AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 Hvor lenge var du sammen med kjæresten din før dere flyttet sammen? Kjøpte dere sammen, bodde dere i hver sin leide leilighet for så å flytte inn i en av dem osv? Jeg og kjæresten har vært sammen et halvt år. Jeg bor hjemme, han også. Han vurderer kjøpe leilighet. Jeg vet ikke hvor tid vi skal flytte sammen. Føler det er litt tidlig ennå, mtp jeg ikke vil kjøpe noe enda.
Dularfullar Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 med meg og min samboer så gikk det relativt fort. Jeg bodde i en by som er nesten 70 mil unna!! Vi møttes på nettet og etter bare to besøk så bestemte jeg å ta sjansen på å flytte nedover, og se om det var noe ordentlig mellom oss. Jeg bodde hos han i starten, planen var at jeg skulle gjøre det frem til jeg fikk meg en jobb, så skulle jeg finne en liten hybel.. Og planen var å ta ting derfra.. MEN planen gikk i vasken... jeg fikk meg jobb, men vi fant ut at det gikk såpass bra, at vi fortsatte å bo sammen SÅ med oss gikk det temmelig fort.. men So far So good, det er snart 1 1/2 år siden
Stine05 Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Vi flyttet sammen etter 3 mnd og har snart vært samboere i 2 år
Most Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 Vi flyttet sammen etter 2 år. Min generelle mening er at jo yngre dere er, jo lengre bør dere ha vært sammen før dere flytter sammen.
CoffeeCup Skrevet 18. august 2010 #5 Skrevet 18. august 2010 VI flyttet sammen etter tre måneder, bodd sammen i tre år nå
Gjest Iah Skrevet 18. august 2010 #6 Skrevet 18. august 2010 Vi er i midten av 20-årene og har vært sammen i snart 2 år. Og nå skal vi flytte sammen. Det er flere grunner til at vi ikke har gjort det tidligere, de to viktigste var at jeg ønsket å bo alene, samt at det frem til nå har vært det mest praktiske med tanke på studier. Jeg flytter i første omgang inn i hans leilighet som han eier, men planen er at denne skal selges og vi skal finne oss noe vi kan leie sammen. Dette fordi han ønsker å sette seg på skolebenken igjen og han derfor ikke har råd til å eie lenger.
Violet Hill Skrevet 18. august 2010 #7 Skrevet 18. august 2010 (endret) Halvannet år. Han har hele tiden eid, mens jeg har leid forskjellig. Nå har jeg flyttet inn hos han. Jeg er enig i forrige innlegg. Pluss at hvis dette er han du ender opp med å dele livet ditt med, kommer du antakelig være glad for å ha bodd sammen med venninner, på hybel eller noe liknende noen år før du etablerte deg som samboer Edit: enig med Most! Endret 18. august 2010 av Bliss84
FantasDick Skrevet 18. august 2010 #8 Skrevet 18. august 2010 Jeg flyttet inn hos han etter 3 dager, tror jeg det var? Vi kjøpte leilighet sammen etter 10 mnd. Bodd/vært sammen i ca. 4 år.
Brooke Penelope Skrevet 18. august 2010 #9 Skrevet 18. august 2010 Vi var sammen et halvt år før vi flyttet sammen, men det var mest fordi vi bodde i forskjellige byer og orket ikke avstanden. Så han kom flyttende ned til meg, der vi fant oss en leilighet sammen. Det har gått riktig så bra til tross for at vi bare hadde råd til en ettroms der vi bodde nokså trangt og har nå vært sammen i 3 år. Vi bare leier siden vi ikke vil bosette oss i min hjemby, så vi venter med å kjøpe til vi har fått ferdig utdannelser og funnet vårt drømmested.
Gjest annemor30 Skrevet 18. august 2010 #10 Skrevet 18. august 2010 Jeg flyttet inn hos han etter 3 dager, tror jeg det var? Vi kjøpte leilighet sammen etter 10 mnd. Bodd/vært sammen i ca. 4 år. Gikk fort her også;-) Men nå har vi vært sammen i 6 år.-)
einna Skrevet 18. august 2010 #11 Skrevet 18. august 2010 Etter 2 år. Bodde i hvert vårt kollektiv, studerer begge to og er nå i midten av 20-årene. Nå leier vi leilighet, bodd sammen i 8 mnd nå. Dette var perfekt for oss, likte å bo med venner og bare være kjærester en periode (men vi sov hos hverandre temmelig ofte da).
juliane Skrevet 18. august 2010 #12 Skrevet 18. august 2010 Jeg flyttet i praksis inn på andre date, mens flyttelasset kom etter at vi hadde vært kjærester i fem måneder. Veldig enig i den som sier at man bør vente lenger jo yngre man er. Siden dere ikke har bodd hjemmefra enda ville jeg benyttet sjansen til å bo litt alene eller sammen med venninner en stund før dere flyttet sammen. Og særlig siden du ikke er 100% sikker på om du vil flytte sammen enda. Ville forresten aldri kjøpt noe sammen med noen uten å ha forsøkt å bo sammen først, det er tøft nok med et brudd hvis man ikke må styre med leilighetssalg o.l. i tillegg.
superior Skrevet 18. august 2010 #14 Skrevet 18. august 2010 Tja, "flyttet" sammen etter 6 mnd. Dvs. tilbrakte sommerferien i hans leilighet, og skal flytte permanent dit etterhvert. Så vi flytter nok sammen på "ordentlig" om 1 år. Kjenner folk som har bodd sammen fra dag 1, funker sikkert for noen det også
Gjest wild bird Skrevet 18. august 2010 #15 Skrevet 18. august 2010 Vi flyttet sammen etter å ha vært sammen i litt over 1 år. Jeg flyttet inn hos han (han eier leilighet), mens jeg leier ut min leilighet. Nå har vi bodd sammen i 8 måneder
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #16 Skrevet 18. august 2010 Etter 6 mnd som kjærester og 6 år som venner.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #17 Skrevet 19. august 2010 Flyttet sammen ettet 5 mnd som kjærester og 7 år som gode venner og etterhvert bestevenner. Bodde en times tid unna og flyttet inn hos han da jeg byttet jobb. Bodde i leiligheten hans ett par mnd til vi fant noe vi kunne leie sammen. Etter å ha bodd sammen i litt over ett halvt år flyttet jeg på hybel 3 timer unnå for å studere. Reiste hjem til han hver eneste helg og har nå etter ett år som student flyttet tilbake =) Elsker å være samboeren hans! Vært kjærester litt over 2 år nå. Har snakket om å kjøpe eller bygge hus om 2-3 år
Annie19 Skrevet 19. august 2010 #18 Skrevet 19. august 2010 Flytta saman etter ti mnd. Var veldig naturleg for oss, ettersom eg hadde studert tre mnd i utlandet, og vi sakna kvarandre kjempemykje. Flytta ilag då eg kom heim. No har vi vore sambuarar i snart eit år, og kjem til å kjøpe leilegheit i nær framtid.
Gjest smotti Skrevet 19. august 2010 #19 Skrevet 19. august 2010 Flyttet vel sammen 2-3 uker etter vi møttes første gang, og er sammen enda etter snart 8 år, vært gift i 2 av dem...
Naxos70 Skrevet 19. august 2010 #20 Skrevet 19. august 2010 Jeg flyttet inn etter tre måneder, sånn cirka, men omtrent fra dag en så overnattet vi hos hverandre. Han eier hus og jeg leide så det var helt naturlig å flytte inn til han. Vi er "voksne" og har barn begge to, og det funker kjempefint!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå