Gå til innhold

kaker

Fremhevede innlegg

Gjest Hatshepsut
Skrevet

I de fleste bryllup blir det alt for mye kaker for man vil heller ha for mye enn for lite.

Antall kaker kommer an på størrelsen på bryllupskaka.

Vi var rundt 60 gjester, og hadde

Bryllupskake i 3 etg. (stor!)

Kransekake (stor)

Verdens beste

Suksesskake

Ostekake

Sjokoladekake

Dette var akkurat passe (ble igjen litt kransekake og verdens beste pluss øverste etasje på bryllupskaka). Men jeg var litt redd for at det skulle bli litt lite faktisk. I ettertid ville jeg kanskje hatt en til for å være sikker.

Været har mye å si faktisk! Var i et bryllup i Trøndelag i sommer, da var det kaldt og mye vind, der forsvant alle kakene (10-12 stk).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er villig til å sette en tier på at de aller fleste kaller det bløtkake.... :ler:

...iallefall ikkje dei som bur i det området av landet som eg gjer!! (Me kallar heller ikkje piska kremfløyte for krem, men - nettopp, fløyte!)

Og dette har ikkje nødvendigvis noko med bokmål/nynorsk å gjere! :wink:

Skrevet

Må bare spørre: er det ingen som skal ha snitter sammen med kakeserveringen?? Snitter med karbonader, egg/laks, roastbiff o.l???

Skrevet

Etter masse middag er det vel ikke akkurat snitter man ønsker seg (med mindre middagen ikke falt i smak...)

Da passer det kanskje bedre med noen snitter som nattmat hvis man holder på ut i de små timer?

Skrevet

Vi var 70 gjester, og vi hadde cirka 15 kaker. Det ble ALT for mye. Siden vi hadde gjester som kun kom til kaffe og kaker, hadde vi snitter i tillegg til kakene. Mange valgte å spise snitter fremfor kaker (dette var på sommeren) men likevel hadde vi mange snitter igjen etterpå.

Hilsen Po Pi

Skrevet

Vi tenker å ha

- 3 etasjes bryllupskake

- gulrotkake

- ostekake

- 2 tårnkaker

- 2 sjokoladekaker

- tiramisu

- sjokolademoussekake

- georginekake

- lukket valnøtt

- bløtkake

- marsipankake

Det ble 13 kaker og vi er 70 stykker hvis alle takker ja til å komme.

Er det mye eller lite?

Skrevet

Ibe, hva er tårnkake og georginekake? Har jeg aldri hørt om før - ta gjerne med oppskrifter også :wink:

Tror forøvrig dere har mer enn nok kaker!

Skrevet

Ehem....tårnkake er altså kransekake. Kanskje det dere kaller det :)

Og georginekake bestiller vi fra konditori og vet ikke oppskriften på den :)

Håper det blir nok kaker ja. Kakebakere meldte seg frivillig uten at vi hadde snakket om det engang så det gikk jo greit

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Vi blir om lag 55 gjester i bryllupet vårt. Da er det helt unødvendig og ha tre etasjes bryllupskake. Derfor har vi bestillt fra bakeriet en lukket valnøtt som ser ut som to sammenspleisa hjerter. Kjempefin blir den. Ellers skal vi ha følgende kaker:

Georginekake (bløtekake med mye godt inni)

Kransekake

Verdens Beste

Suksessterte

Firkløverkake

Ostekake

Fromarskake

Waleskringle

Romkake

2 sorter lefse med gomme

Blir helt sikkert kake til overs, men folk skal ha noe å velge i. Tar med kakerester på jobb mandagen etter. Pluss at vi tar kake til dessert på familiemiddagen søndagen.

hilsen fra trønderbrura :)

Skrevet

Jeg tror vi kommer til å ha en kake per. 4 - 5 gjest. Kommer til å spørre mange av de jeg kjenner om de kan bake en kake. Synes liksom at det skal være overflod i et bryllup.

Skrevet

Vi har ca 50 gjester å tenker å ha

- bryllupskake 3 etajser

- bløtkake

- kringle

- gelekake

- sjokoladekake

- boller (noe av det beste jeg vet )

- kranskekake

- krydderkake

Skrevet

Oioioi :o

Vi var 54 og hadde vel bare 5 kaker - og enda ble det igjen en del.....

Selvsagt er det bedre å ha for mye enn for lite, men jeg tror en del av dere vil ende opp med MASSE kaker når kvelden er omme....Men det varierer vel fra selskap til selskap hvor mange kakemonser som finnes, og mange skal sikkert ha etterpå-lag.. :wink:

Kos dere i alle fall!! momsmoms :hoho:

Skrevet
Selvsagt er det bedre å ha for mye enn for lite, men jeg tror en del  av dere vil ende opp med MASSE  kaker når kvelden er omme....

DET gjør vel ingen ting....

*klappe seg på magen*

Er jo godt gift og vel forsørget da,

kan jo bare stappe innpå og glemme å passe figuren..... :ler:

Skrevet

Nå har jeg ikke lest alle innleggene her, men:

Hvor mye kake spise du når du er på fest?

To stykker? Tre? De færreste ligger over det.

I en vanlig rund kake, er det 12 kakestykker.

Da kan du selv regne ut hvor mange kaker du trenger til ditt antall gjester.

Husk også at alle skal ha et stykke av bryllupskaken - for den kommer for de fleste utenom.

Vi hadde 15 kaker til 130 gjester - i tillegg til bryllupskake. Mange kaker ble ikke rørt en gang.

Gjest Anonymous
Skrevet

Utrolig att det går ann å snakke og engasjere seg så mye om dette emnet!Dere er ganske patetiske.......

Og, jeg er også forloved, men har ikke reg meg, har litt annet å drive med enn dette her.

Skrevet

Og, jeg er også forloved, men har ikke reg meg, har litt annet å drive med enn dette her.

Så fint for deg da!!! :blunke:

Skrevet

DET gjør vel ingen ting....

*klappe seg på magen*

Er jo godt gift og vel forsørget da,

kan jo bare stappe innpå og glemme å passe figuren..... :ler:

:hoho: Hehe, Tex, så sant , så sant!! Er jo godt gift selv nå, og vi tasser rundt i like joggedresser og bare bøtter innpå med mat og drikke!! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...