Gå til innhold

Er 'muslimer' utelukkende menn?

Gjest Gorgonzola

Anbefalte innlegg

Gjest Gorgonzola

Eller er endel av KGs postere så fordomsfulle, inkompetente, hatske og rett og slett dumme at de strengt tatt burde holdt seg unna muslim-debatter?

Sitateksempler:

"I tillegg så har du det faktum at de bruker ofte kvinner og barn som levende skjold."

"Menn holder kvinner under dødens kontroll - og kvinnene undertrykkes systematisk og maksimalt. Mennene oppfører seg som bestialske dyr, fordi de kan."

"...å behandle damene værre en hunder"

"Det stemmer. Og muslimske samfunn oppfører seg så groteskt overfor kvinner (lemlestelse, voldtekter, drap, tortur, etc.)...."

"Bare så synd det går ut over uskyldige barn, kvinner og gamle. Men det er vel Allah som straffer dem da."

Islam har et sted mellom 1,3 og 1,7 "tilhengere" globalt. Hvis endel KG brukere har rett så sliter vi altså med et sted mellom 650 og 850 millioner menn (mulig muslimdefinisjon) som er så bestialske og oppfører som dyr på en slik måte at man egentlig unner dem bare én ting: DØ! Hvem skal ta jobben? Hva vil alle kvinnene til disse 'muslimene' mene om dette?

Kjør debatt! :filer: :søvn:

Endret av Gorgonzola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bianca26

Eller er endel av KGs postere så fordomsfulle, inkompetente, hatske og rett og slett dumme at de strengt tatt burde holdt seg unna muslim-debatter?

Sitateksempler:

"I tillegg så har du det faktum at de bruker ofte kvinner og barn som levende skjold."

"Menn holder kvinner under dødens kontroll - og kvinnene undertrykkes systematisk og maksimalt. Mennene oppfører seg som bestialske dyr, fordi de kan."

"...å behandle damene værre en hunder"

"Det stemmer. Og muslimske samfunn oppfører seg så groteskt overfor kvinner (lemlestelse, voldtekter, drap, tortur, etc.)...."

"Bare så synd det går ut over uskyldige barn, kvinner og gamle. Men det er vel Allah som straffer dem da."

Islam har et sted mellom 1,3 og 1,7 "tilhengere" globalt. Hvis endel KG brukere har rett så sliter vi altså med et sted mellom 650 og 850 millioner menn (mulig muslimdefinisjon) som er så bestialske og oppfører som dyr på en slik måte at man egentlig unner dem bare én ting: DØ! Hvem skal ta jobben? Hva vil alle kvinnene til disse 'msulimene' mene om dette?

Kjør debatt! :filer: :søvn:

Nå er det jo ikke alle muslimer som er terrorister og monstre som behandler kvinnene sine som dritt.

Det er jo forskjell på fanatikere og de som har et mer normalt og avslappet forhold til sin religion. Men nå er det jo sånn at det er ekstremistene som er synlige i media, og er da de få som ødelegger for alle de andre, i og med at folk har lett for å skjære alle over en kam. Derfor tror mange at slik er alle muslimer.

Men det er jo sant at ekstremistene behandler kvinner dårlig:

eksempler

-Kvinner må dekke seg til for å ikke friste menn, fordi menn tydeligvis ikke har styring på egne lyster

- I enkelte land i midtøsten er utroskap en straffbar handling, og om en gift dame har blitt voldtatt kan hun bli satt i fengsel for utroskap, mens voldtektsforbryteren slipper billig unna for han er mann og kan ikke for at han mista kontrollen over lystene sine

- En mann kan velge å skille seg fra sin kone, men ikke omvendt

-En mann kan drepe sin kone og slippe ganske billig unna, men om hun forsøker å drepe mannen er det streng fengselsstraff

og sånn fortsetter det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Nå er det jo ikke alle muslimer som er terrorister og monstre som behandler kvinnene sine som dritt....

Så svaret på trådens emne er altså "Ja", slik du ser det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

at det bare er menn, ja. I ekstreme fanatiske miljøer får ikke kvinner mulighet til å behndle mennene slik mennene behandler dem. De er underkua mannen. Slik er det i alle religioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er en religion av og for menn. Jeg tviler ikke på at muslimske kvinner også tror at det bare finnes en gud og at Muhammed var hans profet. Men det spiller faktisk ingen rolle i praktiske termer, ettersom mennene er de som bringer islam til felts og utgjør grenseflaten mellom islam og resten av verden. Alle de ting vi irriterer oss over eller frykter ved islam og dens innflytelse i vår del av verden, er et produkt av ting muslimske menn gjør, sier eller tror. Kvinnene hverken ser eller hører vi noe til.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religion er skapt av menn for å konsolidere makt hos menn for å herske over andre menn (som den gang allerede hersket over sine kvinner uten religionen). Religioner som enda ikke er reformert og tilpasset seg et sekularisert samfunn vil nok fortsatt være mest for menn, ja.

Så ja, det er muslimske menn som er pariakasten, så når folk i dag kritiserer muslimer så er det nok en skjeggete mann de ser foran seg mens de taster iherdig på tastaturet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Islam er en religion av og for menn.

"Islam" i denne setningen kan byttes ut med en hvilken som helst religion, bortsett fra enkelte naturreligioner og enkelte nymotens paganistiske retninger. Akkjasann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Islam" i denne setningen kan byttes ut med en hvilken som helst religion, bortsett fra enkelte naturreligioner og enkelte nymotens paganistiske retninger. Akkjasann.

Litt av grunnen til at jeg er ateist. Bortsett selvsagt fra at selve konseptet med Skybert er tåpelig og usannsynlig til det absurde. Men hadde ikke religionene vært så forstokket som de stort sett er, kunne jeg nøyd meg med å være agnostiker. Det er jo, når alt kommer til alt, den saklig sett mest korrekte posisjon på temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man er jo født muslim. Om man praktiserer el ikke er vel noe man bør finne ut av før man evt dømmer noen.

Media hauser opp alt mulig for å skremmme her i landet, og jeg blir så oppgitt mange ganger.

Har vært sammen med ikke-praktiserende muslim i 8 år. Han hakke noe særlig kontakt med noen muslimske praktiserende folk, det har vel en del å si. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca28

man er jo født muslim. Om man praktiserer el ikke er vel noe man bør finne ut av før man evt dømmer noen.

Media hauser opp alt mulig for å skremmme her i landet, og jeg blir så oppgitt mange ganger.

Har vært sammen med ikke-praktiserende muslim i 8 år. Han hakke noe særlig kontakt med noen muslimske praktiserende folk, det har vel en del å si. :yvonne:

Syns det er feil å si at man er muslim når man ikke praktiserer det. er akkurat som å si at man er en ikke praktiserende kristen. Man er bare kristen eller muslim hvis man tror på den guden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rundt 3 % av de 1.3 milliarder muslimer er terrorister

man for all del la oss kalle de 97% som ikke er terrorister for terrorister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norden er Frøya den største gudinna vi har, vi hedrer henne og Frøy.

Disse muslimene ypper med krefter som ingen rår over, dust to dust...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rundt 3 % av de 1.3 milliarder muslimer er terrorister

man for all del la oss kalle de 97% som ikke er terrorister for terrorister.

Hvor tok du det tallet fra? Jeg mener, 3% av 1,3 milliarder, det er et ganske stort tall. Hvis vi omsetter det til norske forhold, så vil det si at hvis vi har 5 millioner nordmenn, og 3% av dem er terrorister, så er det altså 150.000 terrorister i Norge. Damn! Og altså på verdensbasis er det, iflg deg, noe slikt som 39 millioner muslimske terrorister. Hva er det som FEILER disse muslimene? Det er jo faen meg nok muslimske terrorister i verden til at de kunne befolke et middels europeisk land!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fordomsfulle, inkompetente, hatske og rett og slett dumme

Det var igrunn en god beskrivelse av muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

en er ikke født muslim, kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I første halvdel av 1900-tallet blomstret jødehatet i Europa (ja, jeg vet det har eksistert før den tid også). Nå er det muslimhatet som rår. Jeg tror vel egentlig ikke vi vil få noe nytt holocaust, men det kan ikke komme noe godt ut av dette. Hatet har også grodd så dypt og mange har nå blitt så blindet av det at det er ingenting som kan hjelpe. En god muslim er en død muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg en ting...

Dere alle har vel en nabo, kollega eller medelev som er muslim. Betyr det at de er dumme terrorister?

Gi meg en setning i Koranen som beviser det dere sier. Ikke link til til idiotiske nettsidet eller sitater. Åpne Koranen, finn fram og si meg side og avsnit

Det mange her skriver er deres egne fordommer. Media gir dere det dere vil helst høre.

Jeg har aldri personlig fordømmet kristendom, selv om mye har blitt sagt til meg. Fordi jeg har vett nok til å studere Kristendom og Bibilen før jeg begynner å slenge dritt om den.

Det er like mange muslimer som det er nasjonaliteter og alle er forskjellige. Noen er mer troende, mens andre er ekstremister. Bli kjent med ekte troende muslimer så vil dere se hva religionen deres lærer de.

vet dere hvorfor muslimske kvinner ikke sier noen ting fordi vi har så lite beskymringer i hverdagen at det ikke noe vits å lage mye oppstyr ut av ingenting.

Og ikke kom med avganske kvinner som blir undertrykt og bla bla bla. Deres liv har lite med religion å gjøre, krig har ødelagt den friheten de hadde. Fattige muslimske land er helt annet diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det en ganske lam kategorisering? Hvis han er "ikke-praktiserende", så er han ikke muslim, i annen forstand enn at han ble født som det, og det er ikke mer muslimsk enn majoriteten av Norges "kristne" befolkning er troende kristne.

Du vet, de som går i kirka når de døpes, når de konfirmeres, når de gifter seg, og når de begraves, og kun fordi det er vanlig at man gjør det. De som ikke tror på Gud, og ikke noe særlig på djevelen, men som tror at det er mer mellom himmel og jord.

Det er ikke de vi snakker om når vi snakker om muslimer som skaper problemer, eller som vi frykter skal ha en skadelig innvirkning på kulturen på slike områder som ytringsfrihet, religionsfrihet, rettsstell og demokrati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første halvdel av 1900-tallet blomstret jødehatet i Europa (ja, jeg vet det har eksistert før den tid også). Nå er det muslimhatet som rår. Jeg tror vel egentlig ikke vi vil få noe nytt holocaust, men det kan ikke komme noe godt ut av dette. Hatet har også grodd så dypt og mange har nå blitt så blindet av det at det er ingenting som kan hjelpe. En god muslim er en død muslim.

Er dette et forsøk på å "hitle" debatten, eller er det bare et arbeidsuhell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...