AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #1 Del Skrevet 18. august 2010 Vi skal kjøpe nytt sted å bo, og der vi ønsker å bosette oss er det dyre kvadratmetre. Vi planlegger familie, og vi ønsker oss to barn. Optimalt bør vi derfor ha tre soverom, men stedene vi ser vi har råd til, som har tre soverom, har trange stuer/kjøkken. Flere av leilighetene har mulighet for å slå ut en vegg slik at man innlemmer ett av soverommene i stue/kjøkken, men da må eventuelle barn dele soverom. Vi vet ikke en gang om vi kan få barn, men siden vi har planer om å bo på neste sted lenge må vi ta dette med i beregningen. Er det noen som har erfaring med å ha barn på samme rom? Går det greit? Hvor lenge går det eventuelt greit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 18. august 2010 #2 Del Skrevet 18. august 2010 Det var jo mye mer vanlig før at barn delte rom, jeg klarer ikke å se hva som kan gå så innmari galt, bortsett fra at om dere får en gutt og en jente så vil jo problemer oppstå når puberteten inntrer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #3 Del Skrevet 18. august 2010 Vi skal kjøpe nytt sted å bo, og der vi ønsker å bosette oss er det dyre kvadratmetre. Vi planlegger familie, og vi ønsker oss to barn. Optimalt bør vi derfor ha tre soverom, men stedene vi ser vi har råd til, som har tre soverom, har trange stuer/kjøkken. Flere av leilighetene har mulighet for å slå ut en vegg slik at man innlemmer ett av soverommene i stue/kjøkken, men da må eventuelle barn dele soverom. Vi vet ikke en gang om vi kan få barn, men siden vi har planer om å bo på neste sted lenge må vi ta dette med i beregningen. Er det noen som har erfaring med å ha barn på samme rom? Går det greit? Hvor lenge går det eventuelt greit? Ja det går greit. Mine deler rom og har gjort det fra start av. De er av forskjellig kjønn og går i tredje og sjette klasse. Bodde en periode et sted med flere soverom, men de ville fortsatt dele rom. For meg er det viktigere med stort kjøkken og stor stue enn mange soverom. Det er på kjøkkenet og stua vi oppholder oss hele tiden. Selv sover jeg også på stua. Ungene bruker kjøkkenet og stua som lekerom og det er der de er sammen med venner. Egentlig er soverommet bare en oppbevaringsplass for klær og leker, og et sted de sover noen timer om natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 18. august 2010 #4 Del Skrevet 18. august 2010 Har ikke unger selv, men jeg delte rom med min bror til jeg var omtrent 10. Da flyttet vi til et eget hus, og fikk hvert vårt rom. Vi hadde det ganske greit, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 18. august 2010 #5 Del Skrevet 18. august 2010 delte rom med bror til jeg var 10-11 år..da var det ikke så morsomt å dele rom med bror lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #6 Del Skrevet 19. august 2010 Tusen takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Puddel Skrevet 19. august 2010 #7 Del Skrevet 19. august 2010 Vi har egentlig soverom til hver av guttene, men hva er vitsen med det når de bare går inn til hverandre og sover i samme seng? så da deler de rom, for da sover de i det misnte i hver sin seng... De er 10 og 13 år, gutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 19. august 2010 #8 Del Skrevet 19. august 2010 Jeg tenker at når barna er små går det greit at de deler rom, med mindre de slåss mye. Når de blir tenåringer ønsker de nok mer privatliv. Dette synes jeg dere bør tenke over og ikke bare fokusere på hva dere ønsker med tanke på kjøkkenplass etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå