AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 En ting som forundrer meg med kvinner som innleder forhold til en opptatt mann. Tror de virkelig at han aldri gjør det igjen? Altså, at han aldri kommer til å være utro mot henne? Er ikke det fryktelig naivt? Eller føler de seg sååååå spesielle...
Gjest Constanze Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 En ting som forundrer meg med kvinner som innleder forhold til en opptatt mann. Tror de virkelig at han aldri gjør det igjen? Altså, at han aldri kommer til å være utro mot henne? Er ikke det fryktelig naivt? Eller føler de seg sååååå spesielle... Det er ingen som bør føle seg så trygge på partneren sin - enten de er sammen med den eller den. Tror ikke kvinnene du nevner har mer å frykte enn oss andre.
Aelita Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Om jeg hadde innledet et forhold til en opptatt mann, for så at han dumpet sin daværende og ble min mann, så hadde jeg alltid hatt i bakhodet hvordan jeg møtte ham. Men nå håper jeg at jeg aldri havner i den situasjonen. Kan han gjøre det med meg, kan han gjøre det mot meg.
Gjest Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Man har ingen garantier uansett når man er i et forhold
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 Både min mann og jeg har vært utro i tidligere forrige forhold. Det har ingenting med vårt forhold å gjøre. Vi stoler 100% på hverandre. Utroskap har ikke vært i mine tanker i dette forholdet fordi jeg har funnet den rette. Så nei, det plager meg ikke.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Det er ingen som bør føle seg så trygge på partneren sin - enten de er sammen med den eller den. Tror ikke kvinnene du nevner har mer å frykte enn oss andre. Det er jeg ikke enig i. Folk har ulik terskel for utroskap.
Gjest Constanze Skrevet 17. august 2010 #7 Skrevet 17. august 2010 Det er jeg ikke enig i. Folk har ulik terskel for utroskap. Men du kan aldri være sikker på at partneren din ikke er utro - ingen kan være det.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #8 Skrevet 17. august 2010 Men du kan aldri være sikker på at partneren din ikke er utro - ingen kan være det. Nei, det kan så være. Men jeg ville nok vært mer usikker på en som jeg visste allerede hadde vært utro, med minst én...
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2010 #9 Skrevet 18. august 2010 Herregud for noen naive og dømmende megger som vanker her. Artig å tenke på hvor ufattelig mange som sier at deres partner aldri kunne vært utro eller hvor mange som sier at de selv ALDRI kunne vært utro, og hvor mange som faktisk er det. Jeg har alltid vært sterkt imot utroskap og har selv tenkt at jeg aldri skulle være utro, helt til det faktisk skjedde. Og nei, ikke ute på fylla med en fremmed, men med en jeg ble veldig forelsket i, vi har vært sammen i mange år nå, og jeg kunne aldri tenke meg å gjøre noe slikt igjen. Vet også om flere forhold der ingen skulle tro at utroskap skulle kunne skje, de mest utenkelige personer til å være utro som faktisk har vært det. Verden er ikke svart/hvit.
Eternity Skrevet 18. august 2010 #10 Skrevet 18. august 2010 Utroskap er blitt veldig vanlig, det er nok veldig mange som er utro både en og flere ganger uten at det blir avslørt. Likevel: Møter man en person gjennom å være den vedkommende bedrar sin kjære med, så vil man jo for all fremtid huske veldig godt hvordan man traff hverandre, og man vet også at terskelen for utroskap ikke var så veldig høy den gangen. Det å skulle stole på en person man har møtt på en slik måte kan bli tøft ! Om h*n gjør det samme mot deg, kan man ikke akkurat si at man ikke visste hva man gikk til, når det var gjennom sin fremtidige kjæres utroskap mot sin daværende man selv ble presentert.
Purple Basil Skrevet 18. august 2010 #11 Skrevet 18. august 2010 Jeg hadde ikke stolt på en mann jeg visste hadde vært utro, klart, man kan egentlig ikke stole på noen, men jeg vil tro at terskelen er lavere til å gjøre det om man har vært det før.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #12 Skrevet 18. august 2010 Herregud for noen naive og dømmende megger som vanker her. Artig å tenke på hvor ufattelig mange som sier at deres partner aldri kunne vært utro eller hvor mange som sier at de selv ALDRI kunne vært utro, og hvor mange som faktisk er det. Jeg har alltid vært sterkt imot utroskap og har selv tenkt at jeg aldri skulle være utro, helt til det faktisk skjedde. Og nei, ikke ute på fylla med en fremmed, men med en jeg ble veldig forelsket i, vi har vært sammen i mange år nå, og jeg kunne aldri tenke meg å gjøre noe slikt igjen. Vet også om flere forhold der ingen skulle tro at utroskap skulle kunne skje, de mest utenkelige personer til å være utro som faktisk har vært det. Verden er ikke svart/hvit. Hvem i denne tråden har sagt at verden er svart/hvit, da? Forøvrig, du sier du kunne aldri tenke deg å gjøre noe slikt igjen, men ifølge din egen argumentasjon så kommer du vel antakelig til å gjøre det igjen..
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2010 #13 Skrevet 18. august 2010 Herregud for noen naive og dømmende megger som vanker her. Artig å tenke på hvor ufattelig mange som sier at deres partner aldri kunne vært utro eller hvor mange som sier at de selv ALDRI kunne vært utro, og hvor mange som faktisk er det. Jeg har alltid vært sterkt imot utroskap og har selv tenkt at jeg aldri skulle være utro, helt til det faktisk skjedde. Og nei, ikke ute på fylla med en fremmed, men med en jeg ble veldig forelsket i, vi har vært sammen i mange år nå, og jeg kunne aldri tenke meg å gjøre noe slikt igjen. Vet også om flere forhold der ingen skulle tro at utroskap skulle kunne skje, de mest utenkelige personer til å være utro som faktisk har vært det. Verden er ikke svart/hvit. PMS-troll
I Grosny Skrevet 18. august 2010 #14 Skrevet 18. august 2010 Er det riktig å elske din nåværende, når det står skrevet at du skal elske din neste?
:-) anna Skrevet 18. august 2010 #15 Skrevet 18. august 2010 Jeg tror det finnes eksempler der man har sluttet å elske "sin kjære", eller er i et dårlig forhold. Og dette gjør at en er mer tilgjengelig for utroskap. Eller at man ubevisst er åpen for en ny forelskelse. Jeg tror f.eks de fleste som har barn ville tenkt seg om både lenge og vel før man gikk fra et forhold som egentlig ikke var så bra. Men som ikke medførte hverken vold eller psykisk terror eller andre "aksepterte grunner" for å gå. I mange tilfeller håper man kanskje at ting skal ordne seg, eller blir fordi det føles for tøft å bryte opp en familie. Om man møter en annen da, så blir kanskje denne personen det "puffet" man trenger for å gå. Jeg forsvarer ikke utroskap altså. Men jeg tror ikke det er sånn at en som er utro en gang vil være det igjen. Det finnes mange eksempler på at noen har gått til fordel for den andre kvinnen/mannen og så levd resten av livet sammen med vedkommende
I Grosny Skrevet 18. august 2010 #16 Skrevet 18. august 2010 Jeg hadde ikke stolt på en mann jeg visste hadde vært utro, klart, man kan egentlig ikke stole på noen, men jeg vil tro at terskelen er lavere til å gjøre det om man har vært det før. Det finnes minst to nivåer av utroskap. Nivå 1: Det partneren mener er utroskap. Nivå 2: Det en selv mener er utroskap. Det kan være store forskjeller her, og jeg mener at begge nivåer ikke bør forekomme, men jeg mener også at så lenge man ikke krysser sine egne grenser, så er det håp. Husk at partneren kan være ukurant. Og det kan finnes gode grunner til å vente med å flytte fra ukurant partner. Noen forhold rammes av utroskap etter at forholdene faktisk har havarert, men før man har fysisk klart å flytte. Jeg anbefaler selvfølgelig å flytte først, men aksepterer at verden ikke er perfekt.
Transmogrifier Skrevet 18. august 2010 #17 Skrevet 18. august 2010 Er det riktig å elske din nåværende, når det står skrevet at du skal elske din neste? Haha, den var faktisk ganske god.
I Grosny Skrevet 18. august 2010 #18 Skrevet 18. august 2010 (endret) Jeg tror det finnes eksempler der man har sluttet å elske "sin kjære", eller er i et dårlig forhold. Og dette gjør at en er mer tilgjengelig for utroskap. Eller at man ubevisst er åpen for en ny forelskelse. Jeg tror f.eks de fleste som har barn ville tenkt seg om både lenge og vel før man gikk fra et forhold som egentlig ikke var så bra. Men som ikke medførte hverken vold eller psykisk terror eller andre "aksepterte grunner" for å gå. I mange tilfeller håper man kanskje at ting skal ordne seg, eller blir fordi det føles for tøft å bryte opp en familie. Om man møter en annen da, så blir kanskje denne personen det "puffet" man trenger for å gå. Jeg forsvarer ikke utroskap altså. Men jeg tror ikke det er sånn at en som er utro en gang vil være det igjen. Det finnes mange eksempler på at noen har gått til fordel for den andre kvinnen/mannen og så levd resten av livet sammen med vedkommende Det finnes eksempler der man har sluttet å like "sin kjære". Og dette gjør at en er mer tilgjengelig for utroskap. Og at man bevisst begjærer en ny forelskelse. Endret 18. august 2010 av I Grosny
Djungelvrål Skrevet 18. august 2010 #19 Skrevet 18. august 2010 Det har jeg også tenkt mange ganger....kunne vært i forhold med en jeg hadde likt i årevis. Men så fikk jeg vite at han hadde vært utro med en tidligere kjærest og dermed var han uaktuell i mine øyne!
I Grosny Skrevet 18. august 2010 #20 Skrevet 18. august 2010 En gang hadde jeg veldig lyst til å ta over ei gift dame, men jeg forsto at hun hadde en god mann som elsket henne, så jeg valgte å ligge unna. Men hvis jeg hadde fått rede på at han var alvorlig dårlig for henne, så hadde jeg prøvd meg. En kvinne jeg elsker skal ikke leve med en dårlig mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå