Gå til innhold

Diskusjon om mennesker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er flau, utenom kakkelakkene tror jeg ikke det finnes en eneste annen skapning i verden som ville hatt noe positivt å si om måten vi mennesker oppfører oss på.

Det jeg liker minst av alt er at vi tror vi er så forbanna gode, men realiteten er at vi egentlig ikke er noe annet enn en sykdom her på jordkloden. Vi sprer oss uhemmet og dreper alt rundt oss utenom oss selv. Inkludert jordkloden, bare gi det litt tid

Og apropos tid så er det bare ett spørsmål om tid før vi begynner å drepe hverandre igjen fordi vi endelig har blitt så mange at jordkloden ikke lengre kan støtte anntallet mennesker som finnes.

Skulle ønske vi hadde noen politikere som skjønte det og gikk inn for verdensomspennende tiltak som ettbarnspolitikk. For med mindre vi reduserer anntallet mennesker drastisk så kommer faktisk garantert en verdenskrig til

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og dette er ikke bra?

Jovisst. Dersom man ikke handler egoistisk så handler man jo i mot sin egen vilje eller interesse, slik jeg ser det. Mange ønsker jo å f.eks hjelpe andre, uten å få noe tilbake annet enn et smil eller takk, eller bare tanken om at man har gjort andre noe godt. Dette har jo en verdi i seg selv.

Skrevet

Ja mennesker KAN velge å ikke være egoistiske og selvsentrerte. Men det faktum at de ferreste gjør det viser jo hvor håpløse mennesker er. Inkludert meg selv, for all del.

Selv om jeg tror at dyr kan både føle og tenke så lever de stort sett på instinkt. De utfører bare sin del av kretsløpet. Mennesker derimot, med all sin intelligens, misbruker både planter og dyr til vår egen fordel. Vi gjør ikke vårt for at ting skal gå rundt på denne kloden, vi ødelegger ting i stedet. Til tross for at vi så veldig godt vet konsekvensene. Men det er viktigere for oss å opprettholde levestandaren vår.

Gloom, doom. Jeg syns du ser for svart på tingene.

Skrevet

Gloom, doom. Jeg syns du ser for svart på tingene.

Humre humre ;)

Poenget er vel nettopp det at vi liker å stikke hodet i sanda.

Skrevet

Nei , skammer meg ikke over å være menneske . Vi er den livsformen med høyest intelligens på denne planeten .

Hva skulle jeg sammenligne med ,Apekatter ? Eller delfiner (intelligente , men lever i et annet element enn oss)

Eller skulle en sammenligne seg med aliens , fra filmer da ?

Jeg har stor tro på mennesket , fantastisk tilpasningsdyktige og intelligente dyr .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...