AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #1 Del Skrevet 18. august 2010 Hei! jeg har flyttet fra en liten bygd og ned til store oslo. Jeg er dermed ganske så fersk i storbyen og kjenner ikke helt til rutiner og diverse her. Dessuten er jeg relativt alene, som student så har jeg startet litt på nytt. nå trenger jeg litt hjelp. jeg skal ta toget til drammen fra oslo s. leser på nsb sine sider at billett kjøpes i automat på oslo s. kan man kjøpe over skranke eller er det kun automater ?er det noen som hjelper til der nede, for slike automater skjønner jeg ikke mye av..dessuten, må man ha kontanter eller kan de ta bankkort? takk for alle svar;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #2 Del Skrevet 18. august 2010 Å nei...ikke flere dydsmønstre fra landet inn til Oslo. Hva med å heller velge Trondheim eller Bergen?? Du kjøper selvsagt din billett i luken eller i billettmaskinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 18. august 2010 #3 Del Skrevet 18. august 2010 Man kan også kjøpe billetten på toget, men da må man ha kontanter. Man kunne iallefall ikke kjøpe billett på toget med kort da jeg tok mye tog, men det er jo noen år siden nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #4 Del Skrevet 18. august 2010 På Drammen stasjon er det automater. Trenger ikke være hjernekirurg for å betjene dem, men dersomd et blir for vanskelig kan du alltids kjøpe billett av konduktør på toget. Bare sørg for å sette deg i betjent vogn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #5 Del Skrevet 18. august 2010 Husk bare på at hvis man kjøper billett på toget, av konduktør, blir det dyrere enn hvis man kjøper på stasjonen (tror det er 20 kroner mer). På Drammen stasjon er det vel både automat og betjent skranke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 18. august 2010 #6 Del Skrevet 18. august 2010 Hvis du ikke klarer å kjøpe billett på en billettautomat tror jeg ikke du har stort å gjøre som student, for å være helt ærlig. Og hvis du ikke har måttet få teknisk hjelp til å legge inn dette innlegget klarer du virkelig å taste inn om du skal ha enveisbillett, returbillett, at du er student og at du skal til Drammen. Bare prøv du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #7 Del Skrevet 18. august 2010 Åj åj det mest patetiske jeg vet er bedrevitere på internett. Get a life. ) TS du får hjelp i skranken i oslo! De er også veldig behjelpelige i drammen. Du kan evt kjøpe bilett på toget, men det koster litt mere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 18. august 2010 #8 Del Skrevet 18. august 2010 Og automatene er veldig selvforklarende. Ellers står det mange nsb-ansatte på Oslo S og hjelper de som trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. august 2010 #9 Del Skrevet 18. august 2010 Det er virkelig ikke noe problem å kjøpe billett på automat, de er virkelig laget for at alle skal klare det! Klarer du å gå i luka og spørre etter en enkel/retur billett til drammen med studenrabatt så bør man klare det på automaten også. Automatene er forøvrig litt forskjellige, noen tar kun kort, andre kun kontant, og noen tar begge deler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå