Gå til innhold

Ja, da blir det sikkert hodepine og vond nakke dette skoleåret også

Anbefalte innlegg

Nå har datteren min begynt å 7. klasse og hun var vel litt skuffet da hun kom hjem.

De sitter i grupper på 4 og 4 og da er de plassert på en slik måte at de må snu seg 45 grader for å se tavla. Slik var det i fjor også og foreldrene tok det opp, men til ingen nytte.

Hva er egentlig poenget med å sitte i slike grupper? Hvorfor ikke sitte to og to slik at alle ser rett på tavla? Blir det ikke også mer ro av slikt?

Fortsetter under...

*sukk*

Jeg husker det der fra min egen skoletid. Det skulle visst styrke samarbeidet mellom elevene. Vondt i nakken og mangel på ro når man skulle jobbe for seg selv ble resultatet. Hvis jeg prøvde å sette stolen sånn at jeg var vendt mot tavla fikk jeg kjeft fordi jeg vendte meg vekk fra pulten...

Jeg støtter å få elevene til å ommøblere selv!

*sukk*

Jeg husker det der fra min egen skoletid. Det skulle visst styrke samarbeidet mellom elevene. Vondt i nakken og mangel på ro når man skulle jobbe for seg selv ble resultatet. Hvis jeg prøvde å sette stolen sånn at jeg var vendt mot tavla fikk jeg kjeft fordi jeg vendte meg vekk fra pulten...

Har reagert på dette selv. Har ikke barn selv, men har jobbet i vikarbyrå med renhold, og derfor vært rundt på mange skoler her i byen, og ser det går igjen i alle klasse romma. Men der hadde de benker forran tavla, så lærern sa barna satt der hver gang de hadde tavleundervisning. Teit, syns det var veldig praktisk å sitte på min egen pult med skrivebok og blyant da jeg var liten :P

Startet på ungdomsskolen iår, og vi sitter en og en. Men så har vi ikke tavle heller da, noe som kan diskuteres dumheten på bare det...

Vi har også sittet mye i 4-er grupper, noe jeg aldri har likt, da jeg har nok problemer med kroppen min fra før. :sjenert: Men det som hjelper er nok å sende en mail til læreren og si at du gjerne bil at de heller skal sitte 2 og 2, på grunn av at din datter får vondt i nakken av det. Hvis ikke det hjelper må du nok ringe og kreve det :)

Annonse

*sukk*

Om eleven(e)ommøblerer selv, kjefter bare læreren dagen etter, og gir de kryss i boken for rampete oppførsel.. :sukk:

Lærere har så mye fjernt for seg når det gjelder hvordan 30 elever skal sitte og lære på en god måte. :lete:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...