AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Skal ikke kokkene ha plettfri smakssans? Mange setter seg ned og røyker under episodene, den ene sesongen røyket _ALLE_ sammen. Jeg forstår ikke at noen som ønsker å bli en god kokk, og som mest sannsynlig alltid har ønsket det, utsetter smaksløkene sine for røyking og dermed ødelegger mulighetene og sin egen styrke. Ingen andre som tenker over slikt?
Gjest Consensio Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 En kompis av meg røyker og er hovedkokk, eller chef som det kanskje heter, men har en fantastisk smakssans. Han røyker kanskje 20 røyk om dagen, og på en fest en gang så kom dette temaet opp og vi testet ham med bind for øynene, alà slik man ser på reality kokkeserier. Han nailet absolutt alle ting vi ga ham.
Aelita Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 En kompis av meg røyker og er hovedkokk, eller chef som det kanskje heter, men har en fantastisk smakssans. Han røyker kanskje 20 røyk om dagen, og på en fest en gang så kom dette temaet opp og vi testet ham med bind for øynene, alà slik man ser på reality kokkeserier. Han nailet absolutt alle ting vi ga ham. Ja, det kaller jeg fantastisk smakssans. Chef er nok den riktige stillingen for ham.
Gjest Consensio Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Ok, visste ikke om chef var den rette betegnelsen i Norge
Aelita Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 Det vet ikke jeg heller, jeg mente bare at han fortjener jobben
Gjest Consensio Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Det vet ikke jeg heller, jeg mente bare at han fortjener jobben Ahh
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #7 Skrevet 18. august 2010 jeg røyker også og jobber på kjøkken men har veldig gode smaksløker lell. det jeg syns er rart, er at det er så mange som røyker i den serien, er veldig uvanlig å se så mange røykere i et amerikansk program hehe
Meaty Skrevet 18. august 2010 #8 Skrevet 18. august 2010 Dette har jeg også lagt merke til, og jeg kan ikke huske å ha sett en eneste sesong hvor det er en person som ikke røyker. Og jeg har sett alle 7 sesongene... Jeg hadde faktisk syntes det ville vært litt ekkelt å få servert mat som er tilberedt av noen som stinker røyk. Folk sier at det må være fordi de har en så stressende jobb, men det er da vel ikke bare kokkeyrket som er stressende? Har aldri vært borti en arbeidsplass hvor 100% er røykere. Og det med smaksløkene er rart, for jeg kjenner flere som har sluttet å røyke, de sier at maten smaker så mye bedre enn før.
Beauté Skrevet 18. august 2010 #9 Skrevet 18. august 2010 Da jeg røykte så hadde jeg faktisk utrolig luktesans i forhold til feks min venninne og min mann som aldri har røykt. Smakssansen ble litt dårligere, men det blir den helst ved mye saltbruk og masse krydderbruk.
MarianneE Skrevet 19. august 2010 #10 Skrevet 19. august 2010 Skal ikke kokkene ha plettfri smakssans? Mange setter seg ned og røyker under episodene, den ene sesongen røyket _ALLE_ sammen. Jeg forstår ikke at noen som ønsker å bli en god kokk, og som mest sannsynlig alltid har ønsket det, utsetter smaksløkene sine for røyking og dermed ødelegger mulighetene og sin egen styrke. Ingen andre som tenker over slikt? det der har jeg og tenkt på...
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #11 Skrevet 19. august 2010 Jeg røyket i 20 år da jeg endelig sluttet. Kan ikke beskrive hvor mye BEDRE smaks- og luktesansen ble etter det. Tviler sterkt på at de kokkene utnytter makspotensialet sitt, og det er jævla ekkelt å tenke på at maten min har blitt tillaget av noen som selv røyker. Røyking er uhygenisk så det holder.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #12 Skrevet 19. august 2010 Tviler sterkt på at de kokkene utnytter makspotensialet sitt, og det er jævla ekkelt å tenke på at maten min har blitt tillaget av noen som selv røyker. Røyking er uhygenisk så det holder. Tror du gode kokker som jobber på restauranter med god standard og som også røyker hoster mest mulig ut over maten din? Hva har røyking med bakterier å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #13 Skrevet 19. august 2010 Røyking stinker, hvorfor skal jeg få det i nærheten av maten min? Jeg røyket selv i 20 år, jeg vet hvor dritt det lukter, og hvor ekkelt det er.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #14 Skrevet 19. august 2010 Røyking stinker, hvorfor skal jeg få det i nærheten av maten min? Jeg røyket selv i 20 år, jeg vet hvor dritt det lukter, og hvor ekkelt det er. Joda, men hva har det med bakterier å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #15 Skrevet 20. august 2010 Røyking kan forårsake betennelser i sår som skal gro, så heeeeelt klinisk rent er det nok ikke.
Wonders Skrevet 25. august 2010 #17 Skrevet 25. august 2010 og de drikker ganske mye, og har mye stress og mye morro. Blir vel en yrkes-ting...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå