Chord Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 De få gangene jeg har vært i bartebyen har jeg spist på plasser som Egon og sånt. Jeg lurer på om det finnes noen finere spiseplasser? Gjerne italiensk, men ingen must. Setter pris på alle svar
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Du må ta deg en tur på restaurantrekka på solsiden. Om disse restaurantene regnes som fine er jeg usikker på, men stemninga der når det er fint vær er verdt å få med seg!
CalidumCor Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Du kan jo prøve Fellini? Det ligger i 2 etg over Bari i munkegata. Ellers er det jo veldig koselig på solsiden. Personlig liker jeg Nattergalen godt også, det ligger rett over veien for hovedinngangen til byhaven
Daenrys Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 2 Rom og Kjøkken har kjempegod mat. Riktignok litt stivere priser enn Egon f.eks, men det er det verdt.
kulu-kulu Skrevet 18. august 2010 #5 Skrevet 18. august 2010 Graffi Finnes en Graffi på solsiden,og en i søndre gt .Veldig populær i Trondheim,og de har utrolig god mat .
Gjest brutal_mann Skrevet 18. august 2010 #6 Skrevet 18. august 2010 De få gangene jeg har vært i bartebyen har jeg spist på plasser som Egon og sånt. Jeg lurer på om det finnes noen finere spiseplasser? Gjerne italiensk, men ingen must. Setter pris på alle svar Ikke for å være det negative rasshølet i tråden, men her er dagens tips. Uansett hvor en er i landet, Styr unna Egon og andre kjederestauranter. Dessvere er det noen år sien sist jeg spste ute i bartebyen, men jeg vet de har restauranter der en får skikkelig mat. Var på en fantastisk tapas restaurant. Rett over elva når en kom fra området med Jomfrugate. (Hvilke nanv en husker!) Føkk Egon, leve alternativene
marsy Skrevet 20. august 2010 #8 Skrevet 20. august 2010 Øverst i Nordre Gate (gågata) finner du et rødt trehus. I andre etasje der finner du en herlig italiensk restaurant, med de koseligste eierne i verden (to trompetspillende karer). Verdens beste lasagne!!
Amys Skrevet 20. august 2010 #9 Skrevet 20. august 2010 Øverst i Nordre Gate (gågata) finner du et rødt trehus. I andre etasje der finner du en herlig italiensk restaurant, med de koseligste eierne i verden (to trompetspillende karer). Verdens beste lasagne!! Er det Frati du mener? Isåfall er jeg fullstendig enig, supergod mat
Casablanca Skrevet 20. august 2010 #10 Skrevet 20. august 2010 Du kan jo prøve Fellini? Det ligger i 2 etg over Bari i munkegata. Ellers er det jo veldig koselig på solsiden. Personlig liker jeg Nattergalen godt også, det ligger rett over veien for hovedinngangen til byhaven Restauranten over Bari heter vel Frati. Men signerer den, god italiensk mat der! Solsiden styrer du unna om du er ute etter litt finere restauranter. Der ligger Egon, Peppes, Graffi, Dråpen, Choco Boco m.fl. Går an for lunsj når det er sol En annen italiensk restaurant jeg kan anbefale er Napoli, rett i nærheten av Prinsenkrysset.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #11 Skrevet 21. august 2010 Graffi Finnes en Graffi på solsiden,og en i søndre gt .Veldig populær i Trondheim,og de har utrolig god mat . Sist jeg var på Graffi solsiden venta vi i en og en halv time på to burgere med tørt brød og kald chips. Kosta over 200,- per snute. Servicen var ELENDIG. Øverst i Nordre Gate (gågata) finner du et rødt trehus. I andre etasje der finner du en herlig italiensk restaurant, med de koseligste eierne i verden (to trompetspillende karer). Verdens beste lasagne!! Tror du tenker på Zia Teresa, den ble lagt ned for noen år siden. Fine dining: Rica Nidelven, Credo, Emilies, Havfruen, Chablis Casual: Aisuma, Frati, Mikrobryggeriet, Pair-a-dice, Big Horn, Sushi Bar, Lille, ++ Styr unna: Ristorantino Italiano - du får bedre mat og service på 7/11. Solsiden er oppskrytt. BM: husker godt tapasplassen du nevner. Herlig mat der. Borte nå
Chord Skrevet 21. august 2010 Forfatter #12 Skrevet 21. august 2010 Hei og tusen takk for mange tips! Jeg har vært på Aisuma før (takk for at du minnet meg på navnet), og likte den plassen. Solsiden er litt for "lunsj" for min smak, jeg ønsker en finere restaurant. Selv om det er god stemning der. Jeg drar ikke før søndag eller mandag, så det er enda god tid til å komme med flere tips.
Gjest najki Skrevet 21. august 2010 #13 Skrevet 21. august 2010 AiSuma er jo kjempefin! Toalettene der er forøvrig helt smashing Ellers er Frati nevnt ja. Ristorantino i Nordre gate er en annen italiensk, men den kommer ikke helt opp til de to først nevnte. Like ved Ristorantino er det forøvrig et gelateria. Jeg elsker gelato! Han som drev Zia Teresa skal visst åpne ny restaurant like ved Torget snart, så det gleder jeg meg til. Skikkelig god-italiener!
Gjest brutal_mann Skrevet 21. august 2010 #14 Skrevet 21. august 2010 Hvorfor så negativ til Egon BM? Fordi du kan gå andre steder å få bedre mat for mindre penger. Samt at Egon mangler totalt fokus på atmosfære. Er som MCDonald i restaurant-versjon. Rett og slett patetisk.
Snedig Skrevet 21. august 2010 #15 Skrevet 21. august 2010 Ai Suma! Italiensk resturant med kjempegod mat og koselige lokaler. Ligger i kjøpmannsgaten.
hanne_ Skrevet 23. august 2010 #16 Skrevet 23. august 2010 Frati og Graffi er mine favoritter. Kaktus på bakklandet har god mat og fine priser og lokaler. Lille Skansen på Ila er nydelig hvis det er fint vær, er ganske pent inne for reinfylte dager òg. Kos bar & lounge er koselig, så har vi vel Jonathan Mat & Vinkjeller under Britannia som har god biff, og det er vel den "peneste" restauranten jeg kommer på. Egon på tyholt er jo litt stiligere enn valig Egon da.
Daniel84 Skrevet 23. august 2010 #17 Skrevet 23. august 2010 Har hørt at Grønn pepper i fjordgata skal ha kjempe god mat !
CalidumCor Skrevet 24. august 2010 #18 Skrevet 24. august 2010 Restauranten over Bari heter vel Frati. Men signerer den, god italiensk mat der! Solsiden styrer du unna om du er ute etter litt finere restauranter. Der ligger Egon, Peppes, Graffi, Dråpen, Choco Boco m.fl. Går an for lunsj når det er sol En annen italiensk restaurant jeg kan anbefale er Napoli, rett i nærheten av Prinsenkrysset. Ja, Frati selvfølgelig Fellini har også god mat, men den ligger jo utenfor sentrum
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå