Eivissa Skrevet 2. mai 2002 #1 Skrevet 2. mai 2002 Hei alle sammen. Jeg har et lite "dilemma": Jeg skal lage kirkeprogrammene selv og lurte på hvordan oppsettet skal være. Er det noen som har en ide? Eller kanskje noen som har et utkast eller lignende som de kan "vise" meg? Det er selve "gjennomgangen av vielsen" jeg er på jakt etter. Når salmene kommer inn, hva som skjer når i programmet og så videre. Forsiden og baksiden vet jeg hvordan skal være. Tusen takk til alle som svarer på forhånd.12
HMSP Skrevet 2. mai 2002 #2 Skrevet 2. mai 2002 Hei! Her er ritualet i den norske kirke: http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/ Gå inn på ritualet i venstre kolonne. Håper det hjalp Husk å notere navn på prest og hvem som synger. Alltid kjekt å vite i ettertid. Lykke til 12
Eivissa Skrevet 2. mai 2002 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2002 Hei HMSP. Jeg har alt vært på de sidene. Jeg kunne tenkt meg en annen ide også kanskje. Eller er det standard oppsett? Har skrevet ut de sidene fra orkdalnettsiden. Jeg kunne tenkt meg å se et ferdig kirkeprogram hvis det er noen som har det liggende eller no. Men takk HMSP!12
HMSP Skrevet 2. mai 2002 #4 Skrevet 2. mai 2002 Hei! Jeg har 3 gamle kirkeprogram her. Ser litt på hva de har skrevet (2 fra 2001 og 1 fra 2000) Inngang, Musikk, Vielse, Salme, Skriftlesning, Tale, Salme, Velsignelse og Utgang - dette er statskirken 2001 Inngang, vielse, Salme, Musikk, Skriftlesning, Tale, Forbønn, Musikk, Velsignelse og Utgang - dette er statskirken 2000 Inngang, Salme, Vielse, Musikk, Skriftlesning og Tale, Forbønn, Salme, Velsignelse og Utgang - dette er en frimeninghet 2001 - Så jeg tro du kan ta utgangspunktet i det som står hos orkdalsmenigheten, men at du må snakke med presten/kirkekontoret for å bekrefte at rekkefølgen er grei. Jeg har hørt om folk som har ønsket å endre rekkefølgen som har fått avslag. Hjalp dette litt mer Klem12
Eivissa Skrevet 2. mai 2002 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2002 Tusen takk. Det hjalp. Jeg har jo litt tid på meg da, heldigvis. Jeg har en viss tanke nå på hvordan jeg skal gjøre det. Takker igjen.12
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2002 #6 Skrevet 2. mai 2002 Vi har ikke tatt med alt som skjer i kirken i programmet. Vi har kun laget et personlig hefte med teksten til salmene og et dikt på baksiden + et bilde av oss. Selve vielsen skjer jo så raskt, og presten sier jo ifra når sangene skal synges.
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2002 #7 Skrevet 3. mai 2002 Vet ikke helt om det eksemplene overfor menes at musikk og salme er det samme? Hos oss er det satt av plass til tre salmer, om man har solosang erstatter det en/flere av salmene. Vi fikk oppsettet av presten.
Augustbrud02 Skrevet 3. mai 2002 #8 Skrevet 3. mai 2002 Her finnes det to forslag på kirkehefter: http://www.kvinneguiden.no/bryllup/inspira...almehefte.shtml http://www.kvinneguiden.no/bryllup/inspira...hefte.shtml12
HMSP Skrevet 3. mai 2002 #9 Skrevet 3. mai 2002 Bare for å pressisere. Musikk og salme er IKKE det samme, da hadde jeg vel skrevet samme ord Musikk er musikk innslag i en eller annen form og salme er, ja salme. Dette er oversikt fra bryllup som er gjennomført. Bare for å vise at man nok kan flytte litt på ting så lenge presten godtar det.12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå