Chiyo Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Jeg vet at det er et gammelt ord som betyr berømmelse eller annerkjennele, men i det siste bruker mange unge amerikanere det. Vennene mine i USA skriver det hele tiden, men jeg vil ikke spørre dem om hvorfor de bruker det fordi da sier de "haha foreign person". Jeg vet jo hva det betyr, men i hvilken sammenheng er det greit å bruke det. Jeg vet i alle fall at i filmen "Juno" sier Juno det, men jeg skjønnte ikke det da heller. Kan noen skrive en engelsk setning der de bruker ordet kudos?
Gjest Sobril Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Jeg vet at det er et gammelt ord som betyr berømmelse eller annerkjennele, men i det siste bruker mange unge amerikanere det. Vennene mine i USA skriver det hele tiden, men jeg vil ikke spørre dem om hvorfor de bruker det fordi da sier de "haha foreign person". Jeg vet jo hva det betyr, men i hvilken sammenheng er det greit å bruke det. Jeg vet i alle fall at i filmen "Juno" sier Juno det, men jeg skjønnte ikke det da heller. Kan noen skrive en engelsk setning der de bruker ordet kudos? Det brukes støtt og stadig i forumet her. En annen måte å si "respekt" eller "all honnør til deg" på. Et klapp på skuldra liksom.
Gjest Consensio Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Kudos er et latinsk ord, bruker det veldig mye selv faktisk når jeg tenker meg om. Når ei venninne har gjort noe fantastisk, overkommet noe, endelig klart noe hun har kjempet for, så sier jeg ofte noe lignende som "kudos til deg!"
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Kudos to you, for having the guts to ask this question on KG
Chiyo Skrevet 17. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2010 Takk! Jeg tror jeg forstår. Så jeg kan skrive til en venn: "You got an A! Kudos!" ? For eksempel?
Gjest Consensio Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Takk! Jeg tror jeg forstår. Så jeg kan skrive til en venn: "You got an A! Kudos!" ? For eksempel? Ja, det går greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå