Gjest TS Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 1. Han har tatt tak i meg, hivd meg i sofaen, holdt meg fast og skreket meg i annsiktet minst 20 ganger de to siste årene vi var sammen. 2. Han var "utro" på nett 3. Han skjellte meg ut på bursdagen min, midt på gata når vi skulle på byen 4. Han nektet meg å møte bestekameraten min 5. Han nektet meg i å dra på fest med mine gamle venner, fikk jeg lov MÅTTE han hente meg 6. Han dyttet meg så jeg slo hodet i gulvet og besvimte, og mens jeg lå der gikk han ut og tok en røyk. 7. Han klappet sammen en sove-sofa over meg for å få meg til å høre etter 8. Han har hivd meg i en snøfonn og holdt meg nede og skriket til meg kun iført kjole og høye heler (politiet ble da tilkalt) 9. Han har dunket hodet mitt i bad-veggen fordi jeg gikk og tok en dusj under en krangel (han forsvant, og jeg trengte å roe meg) 10. Han har tatt tak i hodet mitt og ristet det for å få meg til å høre etter 11. Han klarer ikke ha en diskusjon/krangel uten å skrike eller heve stemmen 12. Han har driti meg ut forran vennene mine flere ganger, for å "heve" seg selv 13. Han har rett, alltid. Uansett om jeg har bevis på at jeg har rett eller ikke, han har rett! 14. Han kjørte fra meg 30 min hjemmenifra, mens jeg gråt, fordi han ikke orket å høre mer. 15. Han gidder ikke søke jobb. 16. Når han først jobber gjør han ikke annet enn å klage på jobben 17. Han klager hele tiden på at jeg ikke gidder å jobbe for forholdet, selv om jeg ikke gjør annet. 18. Han SIER han er lykkelig og alltid glad med meg, men han viser det aldri. Første 2 årene vi var sammen var han glad og fikk latterkrampe når vi hadde det bra. Sluttet helt med det og viste aldri at han var glad, smilte såvidt hvis han så meg. 19. Tror jeg er 13 år (hvis jeg skal på en konsert eller festival han ikke liker eller vil på, kjøper han billett og blir med kun for å passe på meg. 20. Har ufattelig mye gjeld. Har betalt ned MYE, men hver gang han er ferdig med èn ting, kom det nye krav (han sluttet å åpne inkassovarsler for 4 år siden, men tok de opp igjen etter 1år med meg). HVORFOR vil jeg ta han tilbake? Dette er 20 av grunnene til at jeg slo opp med han. Jeg har en liste med 35 grunner som jeg kom på der og da, men orker ikke skrive alt. Jeg vil bare ta han tilbake. Han sluttet med å være voldlig for ca 8mnd siden. Han startet med det etter et år sammen. Men jeg sluttet å kjempe og følelsene kjølnet.. Men det er fortsatt noen der, men og har pratet mye med han siden bruddet. Han vil ha meg tilbake, han har forstått mye av feilene han har gjort (Han har tatt det opp på eget initiativ, når jeg slo opp ville han ikke vite hvorfor) Jeg har så lyst til å gå tilbake til han. Prøve en siste gang. Ville isåfall ventet litt, så han skjønner alvoret og jeg får tenkt meg godt om.. Jeg ser jo listen min, at jeg holdt ut 3 år med fyren skjønner ikke jeg (eller vennene mine), men elsker jo fyren. Han har jo utrolig mye gode kvaliteter også.. Han er utrolig snill og omtenksom, han setter meg forran alt og alle, gir meg hva enn jeg vil ha, lager deilig middag, ordner romantiske kvelder, hjelper meg når jeg er syk, tar hånd om hunden min når jeg er dårlig (sliter med deprisjon), henter og kjører meg hvor enn jeg vil, blir med i middagselskap med familien min som er utrolig krevende, er utrolig tålmodig med min søster med Asberger. Han er en fantastisk fyr, bortsett fra de 35 grunnene.. Han bare forandret seg etter ett/et og et halvt år, fra den omteksomme fyren han alltid har vært. Han sier selv at han var så opptatt av å tenke på fremtiden vår (ved å søke jobb, betale ned gjeld, leite etter leilighet) at han har glemt å tenke på nåtiden, og pleie forholdet... Noen av dere ler sikkert godt nå. Og syntes det er morsomt at jeg er så naiv. Vær så snill å vær litt greie med meg, dette er utrolig vanskelig for meg. Kritikk er greit det, men helst pakket litt inn i sølvpapir og konstruktivt. Dette er veldig hardt for meg, og jeg er veldig lei meg og knust. Og jeg angrer. Jeg orker ikke KG på nakken, så vær snille
The Kitten Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Hvis det er en slik mann du vil ha, så vær så god! Du vet hva du får.
Aelita Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Det er mulig du har mange gode grunner til å elske ham, og at han har veldig mange gode kvaliteter. Men jeg leser ut i fra listen din at dette er en mann som ikke bare har problemer med temperamentet. Dette er et ustabilt menneske som jeg anser som en tikkende bombe. Voldsfri i 8 måneder kan fort snu seg om til vold ved neste krangel mener nå jeg. Han der tar ikke ansvar, han er sykelig sjalu på den farlige måten og han har utrolig mye gjeld i tillegg. Det finnes menn der ute som ville behandlet deg som en dronning, som ville fått latterkrampe med deg hver eneste dag, som ville strøket deg på ryggen og hviska søte ord til deg før du sovnet. Menn som aldri hadde kjørt fra deg mens du hadde et anfall, menn som aldri hadde slått deg i hodet fordi du ikke hørte etter, menn som aldri hadde tatt makt med vold når ordene deres ikke lenger strakk til. Når ord ikke strekker til, og vold tas i bruk, da er det store livsfarlige problemer på gang. TENK DEG GODT OM.
Havbris Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Det er selvfølgelig kun du selv som kan avgjøre hva som er best for deg og hvordan du ønsker at fremtiden skal være. Jeg synes allikevel at du igjen skal ta en kikk på den lista du har skrevet ned her og tenke igjennom det du leser. Hva ville du sagt hvis en venninne hadde kommet til deg med en tilsvarende liste og bedt deg om råd? Hvis du ender opp med å gå tilbake til ham så synes jeg du skal legge inn dette premisset: - at han først går med på å skaffe seg profesjonell hjelp (psykolog) som kan hjelpe ham med å skaffe seg bedre impulskontroll og kontroll over følelser. Han virker veldig umoden emosjonelt og jeg tror han trenger tid på å finne noen ben å stå på som ikke innebærer psykisk og fysisk vold. Akkurat det virker som en lang vei. Jeg synes du skal tenke deg om mange ganger før du hopper inn i noe nytt forhold til ham. Foreløpig er det bare ord du er blitt presentert for, det gjenstår å se om det er sammenheng mellom det han sier og måten han er på overfor deg.
Nuith Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 Selvfølgelig skal du gå tilbake til ham! Gifte dere, få barn, og om 2 år står han på verandaen og røyker mens deres lille nyfødte ligger livløs i barnesenga fordi han skrek for høyt, mannens temperament løp av med ham igjen, og han fant ut at det beste var å riste babyen til den sluttet å skrike. Eller å slenge den i gulvet, slik han allerede gjør med deg.
mousepad Skrevet 18. august 2010 #6 Skrevet 18. august 2010 Det sies av og til om de som blir hos sine mishandlere , at de venter på "den gode slutten" . Det blir litt sånn som i eventyr og på film , at man venter på at det skal ende bra . Slik du beskriver x'n din , så tror jeg ikke du skal tro at det kommer til å endre bra , tro heller at det kommer til å bli like fælt som på det fæleste sist gang dere var sammen og spør deg selv om du fremdeles vil ha ham tilbake ?
Gjest listverk Skrevet 18. august 2010 #7 Skrevet 18. august 2010 Skriv opp grunnene til hvorfor du vil ha han tilbake, hvis det blir færre enn den listen du laget som tilsa at du ikke bør være sammen med han så holder du deg unna han for din egen skyld. Jeg syns den positive listen bør være minst dobbel så lang som den negative listen.
Zzyzx Skrevet 18. august 2010 #8 Skrevet 18. august 2010 Selvfølgelig skal du gå tilbake til ham! Gifte dere, få barn, og om 2 år står han på verandaen og røyker mens deres lille nyfødte ligger livløs i barnesenga fordi han skrek for høyt, mannens temperament løp av med ham igjen, og han fant ut at det beste var å riste babyen til den sluttet å skrike. Eller å slenge den i gulvet, slik han allerede gjør med deg. Nettopp. For det er akkurat det som kommer til å skje. Og hvis dere ikke får barn, så er det deg det kommer til å gå ut over. Det blir sikkert verre og verre, helt til du må innlegges på sykehus pga skadene du er påført. Og innlegges igjen. Og igjen. Jeg leser at du vil vi skal pakke det inn litt, men jeg skjønner ikke hvordan det skal være mulig å få fram et poeng hvis det må pakkes inn. Du er selvdestruktiv til det latterlige, rett og slett. Jeg mener ikke dette som personlig kritikk, jeg er sikker på at du er ei flott jente som er en god venninne, kommer til å bli en god mor og alt det der, men akkurat nå er det destruktiviteten som har tatt overhånd. Jeg fatter ikke at verken du eller andre kan tillate et annet menneske å ha så mye makt over dere som dette, for hadde du vært i stand til å se objektivt på dette ville du også trodd at den som skrev innlegget ikke var riktig i vater. Og bare for å ha sagt det: du elsker ikke fyren. Du kan si det til deg selv så mye at du tror på det, men det du føler har ingenting med kjærlighet å gjøre. På tre år kan en slik fyr gjøre mye med psyken din. Og går du tilbake til ham så vet du innerst inne hva det er du får.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2010 #9 Skrevet 18. august 2010 mister fullstendig sympati for kvinner som går tilbake til slike menn. Håper bare ikke du er så uvettig at du får barn med vedkommende - det holder at du ødelegger til eget liv.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #10 Skrevet 18. august 2010 Han har jo utrolig mye gode kvaliteter også.. Han er utrolig snill og omtenksom, han setter meg forran alt og alle, gir meg hva enn jeg vil ha, lager deilig middag, ordner romantiske kvelder, hjelper meg når jeg er syk, tar hånd om hunden min når jeg er dårlig (sliter med deprisjon), henter og kjører meg hvor enn jeg vil, blir med i middagselskap med familien min som er utrolig krevende, er utrolig tålmodig med min søster med Asberger. Han er en fantastisk fyr, bortsett fra de 35 grunnene.. Les godt gjennom de 35 grunnene en gang til, og se på det jeg har sitert her etterpå. Det jeg leser i de 20 punktene punktene du har satt ned her er en mann som slett ikke setter deg foran alt og alle, men som setter seg selv aller høyest. Han høres verken snill eller omtenksom ut, men derimot som en høyst utstabil, sjalu, kontrollerende og voldelig latsabb. At han kjører deg hvorhen du vil, trenger ikke være fordi han er snill og grei, men fordi han vil kontrollere deg. Det samme gjelder å være med deg i familiebesøk. Da vet han hvor du er... På den andre siden: jeg kjenner jo ikke denne mannen. Det gjør du. Derfor vet du også om andre sider ved ham enn det vi kan lese her. Du velger selv hvordan du vil leve, men tenk deg godt om (med hodet) før du eventuelt går inn i et forhold til ham igjen. Tror du at du får et godt liv med ham? Tror du at han egner seg som far til dine barn? Tror du at han vil behandle deg med respekt? Tror du at du kan stole på ham? Tror du at du har igjen noe selvrespekt om 3 år dersom dere blir sammen igjen? Hvis svarene på disse spørsmålene er ja, så er det kanskje riktig å gå inn i et forhold igjen. Hvis ikke - vær ytterst forsiktig!
I Grosny Skrevet 18. august 2010 #11 Skrevet 18. august 2010 Du vil ha en farlig mann fordi du er forelsket, og fordi han er mest snill , deilig og herlig. Vet du hva som er det deiligste i livet? det er ikke forelskelse og kos. Det er å ha helsa, å leve uten sykdom , skader og smerter. Vil du ha barn? I så fall bør du heller se etter en mann det er trygt å få barn med. Så lenge du lengter etter din x, så vil det være vanskelig for kroppen din å ønske seg en annen, derfor bør du holde deg langt unna han. Helt konsekvent. Du bør ikke risikere helsa di. Helsa di kan moses med ett slag. Helsa er for stor innsats. Og det er lett å finne en trygg og god mann. Den mannen kan forresten være glad for at du ikke er min datter.
I Grosny Skrevet 18. august 2010 #12 Skrevet 18. august 2010 (endret) Vet du hva? Jeg synes du skal bli littegrann goldigger. Finn en gullgutt med orden på livet sitt, og hodet sitt, som er en støtte og ressurs, ikke en risko og belasning. Legg lista litt høyere, og ikke ta til takke med en som er 70% Bra og 30% dårlig (det sa AKPml om Stalin også). Endret 18. august 2010 av I Grosny
Gjest lotta Skrevet 18. august 2010 #13 Skrevet 18. august 2010 jeg får helt vondt av å lese det du skriver. Se nøye på alle grunnene du har ramset opp. Er dette mannen i dine drømmer? Er dette mannen som elsker deg så høyt at han hadde gitt alt for deg? Er dette faren du ønsker til dine fremtidige barn? Er dette den mannen du føler deg elsket av? Som tar vare på deg og er stolt av deg. Er dette han som vil vise deg fram for hele verden for at de kan se hvor heldig han er som har deg? Slik jeg ser det ut i fra det du skriver, så er han nok ikke det. Han er den mannen som vil trykke deg ned i driten, slik at det skal virke som at han er over deg. Han sier at han elsker deg men viser det ikke. Han slår deg i stedet. Det er en respektløs handling. Det koker inni meg når jeg leser det han gjør mot deg. Du fortjener så utrolig mye mer. En mann som støtter deg fks. Ikke en som gjør deg utrygg på hva det neste blir. Tenkt så herlig å slippe å gå på tå hele dagen for å ungå at han blir sint og slår deg. Da jeg var yngre og begynnte å få meg kjærester, kom min mor med et råd til meg. Det lyder som følger: "du kan ikke forandre en person du skal leve i lag med. Du må ta han med de positive og negative sidene han har. Tenk nøye gjennom det før du finner han du vil dele resten av livet med". Jeg personlig tror det går an å forandre noen litt, men ikke helt. Det blir en kamp uten like viss du velger denne mannen. Kanskje må du kjempe resten av livet. Men du klarer det absolutt ikke aleine. Jeg håper du er sterk nok til å motstå denne mannen. Tenk på alt du offrer for han. Vennene dine fks. hva med helsen din, fysisk og psykisk. Er han virkelig verdt det. er de gode følelsene flere enn de dårlige??? Med tiden vil du finne deg en mann som virkelig elsker deg. En du føler deg trygg med, og som får deg til å føle deg bra. En som blir glad for å se deg igjen, og som savner deg når du ikke er der. Du vil en dag finne ut hva ekte kjærlighet er. Det må du bare tro, for det er helt sant. Samle alle dine krefter så du ikke går tilbake. Jeg vet du klarer det. Du er mye sterkere enn du tror.
Daiquiry Skrevet 18. august 2010 #14 Skrevet 18. august 2010 Jeg fatter ikke hvorfor du vil ha ham tilbake?? Han er respektløs og ekkkel mot deg? Vil du virkelig leve livet med en sånn mann?? Jeg skjønner ikke at du vil gå inn i dette igjen med alt du vet om denne mannen, beklager, men det gjør jeg virkelig ikke...
Fortunatus Skrevet 18. august 2010 #15 Skrevet 18. august 2010 Mens du er sammen med denne mannen, er det mange drømmemannfolk som bare glir forbi i livet ditt. Jeg ville heller ha vært ALENE enn å være sammen med denne mannen. Prøv å følg med de som er litt eldre enn deg (typisk onkler og tanter, kanskje til og med svigers), og du ser de som godtar slike forferdelige sider som din x har, har ikke et godt forhold. Vet om mange foreldre som aldri burde ha blitt sammen, og hvor ofte den ene ødelegger hele livet til kjerringa/gubben. Men vil du kaste bort det ene livet du har fått på denne idioten av en fyr, så værsågod..
Gjest balla Skrevet 18. august 2010 #16 Skrevet 18. august 2010 Fordi følelser gjør blind.... Dessuten har han sikkert gitt deg både dårlig samvittighet og usikkerhet rundt bruddet, da er det ekstra lett å bli manipulert og styrt av urasjonelle følelser. Stol på hodet, bit i deg følelsene de går over og da vil alt virke helt absurd for deg...
Gjest regine Skrevet 18. august 2010 #17 Skrevet 18. august 2010 Som andre har sagt: hvorfor vil du deg selv så vondt? Det høres ut som om dere har hatt mye kontakt etter bruddet også, Dermed har han fått muligheten itl å fortsette sin manipulering av deg. Samtidig har ikke du fått den nødvendige avstand til han , for virkelig å SE den han er. Mitt råd ville være å kutte kontakten helt en periode (f.eks. hele høsten). Da får du tid til å områ deg, du kommer ut av hans "sfære" og får mulighet til å se ting klarere. DERSOM dere etter det skal treffes ol. så må han også i mellomtiden ta tak i sine problemer (f.eks. gjennom alternativ til volds programmer) slik at han i handling viser endring. ord er billige - han kan SI så ofte han vil at han har forandret seg, mend et er kun handlingen som viser det. Og det er ganske håpløst at du er villig til å gamble med din egen helse for å "bevise" at han egentlig er god og snill......
Just-A-Girl Skrevet 18. august 2010 #18 Skrevet 18. august 2010 Ut i fra det du skriver skjønner jeg ikke hvordan du kan si han er omtenksom og snill. Er det snilt av han og gå ut og røyke etter han har klappet en sovesofa over deg? Er det omtenksomt og gjøre noe slikt bare for at du skal høre etter? Er det omtenksomt og snilt av han og dunke hodet ditt i badeveggen fordi du dusjet ETTER han forsvant? Vær så snill og sikt litt høyere. Ha høyere krav til menn! Det finnes de som er virkelig snille Menn som sitter og ser på deg natten igjennom fordi du er syk, som aldri kunne ha lagt en hånd på deg utenom for å stryke på deg. En som aldri ville ha gjort deg vondt uansett hvor sint han nå enn måtte være! Vær så snill og finn deg en slik en istedenfor. Det finnes faktisk veldig mange av de Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #19 Skrevet 18. august 2010 Ut i fra det du skriver skjønner jeg ikke hvordan du kan si han er omtenksom og snill. Er det snilt av han og gå ut og røyke etter han har klappet en sovesofa over deg? Er det omtenksomt og gjøre noe slikt bare for at du skal høre etter? Er det omtenksomt og snilt av han og dunke hodet ditt i badeveggen fordi du dusjet ETTER han forsvant? Vær så snill og sikt litt høyere. Ha høyere krav til menn! Det finnes de som er virkelig snille Menn som sitter og ser på deg natten igjennom fordi du er syk, som aldri kunne ha lagt en hånd på deg utenom for å stryke på deg. En som aldri ville ha gjort deg vondt uansett hvor sint han nå enn måtte være! Vær så snill og finn deg en slik en istedenfor. Det finnes faktisk veldig mange av de Lykke til! Æsj, de der er jo bare kjedelige. Dølle typer.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #20 Skrevet 18. august 2010 Er du morsom, eller? Hold deg jævlig langt unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå