Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lett og lett på nett etter denne fantastiske, gripende og sjokkerende historien fra virkeligheten, fra Berlins narkomiljø på 70-tallet. Leste den flere ganger da jeg var liten, men finner den ikke igjen. Krise!

Kanskje noen her som har den, og kan tenke seg å selge den? ;)

Eller noen som vet hvor jeg kan få tak i den? Eneste jeg finner i norske nettbokhandler, er skoleutgaven på tysk..

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Har lett og lett på nett etter denne fantastiske, gripende og sjokkerende historien fra virkeligheten, fra Berlins narkomiljø på 70-tallet. Leste den flere ganger da jeg var liten, men finner den ikke igjen. Krise!

Kanskje noen her som har den, og kan tenke seg å selge den? ;)

Eller noen som vet hvor jeg kan få tak i den? Eneste jeg finner i norske nettbokhandler, er skoleutgaven på tysk..

Jeg har den jeg, men selger den ikke :) . Det jeg kan forslå, som du kanskje har undersøkt, er å lete i bruktbutikker/antikvariater. Det er mange godbiter å finne der.

Jeg arbeidet en gang i tiden i Den norske bokklubben og kjøpte boken der. Jeg vet ikke om de har noe lager for gamle bøker, men det går an å spørre.

Skrevet

Jeg har den jeg, men selger den ikke :) . Det jeg kan forslå, som du kanskje har undersøkt, er å lete i bruktbutikker/antikvariater. Det er mange godbiter å finne der.

Jeg arbeidet en gang i tiden i Den norske bokklubben og kjøpte boken der. Jeg vet ikke om de har noe lager for gamle bøker, men det går an å spørre.

Skjønner at du vil beholde den. Den er bare så vanvittig bra! Noe av det som gjør den ekstra bra, er at det også er med bilder fra virkeligheten, alt er jo helt autentisk.

Hva synes du om den?

takk for tipset, jeg sendte nettopp en mail til Bokkilden, nettbokhandelen som samarbeider med bokklubben, tror jeg (?) Egentlig synes jeg det var veldig rart at Bokkilden ikke hadde den, de har jo alt av smale amerikanske bøker osv., og dette er jo en klassiker..

Tror mange i Norge ville ønsket at det var mulig å kjøpe boka, så jeg lurer på hvorfor den er så utilgjengelig..

Kan være den finnes i bruktbutikker ja, men selv føler jeg at det blir litt som å lete etter "nåla i høystakken".

Skrevet

Dytter litt på denne jeg... ingen som vet hvor boka er å få kjøpt?

Skrevet

Du tenker på "Å være ung er for jævlig". Har den et sted, men selger den ikke. Har du sjekka bibioteket?

Skrevet

Det forresten en film også, men det visste du kanskje.

Skrevet

Kanskje du får noen letetips her.

Skrevet

Det forresten en film også, men det visste du kanskje.

Har sett filmen, men syntes ikke den var særlig bra. Sikkert fordi jeg hadde lest boka først, og den er jo helt utrolig bra :)

Kan jo sjekke bilbioteket, men vil helst eie boka.. den må være en av de beste bøkene jeg noensinne har lest.

Skrevet

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe filmen? Helst med norsk tekst.

Skrevet

Dytter litt på denne, jeg har også lett etter boka.. Kan ikke fatte at forlaget ikke lager nytt opplag.

• 4 uker senere...
Skrevet

Dytter litt på denne, jeg har også lett etter boka.. Kan ikke fatte at forlaget ikke lager nytt opplag.

yes! måtte bare oppdatere denne.. Jeg fant boka mi, utslitt som den er, og har nettopp lest den igjen. Utrolig bra bok! Var nettopp i Berlin, og gikk forbi flere av stedene der Christiane og de narkomane vennene vanket på 70-tallet. Det var jo litt spesielt å se Banhof Zoo osv., t-banestasjonen der de vanket. Såvidt jeg kunne se var det ikke noe synlig narkomiljø der i dag.

Skrevet

Hvilken bok er dette i grunn? Kan ikke huske å ha hørt om den, den høres jo bra ut! :)

Skrevet (endret)

Husker at den gjorde stort inntrykk på meg i min ungdom. Kjempesterk historie og veldig trist. :tristbla:

Endret av Margareth
Skrevet

Husker at den gjorde stort inntrykk på meg i min ungdom. Kjempesterk historie og veldig trist. :tristbla:

ja, trist er den.. jeg husker at jeg tenkte: hvordan i alle dager kan noen virkelig begynne med heroin? For Christiane i boka f.eks, hun kjente jo mange som drev med stoffet allerede, og så hvor ille det gikk med dem. Og hvordan kan noen virkelig velge prositusjon for å få råd til stoffet, som i tillegg ødelegger dem på alle måter?

Dette er et mysterium for oss som ikke har prøvd stoffet, spør du meg. Og selv om alle vet konsekvensene, så gjentar dette seg hele tiden, i store og små byer over hele verden. Merkelige greier, egentlig. Hvordan kan noen egentlig velge et sånt liv? For (som boka også viser), alle som begynner med dop har ikke hatt en trøblete oppvokst osv.

Skrevet

yes! måtte bare oppdatere denne.. Jeg fant boka mi, utslitt som den er, og har nettopp lest den igjen. Utrolig bra bok! Var nettopp i Berlin, og gikk forbi flere av stedene der Christiane og de narkomane vennene vanket på 70-tallet. Det var jo litt spesielt å se Banhof Zoo osv., t-banestasjonen der de vanket. Såvidt jeg kunne se var det ikke noe synlig narkomiljø der i dag.

Så bra at du fant den :) . Enkelte bøker gjør et uutslettelig inntrykk på en. Mitt eksemplar er også vellest og tåreflekkede. Jeg synes at den skulle bli trykt opp igjen, så dagens ungdom kan forstå hvor brutal virkeligheten kan være for mange.

Skrevet

Er det ikke mulig å få tak i den utenom i brukthandler osv? Kan jo ta noen år da før man finner den. Hmm... Jeg vil lese!

Skrevet

Er det ikke mulig å få tak i den utenom i brukthandler osv? Kan jo ta noen år da før man finner den. Hmm... Jeg vil lese!

det virker ikke sånn, rart men... eneste jeg fant i norske nettbutikker, er skoleutgaven på tysk. Og i denne nettbutikken får du kjøpt den på dansk: saxo.com

men det er ikke til så stor hjelp, kanskje.. synes det er merkelig at en så kjent og populær bok skal være så vanskelig å få tak i.

Skrevet

Jeg synes at den skulle bli trykt opp igjen, så dagens ungdom kan forstå hvor brutal virkeligheten kan være for mange.

ENIG!

Denne har nok gjort sterkt inntrykk på mange, og den er like aktuell i dag som for 30 år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...