Gå til innhold

Hjelper det å gifte seg og få barn,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gifter du deg, for å redde forholdet? Og/eller skal dere ha barn for å få orden på forholdet/finne tilbake til hverandre?

Da må jeg bare si at det skulle vært strengt forbudt!

Hvis forholdet er dårlig i utgangspunktet, så blir det ikke bedre av å gifte seg eller å få barn.

Syns det er et veldig stort ansvar å legge på et ufødt barn, at det lille barnet skal ha ansvaret for å holde foreldrene sammen.

Også blir det unødig mange skilsmisser.

Jeg kjenner de som fikk barn/giftet seg, fordi "alle" forventet det. Og jeg kjenner de som fikk barn/giftet seg, fordi de ville redde forholdet.

Jeg mener at forholdet bør være bra før man begir seg inn på noe.

Om man ikke kunne gifte seg eller å få barn, så burde ha det bra med seg selv og å være like lykkelig med partneren sin, syns jeg.

Jeg er ingen bitter peppermø, altså :)

Men jeg har aldri funnet meg noen, fordi jeg ikke har det bra med meg selv.

Mange som sier til meg at man må ha det bra med seg selv og like seg selv før man kan like andre og ha det bra sammen med andre.

Hva syns dere andre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gifter du deg, for å redde forholdet? Og/eller skal dere ha barn for å få orden på forholdet/finne tilbake til hverandre?

Da må jeg bare si at det skulle vært strengt forbudt!

Hvis forholdet er dårlig i utgangspunktet, så blir det ikke bedre av å gifte seg eller å få barn.

Syns det er et veldig stort ansvar å legge på et ufødt barn, at det lille barnet skal ha ansvaret for å holde foreldrene sammen.

Også blir det unødig mange skilsmisser.

Jeg kjenner de som fikk barn/giftet seg, fordi "alle" forventet det. Og jeg kjenner de som fikk barn/giftet seg, fordi de ville redde forholdet.

Jeg mener at forholdet bør være bra før man begir seg inn på noe.

Om man ikke kunne gifte seg eller å få barn, så burde ha det bra med seg selv og å være like lykkelig med partneren sin, syns jeg.

Jeg er ingen bitter peppermø, altså :)

Men jeg har aldri funnet meg noen, fordi jeg ikke har det bra med meg selv.

Mange som sier til meg at man må ha det bra med seg selv og like seg selv før man kan like andre og ha det bra sammen med andre.

Hva syns dere andre???

Helt enig med deg. Man bør absolut ikke gifte seg å få barn for å redde forholdet. Noen forhold kan likevel bedre seg av det, men å gifte seg og få barn i troen om å reparere noe som er dårlig i utganspunktet..nei, det er en dårlig idè ..

Skrevet

Om folk gifter seg for å prøve å redde forholdet, så er det deres sak.

Men å bruke en baby som verktøy for å prøve å holde sammen syns jeg blir feil.

Skrevet

Enig med Cleopatrah. Klart at noen forhold kan bli bedre av å ta et slikt grep, men generelt synes jeg det er ansvarsløst overfor kommende barn å få dem for å redde forholdet.

Skrevet

Ring på finger'n har vel aldri i verden redda noe som helst.

Skrevet

må bare si meg enig, en ting er at en ring spiller liten rolle, men et par, (eller flere) vil stort sett forsterke forholdets tilstand, altså om det er bra, så blir det gjerne bedre, men om det er dårlig i utgangspunktet, så blir det som regel verre...

Skrevet

Grunnen til at jeg lagde denne tråden, er fordi jeg ser så mange bra parforhold/ekteskap der barn vokser opp i et lykkelig hjem.

Og jeg ser også altfor mange parforhold/ekteskap der barn vokser opp og ikke har det bra...

TS

Skrevet

Grunnen til at jeg lagde denne tråden, er fordi jeg ser så mange bra parforhold/ekteskap der barn vokser opp i et lykkelig hjem.

Og jeg ser også altfor mange parforhold/ekteskap der barn vokser opp og ikke har det bra...

TS

I den siste setningen skulle det stå DÅRLIGE parforhold/ekteskap...

TS

Gjest wild bird
Skrevet

Reparasjonsbabyer virker som regel mot sin hensikt.

Giftemål er jeg mer i tvil om. Hvorfor gifte seg hvis man i utgangspunktet ikke har det bra sammen? Får man lyst til å gifte seg da, liksom?

Skrevet

Mange som gifter seg i den tro at da skal alt bli bedre, hvis forholdet er dårlig i utgangspunktet. Noen vil ikke se, og noen klarer ikke å se det - at foholdet er dårlig.

Skrevet

Barn er en stor belastning for forholdet, så det bør være sterkt den dagen man får barn. Vi har tre og liker hverandre fortsatt godt, he he....

Skrevet

*humrer av Carambas kommentar* Ja du er inne på noe der. Som flere debattanter i tråden sier; å gifte seg/få barn for å redde forholdet høres temmelig døfødt ut. Å få barn kan man se på som et slags "traume" i familien. Det nye lille familiemedlemmer shaker opp hverdagen så til de grader på alle slags måter, både fysisk og psykisk - og er forholdet mellom mor og far dårlig fra før av.... Jaa, vel - jeg skal nødig virke negativ men det skal TO sterke rygger for å "stå han av da".

Jeg har hørt om par som har kommet styrket ut av å bli foreldre og innså at de måtte snu helt om på tingene. Se selv på en annen måte og innse at de nå hadde et lite menneske som krevde samarbeid av mor og far, hvis det skulle funke. Men jeg tipper paret jeg kjenner er i fåtall.

Skrevet

Jeg kjenner flere som har slitt tungt i forholdet, bestemt seg for å få et barn til som en del av å prøve å redde forholdet, og likevel gjort det slutt noen år etterpå... Disse parene hadde riktignok barn fra før, men spesielt i det ene forholdet hadde eldstebarnet sluppet en del problemer om det hadde blitt slutt da h*n var liten, så er veldig enig i at man ikke bør få barn for å prøve å reparere noe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...