AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 Jeg har et problem som sliter litt på meg... Eller, problemet mitt er meg selv! Jeg klarer ikke gi blaffen. Dette er ganske så generelt. Jeg er ganske perfeksjonist og er veldig streng mot meg selv. Ganske enkelt er jeg min verste fiende! Jeg skal alltid prestere perfekt, og (selvfølgelig) klarer jeg jo ikke alltid det og da blir jeg så sint og skuffet over meg selv at jeg ikke lar meg være i fred i mange dager (t.o.m uker innimellom). Er faktisk slik at jeg kan komme på et øyeblikk som jeg dreit meg ut i for mange år siden, og jeg blir så flau og sint på meg selv at det kan ødelegge hele kvelden min (selv mange år i etterkant). Dette i seg selv er slitsomt. Men jeg vet at jeg ikke kan ta meg selv så høytidelig, så jeg har begynt å overse dette mer og mer. Spesielt siden det meste bare er små filleting som det egentlig bare er jeg som tenker på. Så hverdagen har blitt bedre. Det jeg sliter mest med nå er fylleangst. Vi har vel alle hatt fylleangst en gang, og vi vet vel alle at det ikke er en god følelse. Problemet mitt er da at jeg får fylleangst hele tiden. Jeg trenger ikke engang ha vært noe spesielt full, men allikevel våkner jeg opp med fylleangst dagen derpå. Jeg er en veldig rolig person så det er sjeldent jeg gjør noe jeg trenger å angre på (selv i fylla). Jeg er ikke frekk eller gjør dumme ting (selvfølgelig har det kanskje skjedd, men da er det greit å få fylleangsten!). Men selv om jeg vet at jeg bare har sittet rolig på en stol en hel kveld og ikke har gjort eller sagt noe dumt, men vet at jeg har blitt litt for full, skyter angsten inn. Bare fordi jeg ble for full og kanskje slapp meg mer løs fra mitt beinharde grep og mistet litt kontrollen over meg selv. Nå høres det ut som jeg er på fylla hele tiden, noe som slettes ikke er tilfelle. Jeg drikker svært sjeldent, og de gangene jeg først gjør det, drikker jeg mye vann og passer på å ikke bli full. Men det hender jo innimellom at jeg har fått for mye uten at dette var meningen. Da pleier jeg å dra hjem / legge meg med en gang jeg merker dette. Men dette er noe som sliter på meg i lang tid i etterkant. Tenker nå å slutte helt å drikke, men siden jeg er så ung enda, vil jeg ikke kutte det helt ut med tanke på at jeg har det gøy på kvelden og egentlig ingenting å angre på. Det jeg vil med dette innlegget er å få noen tips jeg kan tenke på for å klare å gi blaffen. Både generelt og dagen derpå. Hvordan slutte å være så beinhard mot meg selv? Hilsen M.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå