Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos gynekolog og fått pergotime tabletter. Legen ville at jeg skulle komme tilbake til en sjekk på dag 12 i syklusen. Nå viser det seg at legen min ikke er tilgjengelig denne dagen, og det var ingen vits i å komme før. Kan heller ikke komme senere, da jeg drar på ferie... så da ville legen at jeg lar være å ta pergo denne måneden og heller venter til neste menstruasjon.

Nå har vi prøvd i godt over et år, og jeg har ikke lyst til å vente. Hvor viktig er egentlig denne timen? Og hva skal sjekkes? Kan jeg f.eks. gå til en annen gynekolog, som kan ta denne sjekken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antageligvis skal det taes en innvendig UL for å sjekke at du ikke har fått for mange modne egg. Noen stimuleres lett og da øker faren for flerlinger mer enn normalt. Dette er viktig å få sjekket, fordi du potensielt kan bli nødt ta en avgjørelse vedrørende fjerning av fostre dersom det blir for mange.

Mange har aldri noen sånn sjekk, men så vidt jeg har lest kommer det anpå hvor "enkelt" gynekologen tror det blir å gi deg eggløsning.

Hvilken dose har du fått skrevet ut?

Sannsynligvis vil en annen gyn. kunne ta denne kontrollen, men det må du nesten avtale med gynekologen din.

Skrevet

Skal ta en tablett daglig fra dag 5-9 (50 mg).

Har allerede fått time hos en annen gynekolog. Skal de ta blodprøve og urinprøve også?

Skrevet

Jeg tok bare innvendig ul for å sjekke eggmodningen på dag 12 :) Ene gangen så det ut til at flere egg kunne løsne samtidig og fikk beskjed om at dersom jeg ikke var klar for flerlinger, skulle vi droppe sex den pp'en. Så greit å ta en sjekk. Vi kjørte på forde vi da, men ble kun en spire...

Skrevet

Fåt alle kontrolltime? jeg fikk ikke det sist jeg gikk på pergo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...