Gå til innhold

Hva irritererer du deg over?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Folk som med en gang de får en tyggegummi i munnen må drøvtygge hardt på den, høyt og med åpen munn.

Videoannonse
Annonse
Gjest Violently Happy
Skrevet (endret)

Folk som:

-slurper.

-som ikke kan uttale kj-lyden.

-bruker engelske ord når vi har norske ord.

-er gå-sakte-folk og sperr-veien-for-dem-som-kommer-bak-folk.

-er arrogante, sure, treige, frekke, udugelige i serviceyrket.

-MÅ dumpe ned ved siden av meg på trikken/bussen/t-banen når det er en haug med andre seter i nærheten.

-MÅ kline bilen sin oppi min når det er en hel haug med ledige plasser på p-plassen?

-bruker sms-språk overalt hvor det ikke er nødvendig. Eller bare bruken av "LOL" og "OMG"- uttalt ell-o-ell, og o-em-ge.

-rasler sykt mye med papirposer (snop) på kino.

-bruker mobilen på kino eller til og med snakker i den! Hva #¤@€%! gjør du da på kino, dust!?

-snakker i en forelesningstime på uni (seriøst, man er ikke i barnehagen lenger).

-tror de ér noe spesielt og viser dette med en ekstrem nedlatende holdning.

-som kjører moped i sykkelfeltet. Livsfarlig!

-som ikke kan blinke når de skal svinge.

-som ligger 10 km under fartsgrensen men når du skal forbi skal de speede opp.

-som kliner seg inntil et sted der det er vanlig med gjennomgang og så skal de stå der å preike. Blir dritsure hvis man ber dem flytte seg.

-som setter seg på den ytterste delen av et sete på bussen/trikken/t-banen fordi de snart skal av eller fordi de ikke liker å ha noen andre ved siden av seg eller noe annet rart.

-som ikke kan vente til andre har gått ut av bussen/trikken/t-banen. Brenn!

-som skravler høyt i mobiltelefon på bussen/trikken/t-banen.

-som skal vite mer enn deg når du snakker og får deg til å virke dum. :(

-som går på og forventer at jeg skal flytte meg.

-som ikke holder opp døren når de ser at du enten kommer med barnevogn (ikke jeg da) eller har masse poser.

-som ikke klarer å forklare noe når de har et problem.

-som tror at de som syklister bare kan plinge i vei på gående på et fortau.

+

Barnevognmafiaen.

Religiøse fanatikere.

Ordelingsfeil.

Uoppdrgane unger/hylende unger.

Endret av Violently Happy
Skrevet

En annen ting som irriterer meg er folk som treker inn snørr hvert tredje sekund. Ta å snyt deg hvis du er så snørrete da! Det er skikkelig ekkelt å høre på!

Åh, herregud, noen som forstår min frustrasjon. Dette må være den eneste tingen jeg ikke utstår at min samboer gjør. Sier til han HVER gang at han må snyte seg, men neiiida, han sier det ikke hjelper. Han skjønner ikke hvor irriterende det er å høre på hehe :kjefte:

Ellers er det det vanlige med folk som stiller seg opp i store grupper foran inn- utganger og ved rulletrapper, midt i gata/fortauet og så videre.

Blir også irritert over folk som står i butikk-kø og ikke gidder å leite fram pengeboken før det er deres tur, og pengeboken ligger nederst i den svære veska.

Skrevet

Folk som ikke blinker i rundkjøringer!

Når det er masse ledige seter på bussen og folk MÅ sitte på setet ved siden av deg

Folk som snakker høyt

Folk som går sakte foran meg når jeg har dårlig tid

Fulle folk midt dagen (spesielt de innpåslitne gamle mennene med ånde som stinker gammel røyk, sprit, øl eller hva de har fått i seg) ÆSJ

Skrevet (endret)

Folk som tramper med bena i gulvet mens de sitter.

Folk som du sitter ved siden av i tibane/buss ikke flytter seg når de ser du skal av.Da dytter jeg rett og slett borti dem.Er du blind?

Folk som prater med mat i munnen.

Folk glaner.

Somalske damer i oslo by med sine 5 barn på slep som ikke flytter seg selvom du sier unskyld.

Folk med dårlig ånde som må snakket i trynet dit æsjjjjjj.

Endret av Bella_
Skrevet

Folk som:

Slafser

Slurper

Smatter

Spiser med munnen åpen

Er for fulle

Maser

Sniker

Ikke kan kontrollere snakke-volumet

Bruker engelske ord når de prater norsk

Skriver på sms, dialekt eller alt annet som ikke er bokmål

Presser seg PÅ bussen før vi andre har gått AV

Bruker mobil på kino

Går på do under kino

Bruker Cesar Millan`s treningsmetoder på hund

Kjøper katte/hundemat på dagligvarebutikker

Er feite og fortsatt gnafser i seg 4 pølser og 2 burgere med en liter Cola.

Klager på at jeg drikker for mye Pepsi Max

Er bedrevitere

Bryr seg for mye

Bryr seg for lite

Snakker kun om seg selv

Spiser fort

Spiser VELDIG sakte

Stopper for å prate nederst/øverst i rulletrappet (på grensen til å gjøre meg forbanna det der)

Meier albuen sin i magen min for å få meg til å flytte meg

Dytter

Sniker i do-kø på festival (trenger et eget punkt syntes jeg. Værre enn generell sniking, ALLE må sykt tisse når de står i dokø på festival.)

Er syke på offentlige steder (type hosteanfall og snyting)

Lar barna sine STÅ i handlevognen

Sier de er feite forran tykke folk når de egentlig er undervektige

"Låser" fast sykkelen sin i min (slik at styret/pedalene sitter fast og jeg må røske for å få løs min sykkel)

Kjører kenguru

Ikke har kontroll på barna sine

Får utløp for sin forelskelse på sine Facebook statuser.

Vil frelse meg

Ikke aksepterer at jeg ikke er kristen/jehovas vitne osv

Jeg kunne fortsatt i evigheter. Jeg irriterer meg over det aller meste.. Er som regel blid og glad da, er flink til å sjule irritasjonen min. Kommer til å bli en sur gammal kjærring som kjefter på alt og alle etterhvert, så mye irritasjon jeg holder inne iløpet av en dag.

Skrevet

- Folk som går sakte, som står til venstre i rulletrapper, eller av andre grunner er umulig å komme forbi.

- Tvillingvogner (de som er doble i bredden).

- Uanstendig offentlig amming og bleieskift på kafébord.

- Folk som ikke kan uttale kj-lyd.

- Syklister som ikke følger trafikkreglene.

- Folk som hører dårlig slik at jeg må snakke høyt, i verste fall skrike.

- Folk som alltid skal bemerke skrivefeil.

- Lave mennesker som bruker paraply uten å bry seg om at de nesten stikker ut øynene på dem de går forbi (løft opp, vend til side, eller trekk sammen paraplyen når du møter noen på gaten!).

- Overvektige som mener de har enerett på kroppskomplekser.

- Foreldre som lar ungene ture frem som de vil i butikker og synes det er helt greit at de ødelegger ting.

- Ukjente tjukke og/eller gamle mennesker som føler de har rett til å bemerke vekta mi eller rakke ned på meg fordi jeg er tynn.

- Nettsider med lyd det nærmest er umulig å slå av.

- De som stopper på toppen/bunnen av en rulletrapp og blir stående der.

- ”Close talkers”.

- Folk jeg kjenner, men oftest ikke kjenner, som på død og liv må holde meg i armen eller på skuldra når de snakker til meg.

På buss/trikk/bane/tog:

- Folk som sitter innenfor deg og begynner å presse seg frem lenge før neste stopp. Ta det med ro! Du kommer ikke ut før bussen har stoppet uansett.

- De som nekter å reise seg for å slippe deg frem etter at bussen etc. har stoppet.

- Folk som presser seg på bussen før andre har gått av, men også de som ikke reiser seg for å gå av før lenge etter at alle andre har gått ut, for så og skjelle ut dem som begynner å gå på (kollektivtransport er en stor kilde til irritasjon).

- Snakking i stillevogna på toget.

Bananer som er bøyd feil vei og at jeg irriterer meg over alt for mye.

Skrevet

Folk som åpenbart har "noe" i nesa slik at det kommer pipelyd hver gang de puster - spesielt hørbart på stille steder. At de ikke hører det selv? Utrolig irriterende!!

For øvrig er jeg superirritert på Posten som så og si hver eneste uke leverer post i min postkasse som ikke er til meg. Når har de tenkt å lære seg å lese ordentlig?

Skrevet

Hmm...kan man virkelig irritere seg over folk som går på do når de er på kino? Av og til så MÅ man jo! Det samme gjelder folk som hører dårlig, de kan jo ikke noe for det.

Selv har jeg litt dårlig hørsel, så jeg irriterer meg over "low-talkers" (siden Elena nevnte close-talkers :fnise:), selv om jeg ber dem om å repetere det de sier så skrur de ikke på volumet, nei. Da blir det bare til at jeg må gjette hva vedkommende sier, og jeg står og føler meg dum.

For øyeblikket sitter jeg på jobben og har lunsj, og irriterer meg akkurat nå over en kunde som var skikkelig påståelig og frekk, og ikke ba om unnskyldning selv om jeg beviste at det var HUN som tok feil. Aaarggghh....

Skrevet

Irriterer meg over alle som ikke benytter seg av normal høflighet, f.eks

- Folk som kjefter på folk i kassa selv om de prøver så godt de kan.

- Folk som sier "FLØTT DEG!" hvis du ikke merker at det kommer noen bak deg.

- Hundeeiere som ikke bruker bånd på hunden sin selv om det er båndtvang og de tydelig ikke har kontroll.

- Folk som kaster søppel på gata.

- Mødre som ser at ungen deres gjør noe galt, men som ikke gidder å bry seg.

- Innvandrerfamilien som bor i naboblokka som bruker fortauet som søppelkasse. Da snakker vi reker, brød, kjøkkenutstyr, julegaver de ikke hadde bruk for, ++

Det koster ikke så mye å ta littegrann hensyn til hverandre.

Skrevet

Folk som prater høyt i mobilen når de tar offentlig transport, og da gjerne lenge av gangen også.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Kom på en: De som kjører konsekvent 5 km under fartsgrensa. Har så lyst til å tuuuuute på dere og kjøre dere i rompa!

Ja, og nå kom jeg på alle dere som skal ligge oppi rævva mi når jeg ligger i 80 i 80-sonen (jada, speedometeret mitt ligger riktignok på rundt 90, jeg har kalibrert inn feilvisningen).

Skrevet

Åh, så glad jeg ble når jeg så hvor mye andre irriterer seg over også! Føler meg som en irritabel person *rødme* Jeg irriterer meg mest over andre folks uhøffelighet og mangel på omtenksomhet, typisk eksempel: folk som går midt i veien/rulletrappen i helt sine egne tanker. En gang opplevde jeg at to jenter som ventet på spa-time tok hele sofaen og tre bord i venterommet, mens jeg og samboeren min måtte liksom stå og vente på timen... Hallo? Jeg bare skviste meg ned rett ved siden av og prøvde å demonstrere at de tok altfor mye plass. Makan! Jeg hater også når folk går inn på bussen før de som skal gå av får gå av. Det blir bare kø og rot! Eller når folk aldri vil trekke bak i bussen slik at alle blir skvist fremme mens det fremdeles er ledige plasser bak.... Skyt meg! Og på pump-timer, hvorfor skal alle stå ved vektene og demontere pumpstangen etter timen? Hvorfor ikke demontere på plassen sin og heller ta to turer til vektstativet for å legge vektene fra seg? = mindre kø ved vektstativet. I'm just saying!!

Åh, det var godt å få sagt *Phew*

Skrevet (endret)

Folk som:

Bruker Cesar Millan`s treningsmetoder på hund

Hvorfor det..? Jeg spør bare nå, altså. Jeg har aldri hatt hund selv så jeg har ikke kunnskap om det. Men det virker som om Millan er som en halvgud å regne når det gjelder hundehold.

Endret av Emera
Skrevet

Hvorfor det..? Jeg spør bare nå, altså. Jeg har aldri hatt hund selv så jeg har ikke kunnskap om det. Men det virker som om Millan er som en halvgud å regne når det gjelder hundehold.

Fordi jeg syntes treningsmetodene hans er helt feil og jeg liker ikke millan-etterlignere med rykk og napp i strup-bånd, tvang, makt og "dominans" tull. Han har veldig mye fornuftig å si, helt klart. Men det er metodene han bruker jeg ikke liker.

Skrevet

smatting

men også folk som klager seg over småting (som aldri har hatt ordentlige problemer) de setter ikke pris på det de har, men andre ville dødd for å være i samme situasjon.

Skrevet

Jeg irriterer meg over:

Personer som tydelig er redde for å kjøre bil, slik at de kjører for sakte og bremser ned til gåhastighet så fort de kommer i en sving eller møter andre biler.

Personer som legger seg på hengerfestet mitt. Jeg får SÅ lyst til å trå i bremsen, men jeg har SÅ lite lyst til å bli heftet at jeg lar det være. (Jeg ligger stort sett alltid noe over fartsgrensene)

Personer som ikke bruker blinklys, slik at jeg blir stående og vente unødvendig i veikryss fordi jeg tror de skal forbi.

Personer som er livredde for å slippe noen frem, selv der hvor fletteskiltene er store, klare og godt synlige.

Ellers irriterer jeg meg grenseløst over fluer, men de får jeg ikke gjort stort med. Jeg bor altfor landlig til, med gårder i alle retninger.

Folk som står to i bredden i rulletrapper.

Folk med småhunder som tror at de ikke trenger dressur fordi de er små og lette å håndtere.

Folk som får apoplektiske anfall av å se at min plen er noget lenger enn deres. Jeg klipper ikke to ganger i uken, jeg liker ikke fotballbaneplen, men den er ikke jungel heller. Jeg lurer på om disse menneskene blir dårlige når de går forbi blomsterenger og andre ukultiverte steder i naturen også, eller om det bare gjelder plener som i deres øyne BØR være kortstusset. For meg lider disse menneskene av tvangstanker, og de irriterer meg.

Folk som drar med seg sutrete småbarn i butikker og på handlesentere.

Folk som ikke rydder opp etter seg ute i det offentlige rom.

Faren min som tydeligvis er redd bikkja mi og roper "ned" så fort han ser ham omtrent. Nisse. (Jeg har en hund som har en irriterende tendens til å hoppe på folk han hilser på).

Folk som tenker med følelsene sine fremfor fornuften, og som tar det personlig om man nevner negative effekter av innvandringen fordi de selv kjenner noen som er innmari allrigte folk, JA, det gjør jeg også, det er ikke dem jeg klager på.

Folk som tror at fordi de selv er utdannet i ett eller annet vitenskapelig fag, så sitter de med svarene på alt mellom himmel og jord.

Folk som ikke evner å se at det kanskje er mye vi vet nada om.

En eller annen tidligere i tråden nevnte noe om å irritere seg over folk som ikke forstår evolusjonen og dermed nekter på den.

Jeg irriterer meg over folk som ikke forstår hvordan f.eks. sjelen kanskje kan være noe uavhengig av den fysiske kroppen, og dermed bare benekter muligheten for at det kanskje er sånn allikevel. JEG forstår ikke, ergo er det ikke sånn ;)

Dette gjelder selvfølgelig det meste innenfor feltet "paranormalt".

Ellers er jeg hysterisk irritert over meg selv som sitter her og pludrer istedet for å gjøre andre langt viktigere ting.

Skrevet

Personer som ikke bruker blinklys, slik at jeg blir stående og vente unødvendig i veikryss fordi jeg tror de skal forbi.

Nå kom jeg på at dette gjør meg faktisk nesten voldelig. Jeg kjører ikke bil, men HALLO BILISTER fotgjengere holder også øye med blinklysene deres for å finne ut om vi kan gå eller bør stå.

Gjest Atanih2
Skrevet

Jeg blir litt irritert når nesten hver gang jeg blir invitert på fest en lørdagskveld, får jeg melding om det sånn 4 timer før festen begynner... Da har jeg enten allerede lagt andre planer, eller føler meg glemt og de bare spør fordi det er den "vanlige" gjengen som skal feste sammen. :filer:

Det irriterer meg også om jeg har bestemt meg for å være innenfor husets fire vegger hele dagen, og ikke har noen ork til å finne på noe med noen, og så får spørsmål om vi skal finne på noe. Jeg er egentlig ganske glad i å være alene store deler, og vet at jeg ikke blir noe godt selskap om jeg først har bestemt meg for å subbe hjemme :sjenert:

Skrevet

Fordi jeg syntes treningsmetodene hans er helt feil og jeg liker ikke millan-etterlignere med rykk og napp i strup-bånd, tvang, makt og "dominans" tull. Han har veldig mye fornuftig å si, helt klart. Men det er metodene han bruker jeg ikke liker.

Okei, takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...