Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer på 3. året. Bor på hans hjemsted, som er en god flytur unna mitt. Stedet er lite, trangt om jobbene, og det meste av ansettelser går på bekjentskaper - jobbene lyses ikke engang ut. Jeg har en god men veldig spesialisert utdannelse, og har på hele denne tiden bare hadde klart å få underbetalte og kortvarige vikariater.

Alternativ 1: Flytte fra samboer, skaffe meg jobb på hjemstedet mitt, vi vil vel med tanke på avstand og hans arbeidstider/dager kunne sees noen dager ca annenhver måned. Har mulighet til en godt betalt jobb her, samt kan innledningsvis bo på "jenterommet" og legge meg opp penger. Jobberfaring her (innen mitt yrke) vil ikke hjelpe meg mot å skaffe jobb på hans hjemsted.

Alternativ 2: Flytte fra samboer til nærmeste større by (ca 2 timer kjøring), vi vil kunne sees 2-3 helger i måneden. Med tanke på husleiepriser i byen, samt reiseutgifter for å se kjæresten, vil jeg antagelig ikke gå mer enn et par tusenlapper i overskudd i måneden, men det er iallefall en jobb. Jobberfaring her (stort sett service-jobber) vil muligens kunne hjelpe meg med å skaffe jobb på hans hjemsted senere.

Alternativ 3: Bli boende sammen med samboer og håpe på bedre tider mens han forsørger meg. Han tjener akkurat nok til å dekke nødvendige utgifter og mat, men blir ikke akkurat luksus. Uvisst hvor lenge situasjonen vil bli værende slik. Leve på "luft og kjærlighet".

VANSKELIG! Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe alternativ at han flytter til ditt hjemsted?

Skrevet

Alternativ 4: Dere flytter sammen til ditt hjemsted eller et annet sted i landet der dere begge får dere jobb?

Skrevet

Alternativ 5: Sett igang og jobb litt mer med de derre bekjentskapene ;)

Skrevet

Jeg hadde prøvd å få med meg samboer til hjemstedet mitt.

Jeg hadde alldri orket å gå arbeidsledig på hans hjemplass, det tror jeg kan ødelegge deres forhold på sikt.

Skrevet (endret)

Nå kjenner ikke jeg alle detaljene da, men svarer utfra det du skriver her.

Jeg ser ikke helt hvorfor det skal være uaktuelt for HAM å ofre noe?

Det at du trives og lykkes og bidrar, må jo bare være bra. Jeg ville tatt en ordentlig diskusjon om hvorfor ikke han kan bli med til en by hvor begge kan få en jobb dere trives i, det bør da ikke være nødvendig å kompromisse her. Det virker jo som du har latt dine ting stå "på vent" og flytta til ham, på et sted du har liten sjans til å avansere, så hvorfor er det ikke hans tur til å gi litt nå?

Endret av ecureuil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...