Gå til innhold

Hva irritererer du deg over?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ikke sånn at jeg går og irriterer meg over dette, men syns det er plagsomt i gymtimene, når (som oftes) utlendinger lukter gammel svette etter 5 min med aktivitet, selvom man nettop har skiftet til nytt gymtøy. Mulig det er på grunn av at de spiser så mye sterk mat at lukta må komme ut et sted, :) men holder meg litt unna de akkurat da .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig i mye av det som står her. Har ikke så store problemer med popcornet, men ellers...

Noe av det jeg synes er aller verst, er folk som stiller seg opp for å skravle på trange steder. I.e. i døråpninger, i en trang kantine i midt i lunsjen, sånne ting. Altså folk som ikke enser verden utenfor sin egen nesetipp, som ikke begriper at menneskene rundt dem har ærender de ønsker å få gjort. Folk som er i veien generelt, egentlig, som flere har nevnt: saktegåere, de som stopper på toppen av rulletrappa, de som stiller seg på et idiotisk sted på bussen slik at andre ikke får kommet seg lenger inn. Idiotisk ferdsel.

Andre ting:

Bestemødre, tanter, barnevakter etc. som idet de tar vare på noens spedbarn har havnet i babyrus og kakler og "gy-gy"er i ett sett. Jeg får lyst til å riste dem. Barns språkutvikling hemmes hvis de eksponeres for for mye "babyspråk" og dikkedikk'ing.

Vitende uvitenhet irriterer meg. Folk som handler ut fra fordommer og ideer de ikke har noe faktagrunnlag for, til tross for at informasjonen er lett tilgjengelig. Det er knapt en kjeft i dette landet som ikke har daglig mulighet til å gjøre et kjapt google-søk før de bestemmer seg for hvilket parti de skal stemme på eller hvorvidt det faktisk er riktig å anta at pakistaneren som bor i etasjen over er et svin og burde kastes ut av landet. Folk som ikke har noen grunn til å handle og mene som de gjør, og som synes dét er helt greit.

Folk som går på uføretrygd og allikevel stemmer FRP. Snakk om å skyte seg selv i foten...

Arbeiderpartiet: "Stem på oss, vi er det minste av mange onder. Stem på oss for status quo. Stem på oss, da blir det ihvertfall ikke verre (for vi gjør egentlig ingenting)"

Skolevesenet: La oss gi alle elevene hver sin laptop, DA blir de sikkert kjempekonsentrerte! Hva slags kjøtthuer er det som går rundt og tror at alle problemene forsvinner hvis man lukker øynene og kjøpe masse dyrt utstyr som kommer til å gå i stykker i løpet av to år?

Folk som kjefter på kundebehandleren (i butikken, på apoteket, på flyplassen eller togstasjonen...) fordi det er forsinkelser eller de mener prisene er for høye. Det er da for **** ikke hans/hennes feil!

Folk som smatter, subber og slurper.

Folk som sitter på en buss eller annet transportmiddel hvor det generelt er lavt lydnivå og skriker i telefonen eller taster frenetisk på ett eller annet med pipelyd i tastaturet, eller hører på høy og dårlig musikk med ørepropper som lekker.

Folk som ikke respekterer stillevogna på toget! Jeg hater dere! (Etter å ha snakket lenge og høyt i telefonen: "Jeg må nok legge på snart, sitter i stillevogna, ser du..." Svin!)

Det at folk med familier og små barn, høygravide og syke mennesker blir kastet ut av landet (det går ikke lang tid mellom hver gang jeg hører hårreisende historier om slikt), mens vinningsforbrytere og voldtektsmenn får bli og blir stelt for og kost med i norske fengsler. Og får opparbeidet trygdepoeng i samme slengen.

Dårlig rettskrivning.

Reklameannonser på nett som spretter opp og dekker hele skjermen.

Når hele facebook-feeden er fylt opp av FarmVille-oppdateringer. Jeg bryr meg ikke om den j***a høna di!

Religiøse fanatikere.

Folk som argumenterer med "jeg kan ikke/det er ikke mulig å forestille seg at sånn-og-sånn skulle skyldes sånn-og-sånn, derfor er det ikke sånn." (Gjerne ID-folk/evolusjonsnektere). Tror du virkelig verden innretter seg etter din snevre fantasi?

Unger som skriker. Ikke de som gråter fordi det er noe galt, men de som bare hyler likevel.

Kanskje en av de aller verste: De som trenger seg inn på bussen/trikken/toget/whatever før folk har kommet seg ut. Det er jo en klassiker. Ta dere sammen, for ****!

Gamle, avdankede forelesere som ikke kan ta kritikk (selv om det er fremstilt aldri så ydmykt og hyggelig) og som ikke hører på deg fordi du bare er student. De har rett uansett, nemlig. Selv om argumentasjonen deres ikke henger på greip.

Det at store deler av verdens befolkning lider, sulter eller er på flukt fordi den ene gjengen ikke er enig med den andre gjengen på grunn av en eldgammel krangel eller en metafysisk/religiøs sak. Og de som oppriktig mener at det ikke er riktig at vi i den skittent rike del av verden burde senke levestandarden vår/endre forbruksmønsteret vårt for å sikre framtidens ressursgrunnlag. Jeg forstår at man ikke har lyst, men det er ikke poenget.

Folk som ikke slår av lyden på mobilen når de er på kino. Og enda verre: De som tar den når det ringer.

Kjenner jeg blir litt sint her. Må gi meg nå.

Skrevet

Folk som set deg i bås fordi dei oppfattar deg på ein viss måte, der deira oppfatting av deg er totalt subjektiv. Det som er særskilt irriterande er dersom deira oppfatting av deg set deg i ein vanskeleg situasjon som du ikkje kjem utav.

Skrevet (endret)

Jeg går ikke rundt og irriterer meg over ting sånn til vanlig, men én ting kan få det til å bikke rett over for meg. Det er folk som tar ett steg av rulletrappa/rullebåndet og blir stående! Hvorfor?

Nå har jeg sluttet å forsøke å ikke kræsje inn i dem, så skjønner de kanskje at det ikke er så lurt å stå stille akkurat der.

Jeg gjorde det når jeg hadde dårlig fot. ;)

Ellers vil jeg si at smatting er den verste lyden som finnes.

Treige folk, uærlige folk, folk som på død og liv skal inn i heisen og du må stå igjen med stappafull handlevogn.

Eller når jeg står bak en med stappfull handlevogn og får ikke lov å gå foran for å betale for et brød og en melk feks.

Endret av Beauté
Skrevet

når man hilser på noen, men de ikke hilser tilbake.

Eks på jobb;

kom inn i heisen å hilste på han som stod der fra før, men han svarte ikke.

Ville egentlig snu meg å spørre

om han trodde jeg hilste på meg selv :kjefte:

Skrevet

Nå for tiden:

Smålige folk som prøver å trekke meg ned i dritten sin, uten at jeg skjønner hvorfor. Hva er agendaen? Jeg har alltid vært grei med dem, og denne uka har det vært to tilfeller hvor det er blitt rakket ned på kunsten min. Ikke at den er stygg, nei, for talent vet jeg at jeg har, og de får ikke manipulert meg til å tvile på det, men de har da sagt så fine ting som at "Det der er altfor "galent", du urde legge deg inn på Eg (kristiansands galehus) og kaste penslene" og "jeg har alltid syntes kunsten din har vært jævlig absurd"

Sikkert ikke like kjipt for dem som ikke er i min situasjon, men å male er noe jeg VIRKELIG kan og legger sjel og hjerte i, og det sårer samtidig som det gjør meg forbanna, for jeg vet at disse tingene blir sagt for at de skal føle seg bedre.

PUH!!!

Skrevet

Idioter som ikkje klarer å skrive ordene uten manglende bokstaver, som bruker sms-forkortninger selv når de ikkje skriver sms.. Som f.eks på forumet her, i blogger, kommentarer, facebook, etc.. Er vel bare tidsspørsmål før de begynner med å skrive sånn i avisene og i brev/fakturaer osv.

'd' istede for det.

'oxo' istede for også.

Jiizes...

Noe av det jeg synes er aller verst, er folk som stiller seg opp for å skravle på trange steder. I.e. i døråpninger, i en trang kantine i midt i lunsjen, sånne ting. Altså folk som ikke enser verden utenfor sin egen nesetipp, som ikke begriper at menneskene rundt dem har ærender de ønsker å få gjort. Folk som er i veien generelt, egentlig, som flere har nevnt: saktegåere, de som stopper på toppen av rulletrappa, de som stiller seg på et idiotisk sted på bussen slik at andre ikke får kommet seg lenger inn. Idiotisk ferdsel.

Enig enig..

Andre ting:

Smatting og slafsing - plager meg kun når eg ikkje spiser også.

Raping.

Skrevet

Jeg irriterer meg over:

- Folk som snakker høyt i mobiltelefon på buss og tog

- Folk på bussholdeplasser som på død å liv må stelle seg oppi ansiktet på deg, selv om man har god plass

- Folk som har sekker og poser på ledig sete når bussen er full

- Besserwissere

- Folk i butikken som strekker armen forbi deg der man står fordi de skal ha en vare der du står

- Sure bussjåfører, kassamedarbeidere i butikk

- Syklister generelt uansett hvor

- Folk som kommer inn på t-banen før man selv har gått av

- Folk som kommer mot deg og tar for gitt at det er jeg som må flytte meg

- Folk som dytter deg overende fordi du står i veien og sier unnskyld etterpå

- Folk som røyker meg opp i ansiktet

- Ordelingsfeil

- Folk som smeller døra i trynet på deg når man kommer ut av butikken med 4 bæreposer

- Barnevogner og mødre som krever sin plass for alt det er verdt

- Folk som sniker i køen

- Folk som tror de er for fine til å koke sin egen kaffe

- Butikkarbeidere i fine butikker som himler med øynene når de ser deg. Hallo liksom, de jobber i butikk!

- Folk som går sakte

- Fulle klengete folk

- Overlegne, ignorante og fordomsfulle personer

Ellers så nyter jeg livet:-)

Skrevet

Jeg har ekstremt lav toleranse for spiselyder. Slurping, slafsing, prating med mat i munnen ... Det er fullstendig unødvendig å irritere seg over det, og jeg lager sikkert like lyder når jeg selv spiser, men herregud så sint jeg kjenner at jeg blir. Grusomt!

Skrevet

Enig i veldig mye som allerede er nevnt. Det som står øverst på min liste er:

- Smatting, slurping.

- Fising, raping.

- Høy "nesepusting".

- Mennesker som absolutt skal presse seg på bussen/toget/trikken før man har fått kommet seg av.

- Mennesker som lar sekken/veska ligge i et tomt sete, selv når de ser folk leter etter sitteplass.

- Mennesker som oppholder seg på steder som ikke er beregnet for opphold. For eksempel rett ovenfor/nedenfor rulletrappen eller innganger.

Skrevet

Enig i mye av det som står her. Har ikke så store problemer med popcornet, men ellers...

Andre ting:

Bestemødre, tanter, barnevakter etc. som idet de tar vare på noens spedbarn har havnet i babyrus og kakler og "gy-gy"er i ett sett. Jeg får lyst til å riste dem. Barns språkutvikling hemmes hvis de eksponeres for for mye "babyspråk" og dikkedikk'ing.

Vitende uvitenhet irriterer meg. Folk som handler ut fra fordommer og ideer de ikke har noe faktagrunnlag for, til tross for at informasjonen er lett tilgjengelig. Det er knapt en kjeft i dette landet som ikke har daglig mulighet til å gjøre et kjapt google-søk før de bestemmer seg for hvilket parti de skal stemme på eller hvorvidt det faktisk er riktig å anta at pakistaneren som bor i etasjen over er et svin og burde kastes ut av landet. Folk som ikke har noen grunn til å handle og mene som de gjør, og som synes dét er helt greit.

Folk som går på uføretrygd og allikevel stemmer FRP. Snakk om å skyte seg selv i foten...

Arbeiderpartiet: "Stem på oss, vi er det minste av mange onder. Stem på oss for status quo. Stem på oss, da blir det ihvertfall ikke verre (for vi gjør egentlig ingenting)"

Skolevesenet: La oss gi alle elevene hver sin laptop, DA blir de sikkert kjempekonsentrerte! Hva slags kjøtthuer er det som går rundt og tror at alle problemene forsvinner hvis man lukker øynene og kjøpe masse dyrt utstyr som kommer til å gå i stykker i løpet av to år?

Folk som kjefter på kundebehandleren (i butikken, på apoteket, på flyplassen eller togstasjonen...) fordi det er forsinkelser eller de mener prisene er for høye. Det er da for **** ikke hans/hennes feil!

Folk som smatter, subber og slurper.

Folk som sitter på en buss eller annet transportmiddel hvor det generelt er lavt lydnivå og skriker i telefonen eller taster frenetisk på ett eller annet med pipelyd i tastaturet, eller hører på høy og dårlig musikk med ørepropper som lekker.

Folk som ikke respekterer stillevogna på toget! Jeg hater dere! (Etter å ha snakket lenge og høyt i telefonen: "Jeg må nok legge på snart, sitter i stillevogna, ser du..." Svin!)

Det at folk med familier og små barn, høygravide og syke mennesker blir kastet ut av landet (det går ikke lang tid mellom hver gang jeg hører hårreisende historier om slikt), mens vinningsforbrytere og voldtektsmenn får bli og blir stelt for og kost med i norske fengsler. Og får opparbeidet trygdepoeng i samme slengen.

Dårlig rettskrivning.

Reklameannonser på nett som spretter opp og dekker hele skjermen.

Når hele facebook-feeden er fylt opp av FarmVille-oppdateringer. Jeg bryr meg ikke om den j***a høna di!

Religiøse fanatikere.

Folk som argumenterer med "jeg kan ikke/det er ikke mulig å forestille seg at sånn-og-sånn skulle skyldes sånn-og-sånn, derfor er det ikke sånn." (Gjerne ID-folk/evolusjonsnektere). Tror du virkelig verden innretter seg etter din snevre fantasi?

Unger som skriker. Ikke de som gråter fordi det er noe galt, men de som bare hyler likevel.

Kanskje en av de aller verste: De som trenger seg inn på bussen/trikken/toget/whatever før folk har kommet seg ut. Det er jo en klassiker. Ta dere sammen, for ****!

Gamle, avdankede forelesere som ikke kan ta kritikk (selv om det er fremstilt aldri så ydmykt og hyggelig) og som ikke hører på deg fordi du bare er student. De har rett uansett, nemlig. Selv om argumentasjonen deres ikke henger på greip.

Det at store deler av verdens befolkning lider, sulter eller er på flukt fordi den ene gjengen ikke er enig med den andre gjengen på grunn av en eldgammel krangel eller en metafysisk/religiøs sak. Og de som oppriktig mener at det ikke er riktig at vi i den skittent rike del av verden burde senke levestandarden vår/endre forbruksmønsteret vårt for å sikre framtidens ressursgrunnlag. Jeg forstår at man ikke har lyst, men det er ikke poenget.

Folk som ikke slår av lyden på mobilen når de er på kino. Og enda verre: De som tar den når det ringer.

Kjenner jeg blir litt sint her. Må gi meg nå.

JA,alt det nevnt her.

Skrevet

Kom på en: De som kjører konsekvent 5 km under fartsgrensa. Har så lyst til å tuuuuute på dere og kjøre dere i rompa!

Skrevet

Smatting og grynting når man spiser...

Skrevet

Jeg ble skikkelig irritert når sambo kastet kjevlen min bare fordi han syntes den var stygg. :ler:

Skrevet

Jeg irriterer meg at det tydeligvis ikke er nødvendig å parkere på oppmerkede steder på bensinstasjoner. Nei der kan man visst parkere akkurat hvor man selv ønsker, og helst på skrå like foran døra.

Gjest strykebrett
Skrevet

Smatting og slafsing er jo allerede nevnt, men jeg legger til: folk som prater med mat i munnen.

En annen ting som irriterer meg er folk som treker inn snørr hvert tredje sekund. Ta å snyt deg hvis du er så snørrete da! Det er skikkelig ekkelt å høre på!

Skrevet

Alle har noe man irriterer seg over, men holder det som regel for seg selv.

Jeg ville lage denne tråden, for jeg vet mange irriterer seg over ting, og det er menneskelig. I de fleste situasjoner holder man kjeft og glemmer det etter at irritasjonen har lagt seg. Det er jo ikke snakk om at noen er bedre enn andre, men at alle er forskjellige og må få lov å mene det man vil.

Tenkte dette kunne bli den tråden alle irritasjoner kan få utspill, og at det er lov å irritere seg om alt man vil uten å være flau over det.

Jeg er jo anonym bruker fordi jeg ikke helt visste hvordan dette ville bli mottatt. Ser ut til at jeg ikke er alene om å irritere meg, og jeg ser flere er irritert over flere ting som jeg også irriterer meg over.

om det er vanskelig å si ifra om ting, legg igjen irritasjonen din her, så får du kanskje en litt bedre dag.

Jeg var på sandvika storsenter igår, og da irriterte jeg meg over folk som parkerte på to parkeringsplasser (det er noe som skjer ofte overalt!!!),

og på folk som breiet seg og gikk s a k t e uten å slippe forbi de som går fort.

Og når jeg tar rulletrapp, og det står mange mennesker i rulletrappen, så er det alltid noen som står fremst i rulletrappen som MÅ stoppe helt nederst i rulletrappen istedenfor å gå litt til siden, noe som resulterer i at alle bak kommer i en diger klynge og det skjer en dominoeffekt!

Igår var det t.o.m en handlevogn helt bakerst som presset alle frem mot den personen som stod fremst og ikke ville flytte seg. Og da alle begynte å reagere og en mann sa : fløtt deg! du sperrer veien! og en annen sa: du kan ikke stoppe midt foran rulletrappen!, og personen snudde seg surt ... noen bare MÅ vise makten sin, altså!

Hilsen TS, som vanligvis ikke er så irritert av seg, men veldig irritert når ting skjer!!!

Skrevet

Jeg irriterer meg over folk som parkerer på handikap, som ikke er handikappet!

Ellers irriterer jeg meg over en kollega som har den egenskapen at hun blir merkbart utolmodig og irritabel i sine svar når vi (kollegiene) ikke forstår hva hun mener og må spør.

Gjest Helene_Mari
Skrevet

Barnevogn mafiaen. Finnes ikke værre. Ber du dem pent om å flytte vognen 10 cm så du kan komme forbi sukker og hoier de seg høylytt. Har du først klart å dra med deg vogna hele veien til cafeen klarer du jagge meg å flytte den litt en gang til. :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...