Gå til innhold

Fryse omelett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av vanlig matpakke, har ikke tilgang til kantine på jobben - og jeg har aldri tid til å steke meg omelett om morgenen før jeg drar på jobb. Jeg har aldri prøvd å fryse omelett, går det? Kan jo bare steke opp en del, fryse i matpakker, ta med på jobb og vips så er den tint og klar til lunsj...

Skrevet

Det var dumt, jeg synes det var en skikkelig god ide å fryse matpakken (med omelett på)

Skrevet

Du kan vel lage den kvelden før og ta den med, uten å fryse den, bare legge den i kjøleskapet?

Skrevet

Jo, jeg kan jo det. Jeg kan også stå opp ti minutter tidligere, og lage den fersk :lol: Jeg fikk bare en ide om å lage masse og ta opp litt og litt, men det gikk visst i vasken :ler: Eggerøre er forsåvidt stekt og ikke kokt, men om man ikke kan fryse annet enn rå egg får jeg la være...

Skrevet

Jo, jeg kan jo det. Jeg kan også stå opp ti minutter tidligere, og lage den fersk :lol: Jeg fikk bare en ide om å lage masse og ta opp litt og litt, men det gikk visst i vasken :ler: Eggerøre er forsåvidt stekt og ikke kokt, men om man ikke kan fryse annet enn rå egg får jeg la være...

Har dere mikro på jobben? Du kan jo lage en omelettrøren kvelden før. Putt i det du vil ha (utenom salt).

Putt i en ziplock pose. Lagre i kjøleskap.

når det er lunsj zapper du bare ziplocken i mikrozapperen.

Skrevet

Ja, men det går nok ut over det samme prinsippet ;) Du får heller ta med deg primusen på jobben, så har du ferdiglaget røre med deg! Beste matpakken!!

Skrevet

Jeg ville virkelig ikke fråset eggerøre, omelett eller egg i sin rene form :gjeiper: Konsistensen og smaken hadde blitt veldig rar tror jeg.

Men om du liker kald eggerøre/omlette kan du jo lage det på kvelden og legg det i kjøleskapet over natten. Og hiv med et par skiver røkalaks så er det knall matpakke.

Skrevet

Jeg ville virkelig ikke fråset eggerøre, omelett eller egg i sin rene form :gjeiper: Konsistensen og smaken hadde blitt veldig rar tror jeg.

Men om du liker kald eggerøre/omlette kan du jo lage det på kvelden og legg det i kjøleskapet over natten. Og hiv med et par skiver røkalaks så er det knall matpakke.

Det går jo sikkert fortsatt an å ha med seg brød på jobben, en må sikkert ikke ta med en deig og steke den bare fordi man lager eggerøre fra grunnen :gjeiper:

Selv synes jeg at egg har en grei konsistens, så lenge det er gjennomstekt. Synes bløt eggerøre minner om snørr.

Skrevet
[...]det gikk visst i vasken :ler: [...]
Jeg innser jo nå, at det ikke går å fryse ned omelett. Bare så synd ingen har fortalt meg dette tidligere? For i alle år har jeg fryst langpanneomeletter og stekepanneomeletter, og de har smakt helt greit som tint.

På den måten har jeg hatt sandwicher å ty til, i påkommende tilfelle. Resultatet av at pølser og annet var i ferd med å gå ut på dato. Og de smakte ikke verre enn en hvilkensomhelst matpakke?

Riktignok er jeg ikke helfrelst på superhøye omeletter, og trivs best med flak på centimeteren eller under - bugnende av allskens rester fra bacom, kokte grønnsaker, fårepølse, reker til ris og mais. Og selvsagt ost. I eller på.

Synes ideen til Trampe med prefabrikerte, garantert kule matpakker, er helt übergenial. Men selvsagt... Når et nettsted sier at det ikke går å fryse kokte egg, så kan vi nok bare glemme omelettskiver. Ja, hvis vi ikke plutselig en dag føler for å gjøre noe fanteri med ei langpanne og en fryseboks? :lur:

:duskedame: Go, Trampe! Go, Trampe, go! :duskedame:

Skrevet

Da prøves det! :hoppe:

...er ikke jeg flink til å høre på hva andre sier? :lol:

Skrevet

Også håper jeg du gir oss en rapport på hvordan det går Trampe. For idèen høres ikke dum ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...