AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 Jeg har flere bekjente på min facebookprofil som tragisk nok har funnet seg menn nede i tyrkia. i flere år har de nå sloss for at sine menn skal få oppholdstillatelse. enkelte av dem blir til og med sendt hjem. jeg syns det er så tragisk å se. de får unge med dem, før de har vært sammen i seks måneder og slikt, også kjemper de og bruker opp pengene sine for å få la dem få oppholdstillatelse. i tillegg ser mennene ut som uvær. ikke for å¨være frekk, men ikke en gang den styggeste uteliggeren ville vært sammen med dem. damene er som så og se på. fellesnevneren for dem er at mange av dem er feite. kvinnene altså, men dette tror jeg tyrkiske menn liker. hvorfor gidder de dette??? hvorfor kaster de bort pengene sine på menn som plutselig forlater dem når de har fått oppholdstillatelse? er det verdt det? tenker de ikke på at de kan bli forlatt??
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Hvorfor gidder du å bry deg med andres valg av partnere? Er det verdt å bruke energi på det? Tenker du ikke på at du kan ta feil?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Hvorfor gidder du å bry deg med andres valg av partnere? Er det verdt å bruke energi på det? Tenker du ikke på at du kan ta feil? Er ikke sikkert hun bryr seg så mye, men dette er da vel verdt å diskutere som tema, som andre tema her inne. Det dreier seg jo om samliv og relasjoner. Det er etterhvert mange som finner en kjæreste i utlandet, og flere blir det nok, ettersom vi har så gode muligheter til både å reise og å holde kontakt via internett osv.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 Hva er det som er så tragisk med å falle for en tyrker i forhold til å falle for en nordmann? Du generaliserer jo som bare det! Det finnes da mange, både norske menn og kvinner som er lykkelige med sine utenlandske partnere (selv etter at de kunne forlatt dem for oppholdstillatelse), ser ikke noe galt i det. Det er da bare vakkert, kjærlighet er vakkert!
Gjest Susanne Skrevet 18. august 2010 #5 Skrevet 18. august 2010 Det kommer alltid til å være mennesker som andre mener burde skånes fra sine egne ønsker. Om de vil ta sjansen er det deres valg. Finnes sikkert solskinnshistorier blandt disse også.
Gjest Bella_ Skrevet 19. august 2010 #6 Skrevet 19. august 2010 Hva bryr det deg hvem de vil leve livet sitt med?Og hvem er du som dømmer disse menneskene.Ser ut som uvær.For du er ett glansbildet selv eller??La mennesker være lykklige og leve livet sitt som dem vil. Bare fordi du er ensom og må bry deg om andre vil ikke allevære som deg.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #7 Skrevet 19. august 2010 Det var harde ord fra noen som ikke vet en dritt om hva de menneskene føler eller tenker?
Gjest corona Skrevet 19. august 2010 #8 Skrevet 19. august 2010 Jeg har flere bekjente på min facebookprofil som tragisk nok har funnet seg menn nede i tyrkia. i flere år har de nå sloss for at sine menn skal få oppholdstillatelse. enkelte av dem blir til og med sendt hjem. jeg syns det er så tragisk å se. de får unge med dem, før de har vært sammen i seks måneder og slikt, også kjemper de og bruker opp pengene sine for å få la dem få oppholdstillatelse. i tillegg ser mennene ut som uvær. ikke for å¨være frekk, men ikke en gang den styggeste uteliggeren ville vært sammen med dem. damene er som så og se på. fellesnevneren for dem er at mange av dem er feite. kvinnene altså, men dette tror jeg tyrkiske menn liker. hvorfor gidder de dette??? hvorfor kaster de bort pengene sine på menn som plutselig forlater dem når de har fått oppholdstillatelse? er det verdt det? tenker de ikke på at de kan bli forlatt?? Hvorfor gidder norske menn å få seg damer fra Thailand?Det er samme sak. Det virker som disse synes det er bedre å importere en person som desperat vil til Europa enn å være singel, er mitt inntrykk... Å snakke om kjærlighet i slike tilfeller er bare bullshit etter min mening. Sannheten er mere "Jeg er så lykkelig for å få oppmerksomhet fra en lykkejeger at jeg inbiller meg at det er kjærlighet". Når UDI setter kjepper i hjulene er det selvsagt surt for den det gjelder. Men polakker og svensker importerer Norge hver dag hit til landet uten problem. Merkelig det der at ingen importerte ektefeller med problem hos UDI er bærplukkere, håndtverkere eller hotellansatte fra Sverige og Polen. :gjeiper:
Gjest No_glitter Skrevet 20. august 2010 #9 Skrevet 20. august 2010 Det har vel også noe med hvordan de oppvarter kvinnene i andre kulturer, noen er veldig flinke og oppmerksomme og får dem til å føle seg som dronninger, noe norske menn generelt ikke er så flinke til. Ja, jeg generaliserer men jeg har da vært gjennom en haug med dater jeg også og har sett at de som er oppmerksomme stort sett gir gaver osv. for å skryte av sin økonomiske status. Personlig ville jeg vært rimelig skeptisk og ikke satt mitt liv på hodet og brukt sparepengene på å "importere" en mann hit. En mann som ikke klarte å få innpass i Norge på egen hånd ville ikke vært en mann jeg ville satset på. Men det er meg. Jeg er kanskje overmåte skeptisk og kynisk ved valg av partner. Har hørt for mange historier til å la de rosa skyene overskygge min dømmekraft.
Antoinette Skrevet 20. august 2010 #10 Skrevet 20. august 2010 Uattraktive menn kjøper seg koner fra Asia, nekter de å lære seg norsk og slår, voldtar og mishandler. Uattraktive kvinner drar til Ghana, Tyrkia og Midtøsten og finner seg skjeggebuser der med et mildt sagt interessant kvinnesyn. Så får de barn med disse udyrene som han da kidnapper og dermed er mediesirkuset i gang. Hyl og skrik og buhu, "dette trodde jeg ikke kunne skje, han er jo VERDENS SNILLESTE OG BESTE" buhu buhu. Ja jeg setter det på spissen =)
Bintou Skrevet 20. august 2010 #11 Skrevet 20. august 2010 Uattraktive kvinner drar til Ghana, Tyrkia og Midtøsten og finner seg skjeggebuser der med et mildt sagt interessant kvinnesyn. Så får de barn med disse udyrene som han da kidnapper og dermed er mediesirkuset i gang. Hyl og skrik og buhu, "dette trodde jeg ikke kunne skje, han er jo VERDENS SNILLESTE OG BESTE" buhu buhu. Ja jeg setter det på spissen =) Kaller du meg uattraktiv? :O Og hva er en skjeggebuse??
Optimist6 Skrevet 20. august 2010 #12 Skrevet 20. august 2010 Hvorfor gidder du å bry deg med andres valg av partnere? Er det verdt å bruke energi på det? Tenker du ikke på at du kan ta feil?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #13 Skrevet 20. august 2010 Det virker som disse synes det er bedre å importere en person som desperat vil til Europa enn å være singel, er mitt inntrykk... Å snakke om kjærlighet i slike tilfeller er bare bullshit etter min mening. Sannheten er mere "Jeg er så lykkelig for å få oppmerksomhet fra en lykkejeger at jeg inbiller meg at det er kjærlighet". Ja, det er bare du som kan bedømme hva som er kjærlighet og ikke, ikke folk selv.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #14 Skrevet 20. august 2010 Det er tydeligvis mange som tror at det umulig kan oppstå kjærlighet mellom en hvit og en mørkhudet, og at den mørkhudede alltid har uærlige motiver. Det er jammen meg kvalme holdninger blant folk.
Antoinette Skrevet 20. august 2010 #15 Skrevet 20. august 2010 Det er tydeligvis mange som tror at det umulig kan oppstå kjærlighet mellom en hvit og en mørkhudet, og at den mørkhudede alltid har uærlige motiver. Det er jammen meg kvalme holdninger blant folk. En norsk kvinne med norsk statsborgerskap er gull verdt for en mann fra mindre velstående land.
gbnj Skrevet 20. august 2010 #16 Skrevet 20. august 2010 Hvorfor gidder norske menn å få seg damer fra Thailand?Det er samme sak. Det virker som disse synes det er bedre å importere en person som desperat vil til Europa enn å være singel, er mitt inntrykk... Å snakke om kjærlighet i slike tilfeller er bare bullshit etter min mening. Sannheten er mere "Jeg er så lykkelig for å få oppmerksomhet fra en lykkejeger at jeg inbiller meg at det er kjærlighet". Når UDI setter kjepper i hjulene er det selvsagt surt for den det gjelder. Men polakker og svensker importerer Norge hver dag hit til landet uten problem. Merkelig det der at ingen importerte ektefeller med problem hos UDI er bærplukkere, håndtverkere eller hotellansatte fra Sverige og Polen. :gjeiper: Kan det ikke tenkes at svensker/polakker også ønsker å gifte seg til norsk statsborgerskap?
gbnj Skrevet 20. august 2010 #17 Skrevet 20. august 2010 Det har vel også noe med hvordan de oppvarter kvinnene i andre kulturer, noen er veldig flinke og oppmerksomme og får dem til å føle seg som dronninger, noe norske menn generelt ikke er så flinke til.Er "flink" det rette ordet?Ja, jeg generaliserer men jeg har da vært gjennom en haug med dater jeg også og har sett at de som er oppmerksomme stort sett gir gaver osv. for å skryte av sin økonomiske status. Personlig ville jeg vært rimelig skeptisk og ikke satt mitt liv på hodet og brukt sparepengene på å "importere" en mann hit. En mann som ikke klarte å få innpass i Norge på egen hånd ville ikke vært en mann jeg ville satset på. Men det er meg. Jeg er kanskje overmåte skeptisk og kynisk ved valg av partner. Har hørt for mange historier til å la de rosa skyene overskygge min dømmekraft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå