AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 Har lagt merke til at teksten bakpå mange varer (alt fra mat til dvd) som selges er på både norsk, svensk og dansk (og norsk gjerne sist og svensk først). Noen ganger finsk også. Noen ganger står det også på engelsk, noe jeg mener også burde være et krav, men stort sett så gjør det ikke det. Mens produkter i Sverige og Danmark har tekst på kun svensk og dansk. Hva er grunnen til dette? Hvorfor må Norge så ofte ha tekst på tre, egentlig ganske like språk, mens svenskene og danskene kun har sitt eget? Og ville det ikke vært mer logisk å ha på norsk og engelsk, så alle forstår? Svensker, dansker og nordmenn forstår jo hverandre, men resten av verden gjør jo ikke det.
Supraspinatus Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Har lagt merke til at teksten bakpå mange varer (alt fra mat til dvd) som selges er på både norsk, svensk og dansk (og norsk gjerne sist og svensk først). Noen ganger finsk også. Noen ganger står det også på engelsk, noe jeg mener også burde være et krav, men stort sett så gjør det ikke det. Mens produkter i Sverige og Danmark har tekst på kun svensk og dansk. Hva er grunnen til dette? Hvorfor må Norge så ofte ha tekst på tre, egentlig ganske like språk, mens svenskene og danskene kun har sitt eget? Og ville det ikke vært mer logisk å ha på norsk og engelsk, så alle forstår? Svensker, dansker og nordmenn forstår jo hverandre, men resten av verden gjør jo ikke det. Jeg mener å huske at de fleste av tingene som selges i alle de tre skandinaviske landene har lik teksting bakpå. Ihvertfall av de tingene jeg har sett. (da/no) og (se) gjerne (fi)
Gjest Blondie65 Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Og hvis det ikke er slik er det fordi det er langt flere svensker enn nordmenn - dermed kan de ha råd til å lage bare svensk etikett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå