Gå til innhold

Når kan man bruke orde kudos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det er et gammelt ord som betyr berømmelse eller annerkjennele, men i det siste bruker mange unge amerikanere det. Vennene mine i USA skriver det hele tiden, men jeg vil ikke spørre dem om hvorfor de bruker det fordi da sier de "haha foreign person". :fnise: Jeg vet jo hva det betyr, men i hvilken sammenheng er det greit å bruke det.

Jeg vet i alle fall at i filmen "Juno" sier Juno det, men jeg skjønnte ikke det da heller.

Kan noen skrive en engelsk setning der de bruker ordet kudos?

Skrevet

Jeg vet at det er et gammelt ord som betyr berømmelse eller annerkjennele, men i det siste bruker mange unge amerikanere det. Vennene mine i USA skriver det hele tiden, men jeg vil ikke spørre dem om hvorfor de bruker det fordi da sier de "haha foreign person". :fnise: Jeg vet jo hva det betyr, men i hvilken sammenheng er det greit å bruke det.

Jeg vet i alle fall at i filmen "Juno" sier Juno det, men jeg skjønnte ikke det da heller.

Kan noen skrive en engelsk setning der de bruker ordet kudos?

Det brukes støtt og stadig i forumet her. En annen måte å si "respekt" eller "all honnør til deg" på. Et klapp på skuldra liksom.

Gjest Consensio
Skrevet

Kudos er et latinsk ord, bruker det veldig mye selv faktisk når jeg tenker meg om.

Når ei venninne har gjort noe fantastisk, overkommet noe, endelig klart noe hun har kjempet for, så sier jeg ofte noe lignende som "kudos til deg!"

Skrevet

Kudos to you, for having the guts to ask this question on KG ;)

Skrevet

Takk! :klem: Jeg tror jeg forstår.

Så jeg kan skrive til en venn: "You got an A! Kudos!" ? For eksempel?

Gjest Consensio
Skrevet

Takk! :klem: Jeg tror jeg forstår.

Så jeg kan skrive til en venn: "You got an A! Kudos!" ? For eksempel?

Ja, det går greit :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...