AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 For et par år siden var jeg en racer på armhevinger, men nå klarer jeg faktisk ikke en eneste en:( Jeg er jente på rett over 20 år, har dessverre lite armmuskler selv om resten av kroppen er i grei form. Problemet mitt er at jeg er nødt til å klare 10 strake armhevinger (brystet skal berøre bakken osv) rett etter hverandre om 1 uke!! (fysisk test) Har jeg en sjangs i h****** til å trene meg opp så raskt? Har 0 forhåpninger om å greie 10, men hadde vært greit å klare 4-5 hvertfall, så jeg ikke dummer meg helt ut. Hvor lang tid tror dere det vil ta før jeg klarer 10 hvis jeg trener aktivt? Er 10 kravstort for jenter eller er det piece of cake?
Berentsens Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Du skal klare 4-5 på en uke. Bare sett i gang og øv. Prøv først på knærne, det er lettere. Og etter noen øvinger klarer du noen strake. Lykke til!
Supraspinatus Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Ikke bruk kneteknikken, de blir for lette i forhold. Ha feks beina på gulvet og i stedetfor armene på gulvet gjør dem på en bordkant som er litt høyere. Jeg legger merke til at du sier du klarte mange før, men ikke klarer noen nå? Har du lagt veldig på deg, skadet armer/brystmuskler, eller bruker du feil teknikk? Et annet alternativ til den første øvelen er å presse deg opp med knestående, mens du senker deg ned på den riktige måten (uten knær i bakken). Det kalles negative repetisjoner. Det er lettere, men svært tungt for muskelen og du kommer til å kjenne det i ettertid.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 Jeg legger merke til at du sier du klarte mange før, men ikke klarer noen nå? Har du lagt veldig på deg, skadet armer/brystmuskler, eller bruker du feil teknikk? Eller ikke trent på et par år kanskje..
Supraspinatus Skrevet 19. august 2010 #5 Skrevet 19. august 2010 Eller ikke trent på et par år kanskje.. Om man har tatt mye før, så går det fort å komme seg opp på samme nivå igjen. Da sett i forhold til å ha aldri vært så høyt tidligere.
Dancer Skrevet 19. august 2010 #6 Skrevet 19. august 2010 Før klarte jeg 3-4 armhevinger, men etter et par måneders sporadisk push up trening klarer jeg 10! Jeg bygger muskler ganske fort også
Rødtoppen86 Skrevet 19. august 2010 #7 Skrevet 19. august 2010 Jeg kunne ikke ta en eneste en armheving første gangen jeg prøvde, og trodde jeg var skikkelig svak. Plutselig en dag da jeg prøvde på tull, fikk jeg det til og klarte nærmere ti. Eneste grunnen til at jeg ikke klarte det før må ha vært teknikken. Det er veldig tungt hvis man ikke holder kroppen riktig og bruker støttemusklaturen godt. Siden du klarte det før, så burde det henge igjen med mindre du har lagt veldig på deg og mistet mye muskler. Har du speil i lav høyde, så øv deg foran det og se om kroppen din har riktig stilling.
ablaze Skrevet 19. august 2010 #8 Skrevet 19. august 2010 sorry, men jeg tror ikke dette går på en uke..
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #9 Skrevet 19. august 2010 Jeg tror du klarer det der enkelt hvis du bare gjør dette: Ta så mange armhevninger du klarer tre ganger om dagen, prøv to repetisjoner etter hverandre for hver gang. Du skal se så fort du blir sterkere, også fordi teknikken din blir bedre når du trener hyppigere enn bare å prøve et par ganger i uken.
Wiggins Skrevet 21. august 2010 #10 Skrevet 21. august 2010 Jeg tviler sterkt på om du klarer å trene deg opp fra 0 til 10 på en uke. Hvis du med riktig teknikk ikke klarer en eneste med strak kropp nå må du begynne på knærne, og når du klarer 10-12 på knærne kan du gå over til å ta dem med strak kropp. Siden du er ung restituerer du deg ganske fort, og bygger muskler raskere enn om du f. eks. var 30. Jeg vil tro at du kanskje kan trene deg opp til å klare noen få med strak kropp, men jeg tror du må ha minst en hviledag denne uka, med mindre du restituerer deg veldig fort. Det er imidlertid en ting som slår meg: Jeg vil tro at du har visst om dette en god stund, tipper det er en opptaksprøve til politiskole eller idrettshøgskole eller noe slikt. Hvorfor har du ikke begynt å trene deg opp for lenge siden? Er det den berømmelige "gjør ikke i dag hva du kan utsette til i morgen"-holdningen? :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå