cappocino Skrevet 2. oktober 2003 #21 Del Skrevet 2. oktober 2003 Tusen takk jenter for mange flotte kakeforrslag, så må dere gi meg oppskriftene .....??? :D :D :D :D Er det ille å ha litt boller i et bryllup også ? Så i noen engelske bryllupsblader at noen valgte bryllupskaken sin av boller.... Vet ikke hvordan boller det var men det var ganske stilig. Bollene var glasert med hvit, dusrosa og dusblå farge og pyntet med "brudeting" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 2. oktober 2003 #22 Del Skrevet 2. oktober 2003 Vi hadde 50 gjester og 5 kaker utenom 3 etasjes brullupskake. Vi hadde veldig nokk kake og slet med de i mange dager etter brullupet selv om vi har stor familie som kom og ville hjelpe med å spise opp. I brullup er det ikke så mye kake som går etter en god middag og mye godt å drikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 2. oktober 2003 #23 Del Skrevet 2. oktober 2003 I brullup er det ikke så mye kake som går etter en god middag og mye godt å drikke. Det varierer veldig tror jeg, ut i fra årstiden og været. Var i bryllup i juni der været ikke var noe å skryte av. Nesten hele bryllupskaken (3 etasjer) forsvant + alle kakene bortsett fra en bittelitn bit som var igjen. Og det var bare 30 gjester! Jeg var sjokkert nesten over hvor mye kake som gikk, men man bør nok se an "sesongen" litt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurre Skrevet 2. oktober 2003 #24 Del Skrevet 2. oktober 2003 Spiser folk mere kaker om vinteren ? :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 2. oktober 2003 #25 Del Skrevet 2. oktober 2003 og se ann gjestene. :D Jeg visste at de fleste ikke var store kakespisere. Det er jo alltid bedre med for mye enn for lite. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurre Skrevet 2. oktober 2003 #26 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg elsker kaker, men skal gå rett fra brudekjolen til bikinien (bryllupsreise), så jeg bør vel holde meg unna det største gilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 2. oktober 2003 #27 Del Skrevet 2. oktober 2003 Lov å skeie ut en dag vel, grenser for hva slags innvirkning det har på bikini look`en..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurre Skrevet 2. oktober 2003 #28 Del Skrevet 2. oktober 2003 Lov å skeie ut en dag vel' date=' grenser for hva slags innvirkning det har på bikini look`en.....[/quote'] Hey helt enig, får vel kanskje en litt større afrika mage enn jeg har nå men da flyter jeg jo bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 2. oktober 2003 #29 Del Skrevet 2. oktober 2003 Boller er det kanskje ikke så bryllupspreg over, men du kan jo "oppgradere" de til kanelboller som er VELDIG godt, og også en slager hos barn! Glemte også å anbefale krokankake. Veldig mektig og veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2003 #30 Del Skrevet 2. oktober 2003 Klart der kan ha boller i bryllupet! Gjør som dere vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 2. oktober 2003 #31 Del Skrevet 2. oktober 2003 Boller stablet oppå hverandre med glasur på toppen er faktisk forløperen til etasje-bryllupskaka. Gjør for all del hva dere vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muppi Skrevet 2. oktober 2003 #32 Del Skrevet 2. oktober 2003 Vi skal ikke ha verken bryllupskake eller kaker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 2. oktober 2003 #33 Del Skrevet 2. oktober 2003 Spiser folk mere kaker om vinteren ? :oops: Ja, faktisk er det ofte sånn. I varmen (på sommeren) smaker det ikke alltid med massevis av kaker, mens på vinteren når det er en annen temperatur går det ofte mer kaker. Er sånn selv også. I varmen kan jeg spise minimalt med kaker, men andre ganger kan jeg spise "normalt" med kaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maja04 Skrevet 2. oktober 2003 #34 Del Skrevet 2. oktober 2003 Vi skal ikke ha verken bryllupskake eller kaker! Ingen kaker? Oi vet jeg mange som hadde blitt skuffa i vårt bryllup da... Burde nok ha skumma gjennom dine andre innlegg for å finne svaret selv.... men hvorfor skal du ikke ha kaker? Bare lurer - du har sikkert en naturlig forklaring på saken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 2. oktober 2003 #35 Del Skrevet 2. oktober 2003 Vi kommer til å bli rundt 75 hvis alle kommer, og så langt er disse kakene i boks (regner med at det blir flere som melder seg som kakebakere etter hvert): ~bryllupskake ~to kransekaker ~to suksessterter, eller gulkake som vi kaller det ~mokka-kake ~black forrest ~verdens beste ~bringebærkake med gelelokk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 2. oktober 2003 #36 Del Skrevet 2. oktober 2003 Me var 55 stk., og hadde: Bryllaupskake, 3 etg. (sjokoladefyll) 2 fløytekaker stor marsipankake snickerskake lys sjokoladekake ostekake yoghurtkake lefser daim-iskake (hjemmelaget) kransekake 2 karamellpuddingar 2 dronning maud-puddingar chips twist (det var iallefall det eg kom på) Og det var MEIR enn nok! Mamma hadde restefestar i fleng etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MIKKELBRUD Skrevet 2. oktober 2003 #37 Del Skrevet 2. oktober 2003 Vi var 70 stykker til kaffe og kaker, og vi hadde dette: Bryllupskake i 3 etager Kransekake Ostekake Hvetekringle Verdens beste Konfektkake Sjokoladekake Tiramisu Daim-kake Gulrotkake Små konfektkaker Dette ble også ALT for mye, den eneste kaken som NESTEN ble spist opp, var Verdens Beste. Så vi hadde kakeselskap flere dager etterpå, og vi ga bort kaker i hytt og pine! Hadde vært mer enn nok med halvparten av utvalget, men så er det jo ok med litt alternativer da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 2. oktober 2003 #38 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hva i all verden er fløtekake???? *nysgjerrig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 2. oktober 2003 #39 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hva i all verden er fløtekake???? *nysgjerrig* Er det meg du spør? Det er sukkerbotn, delt i to, med fløyte mellom (gjerne blanda med sylteteøy eller anna), og på toppen er det òg fløyte... Kanskje du kallar det bløtkake?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 3. oktober 2003 #40 Del Skrevet 3. oktober 2003 Er det meg du spør? Det er sukkerbotn, delt i to, med fløyte mellom (gjerne blanda med sylteteøy eller anna), og på toppen er det òg fløyte... Kanskje du kallar det bløtkake?? Eh.... Er villig til å sette en tier på at de aller fleste kaller det bløtkake.... Morsomt navn, mamma, som selv er nynorsker, ante ikke hva fløtekake var..... En lærer så lenge en lever..... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå