Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Det er en kollega på jobben som gir meg mye opperksomhet. Han kommer og masserer meg, løfter meg opp, han kommer med dårlige sjekkereplikker og har til og med kalt meg PUS!

For det første har jeg kjæreste (og han vet det), for det andre synes jeg han er dum som en ku og for det tredje er jeg way out of his league (ja, det er faktisk fakta).

Jeg vil ikke såre han, for han er jo bare hyggelig, så jeg oppfører meg mot han som mot alle andre mine kollegaer: HELT VANLIG. Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt hans opperksomhet uten å si det rett ut?

Endret av Lulubo
Videoannonse
Annonse
Gjest Thefainter
Skrevet

For det første har jeg kjæreste (og han vet det), for det andre synes jeg han er dum som en ku

Kanskje det er derfor han ikke skjønner det?

Du må nok si det rett ut, det virker som om han ikke tar hintet.

Skrevet

Ikke kall folk dum som en ku, det er frekt og pluss det får deg til å se dårlig ut også. En jente med skikkelig klasse sier ikke noe sånt om kollegaene sine eller hvilken kategori det måtte være.

Når det gjelder situasjonen din så kan jo du bare fortsette å være hyggelig inntil han går for langt, da kan du si stopp og gi han en forklaring på hva du føler.

Sett dine grenser, det er viktig, men noen jenter (ikke nødvendigvis deg) er ganske innbilske og tror for høyt om seg selv, og tror en fyr er så crazy in love med henne pga ditt og datt.

Er litt intressert i hvilken klasse du setter deg selv i fra en skala fra 1 - 10, du som er way out of his league :)) er du en 10 er ??

Ha en fin kveld PUUUUUUUS

Skrevet

Hei!

Det er en kollega på jobben som gir meg mye opperksomhet. Han kommer og masserer meg, løfter meg opp, han kommer med dårlige sjekkereplikker og har til og med kalt meg PUS!

For det første har jeg kjæreste (og han vet det), for det andre synes jeg han er dum som en ku og for det tredje er jeg waaay over his league (ja, det er faktisk fakta).

Jeg vil ikke såre han, for han er jo bare hyggelig, så jeg oppfører meg mot han som mot alle andre mine kollegaer HELT VANLIG. Så, hva skal jeg gjøre for å bli kvitt hans opperksomhet uten å si det rett ut?

Det han gjør, er ikke hyggelig. Dette er seksuell trakassering som ikke kan tolereres i noen sammenheng, og slett ikke på arbeidsplassen. Den enkleste løsningen er å klage til mannens sjef, da vil han garantert få sparken, og ditt problem er løst.

Dette synes imidlertid å være såpass alvorlig at mannen burde politianmeldes så han får sin rettmessige straff.

Forøvrig - hvorfor kaller du ham dum som ei ku og ikke dum som en okse??

Skrevet

det er ikke alle menn som skjønner når man gir de hint om og ikke være intresert, og man vil jo være hyggelig uten at de skal tro du mener noe mere med det. sånne mannfolk er plagsomme rett og slett...har vært borti noen tilfeller selv og da har jeg vært litt kvass (mest fordi jeg har vært søkk lei!) men sagt at han må slutte med det der og at jeg ikke er intresert, for så og ta en viss avstand. men fortsatt vært hyggelig etterpå men prøvd og ha mindre kontakt.

Skrevet

Det han gjør, er ikke hyggelig. Dette er seksuell trakassering som ikke kan tolereres i noen sammenheng, og slett ikke på arbeidsplassen. Den enkleste løsningen er å klage til mannens sjef, da vil han garantert få sparken, og ditt problem er løst.

Dette synes imidlertid å være såpass alvorlig at mannen burde politianmeldes så han får sin rettmessige straff.

Forøvrig - hvorfor kaller du ham dum som ei ku og ikke dum som en okse??

HAHA, seksuell trakasering.. PLEASE... no smører du litt tykkt på med margarin smør.

Skrevet

HAHA, seksuell trakasering.. PLEASE... no smører du litt tykkt på med margarin smør.

Enda ei ku som ikke skjønner ironi..?

Skrevet

Hei!

Han masserer -> "Takk, men jeg trenger ikke massasje. Jeg prøver å jobbe."

Han løfter deg opp -> "Sett meg ned NÅ!" *sinnastemme* (Man driver ikke og løfter sine kolleger i tide og utide.)

Dårlige sjekkereplikker -> overhør dem

"Hei Pus" -> "Jeg er ikke din pus." (Med trykk på din)

Kort sagt oppfør deg som overfor enhver annen kollega, men ved det minste tegn til flørt, så avvis.

Skrevet

Ikke kall folk dum som en ku, det er frekt og pluss det får deg til å se dårlig ut også. En jente med skikkelig klasse sier ikke noe sånt om kollegaene sine eller hvilken kategori det måtte være.

Når det gjelder situasjonen din så kan jo du bare fortsette å være hyggelig inntil han går for langt, da kan du si stopp og gi han en forklaring på hva du føler.

Sett dine grenser, det er viktig, men noen jenter (ikke nødvendigvis deg) er ganske innbilske og tror for høyt om seg selv, og tror en fyr er så crazy in love med henne pga ditt og datt.

Er litt intressert i hvilken klasse du setter deg selv i fra en skala fra 1 - 10, du som er way out of his league :)) er du en 10 er ??

Ha en fin kveld, kuuuuuaaa.

Hilsen jente med klasse som synes du virker stein stokk dum.

Skrevet

Hvorfor tillater du at han masserer deg og løfter deg opp, kaller deg pus og kommer med dårlige sjekkereplikker ?

Så lenge du ikke sier noe på det, men oppfører deg helt vanlig som du skriver, så kan ikke han forstå at du ikke liker det.

Menn er ikke synske vet du, de trenger klar tale.

Si ifra.

Skrevet

Hvorfor tillater du at han masserer deg og løfter deg opp, kaller deg pus og kommer med dårlige sjekkereplikker ?

Så lenge du ikke sier noe på det, men oppfører deg helt vanlig som du skriver, så kan ikke han forstå at du ikke liker det.

Menn er ikke synske vet du, de trenger klar tale.

Si ifra.

Ja, fortell hvor skapet står! Men på en pen måte: Jeg synes det er ubehagelig at du tilnærmer meg på den måten du gjør, kan vi bare ha et normalt kollaga forhold? Uten massasje og det jeg anser som flørt? Det hadde jeg satt pris på, da jeg ikke er interessert i noen andre fordi jeg har en kjæreste.

Skrevet

Jeg vil ikke såre han, for han er jo bare hyggelig, så jeg oppfører meg mot han som mot alle andre mine kollegaer HELT VANLIG. Så, hva skal jeg gjøre for å bli kvitt hans opperksomhet uten å si det rett ut?

Kan du ikke fortelle om den kløen du har i analåpningen som aldri går bort? Eller det åpne såret du har i låret pga manglende stressmestring, - eller den gangen du brukte opp alle pengene dine på å kjøpe forbrukslån for ting du aldri kommer til å benytte!?

Det er lett å ikke gjøre seg selv så attraktiv.

Skrevet

Du har tydeligvis aldri vært i en slik ubehagelig situasjon, det er ikke kult å gå og føle ubehag på jobb hele tidden og bare VENTE på at han skal gå for langt så man får sagt i fra. Du er for opptatt av å kritisere og ha "fasiten" på bra jenter til å bidra med noe her, ser det ut til.

Og til alle: Det er ikke dum som en ku, eller okse. Det er dum som en stut, når man snakker om menn.

Skjønner godt at du synes det er ekkelt jeg, har opplevd det samme flere ganger selv, og det føles ugreit å skape trøbbel på arbeidsplassen sin ved å si ifra - dårlig stemning i tida framover, utfrysning kanskje - syndebukk. Du kan jo faktisk ikke være så veldig krass før han synes det blir ubehagelig og situasjonen blir ekkel, og dere skal fortsette å jobbe sammen over lengre tid. Følg Catas råd, og sørg for å være VELDIG hypp på kjæresten din mens han ser det.

Skrevet

sørg for å være VELDIG hypp på kjæresten din mens han ser det.

Da kan han like gjerne bli enda mer hypp og innbille seg at hun bare prøver å gjøre ham sjalu.

Selvopplevd..

Noen eier ikke antenner, det er bedre å vise tydelig at man ikke liker dem og/eller oppførselen deres. Man trenger ikke være bestekompis med alle, selv ikke på jobben.

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips! Problemet mitt er vel det at jeg synes det er vanskelig å si ifra, liker ikke å være en "slem" person, og ja jeg skjønner at jeg ikke er det heller. Hele greia er bare ubehagelig. Får bare trekke meg unna og være avvisende som dere sier ;)

Til boyboy: Noen folk har faktisk vesentlig kortere sosiale antenner enn andre og da må det få være lov til å kalle vedkommende DUM. Jeg går ikke rundt og sier det til alle og enhver, jeg skriver det her på et anonymt forum. Når det gjelder at jeg er "out of his league" så er det også bare realiteten. Noen mennesker er rett og slett penere og mer attraktive enn andre, that's life.

Skrevet

lulubo, det er jo ikke det som er viktigst,- det er jo om mennesket er glad i deg og vil være trofast.

Skrevet

Du har tydeligvis aldri vært i en slik ubehagelig situasjon, det er ikke kult å gå og føle ubehag på jobb hele tidden og bare VENTE på at han skal gå for langt så man får sagt i fra. Du er for opptatt av å kritisere og ha "fasiten" på bra jenter til å bidra med noe her, ser det ut til.

Og til alle: Det er ikke dum som en ku, eller okse. Det er dum som en stut, når man snakker om menn.

Skjønner godt at du synes det er ekkelt jeg, har opplevd det samme flere ganger selv, og det føles ugreit å skape trøbbel på arbeidsplassen sin ved å si ifra - dårlig stemning i tida framover, utfrysning kanskje - syndebukk. Du kan jo faktisk ikke være så veldig krass før han synes det blir ubehagelig og situasjonen blir ekkel, og dere skal fortsette å jobbe sammen over lengre tid. Følg Catas råd, og sørg for å være VELDIG hypp på kjæresten din mens han ser det.

hehe, JOOOO det har jeg søta. Da jeg gikk på videregående skole var det 4 jenter i klassen min som var virkelig keen på meg. Jeg var litt intressert i hun ene, men valgte å ikke gjøre noe med det pga de 3 andre i klassen.. Fikk massasje jeg også av hun ene. hun andre setter seg alltid på fanget mitt, da vrir jeg meg ut av situasjonen ved å løfte henne opp, så sier hun wow, så sniker jeg meg vekk. later jeg skal noe.

Annen situasjon : Ex`en min ville at vi skulle stå oppført som kjærester på facebook da vi ble sammen, men jeg sa det var unødvendig pga det er et par jenter som er ganske forelsket i meg, når jeg sier ganske så mener jeg GANSKE, og dette gjorde jeg pga jeg ikke ville såre dem på noe slags måte... Sånn er jeg.. ex`en ble ganske så sur i starten pga jeg ikke ville være oppført som kjæresten hennes, og trodde jeg var flau over henne og masse annet.. LANGE DISKUSJONER.. men etterhvert forstod hun meg, forklarte hele situasjonen og hun forstod meg..

Jeg er enig i at gutter kan være litt mer aggressiv i tilnærmelsen enn jenter og noen kan være ganske påtrengende og innpåsliten så jeg er enig at det kan være vanskeligere situasjon å takle for dere jenter...

Men jenter må forstå at dette er naturens gang at gutter skal være KÅTE på dere, ekstremt kåte, for å føre sivilisasjonen videre.. Gutter er ment for å jakte på dere jenter, derfor er det slik at gutter kan være mer flørtete av natur...

Jeg har respekt for dere alle jenter, dere er NYDELIGE vesner :klemmer:

Skrevet

Det er ikke slemt å si ifra, det er mer slemt å ikke si ifra. Beklager TS men du slår meg som en svært innbilsk og grunn person. Bare innrømm at du egentlig ikke sier fra fordi at du nyter oppmerksomheten, og er redd for at han skal slutte helt hvis du er "slem" med han.

Man blir ikke løftet uten å la personen som løfter få løfte på deg osv, slikt kontrollerer du LETT selv.

Jobber i en stor nerdebedrift og har gjennom årene fått mye diverse uønsket oppmerksomhet fra menn med mer og mindre bra utseende.... Det er ikke problematisk i det heletatt å si ifra, og ett normalt voksent individ har forståelse for at en annen person ikke nødvendigvis liker oppmerksomheten de gir dem. Du kan foreksempel si "Jeg liker ikke å bli løftet på". Er det en stygg ting å si ? Og hvis han prøver å massere deg, er det stygt å si at "nei jeg har ikke lyst på massasje nå"? Men nå høres det ut som at du har gravd deg ned littegrann, og menn er som tidligere nevnt i denne tråden LANGT fra tankelesere når det kommer til slike ting.

Om dette skal slå negativt ut for din del er det eventuelt fordi at du ikke har sagt fra tidligere. Og som andre har nevnt tidligere, er det ikke en livsnødvendighet å bli elsket av absolutt alle på jobben.

Man trenger ikke være kvass heller, finnes mange fine måter å gjøre det på.

Slutt å snakk om andres sosiale antenner og intelligens, og heller fokuser på dine egne egenskaper utenom utseendet.

Min ærlige og ufiltrerte mening, fortjener ikke snillhetsfilter når man langer ut på denne måten om noen bare fordi en person liker henne. Hvordan i all verden er han dum som ikke forstår at hun ikke vil bli løftet på når du lar han få lov å holde på sånn ? Og siden hun behandler han som alle andre, skal han lese tankene hennes og forstå at DET er hennes avvisning ? Det TS skriver er mer eller mindre "Halloooo, ser du ikke at jeg er peeeen?!?!? Er ikke det hint nok for deg ??? Men du kan få lov til å massere meg og løfte meg ,bare ikke tro at jeg liker deg!

Skrevet

Det er ikke langt unna når en kollega fokuserer mer på at man er kvinne enn en kollega. Man skal da få gå på jobb uten at folk klår på en, enten en er single eller ikke.

Skrevet

lulubo, det er jo ikke det som er viktigst,- det er jo om mennesket er glad i deg og vil være trofast.

Jeg har aldri sagt at utseendet et viktigst, da har du missforstått. Men du har vel hørt ordtaket: krake søker make?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...