke Istanbul) enn i Tyskland. Og sannelig, når jeg googler på "Istanbul" og "street" samtidig, ser jeg veldig lite til de burkaene du sikter til. Burka er en arabisk greie som ikke har noe med Islam å gjøre: jeg tror nok jeg kan garantere at de jentene du ser som går i Burka - enten i Tyrkia, Tyskland, Frankrike eller ellers - ikke er tyrkere. Endret 19. august 2010 av K.A.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2010 #36 Skrevet 19. august 2010 Merkelige greier, du. Min tyrkiske venninne, som tilbringer nesten like mye tid i Istanbul som i Tyskland, sier at det ikke er mer burka å se i Tyrkia (og spesielt ikke Istanbul) enn i Tyskland. Og sannelig, når jeg googler på "Istanbul" og "street" samtidig, ser jeg veldig lite til de burkaene du sikter til. Burka er en arabisk greie som ikke har noe med Islam å gjøre: jeg tror nok jeg kan garantere at de jentene du ser som går i Burka - enten i Tyrkia, Tyskland, Frankrike eller ellers - ikke er tyrkere. Det tviler jeg på. Jeg ihvertfall ingen, hverken unge jenter eller gamle som ikke hadde ihvertfall skaut på hode. Og de ungen jentene med burka snakket da tyrkisk i de butikkene vi var i. Husker spesielt ei meget ung, vakker kvinne med en like ung vakker mann..hun med burka, han med lang hvit kjole. Og jeg mener i det det hele tatt det å dekke hodet til.. Men nå er det jo nesten likedan her blitt, mange går med både burka og skaut. Ikke akkurat så stor forsjhell. Men her lever vi tross alt i eget land..og om dagen kan vi gå nokså fritt uten å bli antastet for mye.
Phaedra Skrevet 20. august 2010 #37 Skrevet 20. august 2010 Tråden er ryddet for personangrep og avsporinger. Spørsmål rundt moderering tas på Ris, ros og tips. Phaedra,mod
Gjest Mona Skrevet 20. august 2010 #38 Skrevet 20. august 2010 Du trenger ikke reise langt for og bli hetset. For mange år siden var vi to jenter ute på byen et sted i Norge. Vi fikk slengt hora og visse andre ubekvemsord til oss fra utlendinger. Ikke hadde vi gjort noe uanstendig eller noe som helst, bortsett fra korte skjørt og høye sko. Typisk som en ung dame kler seg. Hørt om andre i samme situasjon. Der jeg bor nå hilser ikke naboer fra Tunisia og Tyrkia på oss damer om sommer pga vi går så lite påkledd, shorts og singlet. Vi er godt voksne nå og synes dette er helt sykt. Litt for mange religioner på liten plass, da blir det kræsj.
Heisannmannen Skrevet 20. august 2010 #39 Skrevet 20. august 2010 http://vgd.no/samfunn/innvandring-rasisme-og-flerkultur/tema/1591623/tittel/hetset-av-hotellansatte Jøss. Jeg trodde det bare var nordmenn som ikke likte utlendninger. Tyrkere er tydeligvis ikke noe bedre.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2010 #40 Skrevet 20. august 2010 Mange norske (og danske og svenske) jenter reiser til "syden", enten ei gresk eller spansk øy eller Tyrkia, med hjemmesnekra T-skjorter med et partybudskap påtrykt. De kjører showet i en eller to uker, målet er sol, varme og party-party gjerne krydret med en forventning om en heftig natt med en lokal helt. I tillegg hyler mange norske jenter ut sin frustrasjon om hvor lite pågående, tafsete og macho hjemlige gutter..... Man får det man ber om / legger opp til....... Det er mange tilfeller der unge jenter, som er på ferie med foreldrene sine, og som ikke sender ut noen "hore"-signaler som du her hinter til, som likevel blir antastet av ekle tyrkere. De legger an på alt og alle, uansett alder! Jeg skjønner ikke hvorfor nordmenn drar til Tyrkia, tyrkia er bare et høl og jeg holder meg landt unna tyrkere. Både damer og menn som jeg har møtt har væært helt frastøtende mennesker. Ene damen klarte å si at hun ikke ønsket å la barna sine vokse opp i Norge av frykt for at hun skal bli en "norsk hore" (og ja, dette kom fra ei som har bodd i norge i over 15 år).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå