Gå til innhold

kaker

Arwen

Anbefalte innlegg

vet at det har vært diskutert før, overse meg hvis dere synes det er et unødvendig spørsmål :wink:

hvor mange kaker trenger vi til 70 gjester? hvilke kaker skal dere ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha ekte sunnmørsk kakebord, dvs minimum 1 kake pr fire snuter, pluss bryllupskake. Vi blir over hundre stykker, så hvis noen har lyst til å slenge over ei kake når det nærmer seg.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være en gedigen overflod, ja....

Det er det som er vanlig der vi kommer fra.....

(Spør alle sunnmøringene du kjenner....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være en gedigen overflod, ja....

Det er det som er vanlig der vi kommer fra.....

(Spør alle sunnmøringene du kjenner....)

Kjære Tex ! Bruden over alle bruder

kan du gi meg forskjellige forslag på kaker ?

Hilsen snurre som kom med boller som forslag, å ble ledd litt av :hoho:

:o men boller er jo kjempe godt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupskake

Suksessterte

Charlotte Russe

Sjokolademoussekake

Sjokoladekake/konfektkake

Rullekake

Iskake

Eplekake

Napoleonskake

Fyrstekake

Verdens Beste

Kransekake

Fromasjkake

....var det jeg kom på i farten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde i hvertfall regne en kake pr. 5 gjest. Det kan veldig fort gå mye med kaker. I hvertfall hvis de skal stå fremme i løpet av kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt.....Vi skal ha 24 kaker! :o

Greit vi er mange, men ALLE tantene SKULLE lage en kake hver, utenom 1 tante, hun ville lage 18 loffer til nattmaten! :ler:

Av og til er det greit med stor slekt! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde disse kakene (og var 50 til kaffe):

-Bryllupskake på 3 etasjer

-Gjærkringle

-Waleskringle

-Svinekamkake

-Suksessterte

-Firkløverkake

-Skumkake

-Kransekake

-Fromasjkake

-Ostekake

-Verdens Beste (Kvæfjordkake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde én fem-etages bryllupskake til 90 personer + kransekake. Vi var rett i overkant av 60 stk, og det holdt i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Augustbrud02 og Lilly16 ble det noe igjen av kakene? Hvor mye?

vi har ikke tenkt å ha noe annet enn bryllupskaken. Alle bryllupene vi har vært i har det blitt masse kaker til overs, noen av kakene ble ikke begynt på .... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I vårt bryllup som var i august i år hadde vi ALT for mange kaker. Det endte med at de fleste av gjestene fikk med seg en stor kake eske hjem og omsorgssenteret fikk 6 esker med kake. Samt at foreldrene mine hadde alle venninnene sine til kake på mandagen etter bryllupet. Vi var 42 gjester og hadde følgende kaker. (Flere av gjestene er virkelig noen store kakemonstre..)

bryllupskake i 4 etg

kransekake

fromasjkake

ostekake

nøttekake

sjokoladekake

gullkake

eplekake

suksessterte

firkløverkake

konfektkake

Gjærkringle

Verdens beste

Walskringle

Mulig at jeg har glemt en kake ....

Ser i etterkant at det ble for mange kaker, men jeg og mannen min er litt sånn at våre gjester skal ha alt de ønsker. Forhåpenligvis har vi lært litt til barnedåpen som blir neste år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt 8-9 kaker inkl bryllypskaken, husker ikke helt hva alle heter! Vi blir ca.75-80 gjester! Har ikke lyst til å sitte igjen med så mye kaker + at vi skal ha nattmat! Hm, folk kommer jo ikke til å gjøre annet enn å spise.. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har ikke tenkt å ha noe annet enn bryllupskaken. Alle bryllupene vi har vært i har det blitt masse kaker til overs, noen av kakene ble ikke begynt på .... :o

Det som ble igjen var; de to øverste etagene + noe av den midterste på bryllupskaka, samt endel kransekake (vi hadde 2 stk 18 ringers).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er 50 stykker og har tenkt til å ha:

Bryllupskake (3 etg)

Kransekake

Marsipankake (bryllupskaken er daimkake)

Ostekake

Gulrotkake

Verdens beste

Gjærkringle

Sjokoladekake

Tror dette holder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble igjen mye bryllupskake. 2 hele etasjer + en del av den nederste faktisk. Min erfaringer at folk ikke har lyst på kremkake etter middag + i varmen (om man gifter seg på sommeren), så egentlig vil jeg anbefale å ha også noen andre kaker.

Av det nadre ble dte naturligvis også igjen en del. Men det gikk mye av alle kakene, mer enn jeg hadde trodd faktisk. Hadde nok igjen 2-3 hele kaker (utenom bryllupskaken) tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter for mange flotte kakeforrslag, så må dere gi meg oppskriftene .....???

:D :D :D :D

Er det ille å ha litt boller i et bryllup også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter for mange flotte kakeforrslag, så må dere gi meg oppskriftene .....???

:D :D :D :D

Er det ille å ha litt boller i et bryllup også ?

Skal man ha barn i bryllupet, synes jeg fint man kan ha boller også... Ellers så er det jo ikke så fest-preg over det da? Men det kommer selvsagt an på typen bryllup også.

Når det gjelder oppskrifter kan jeg ikke bidra med stort. Det er noe av det som er greit med å gifte seg, da får man andre til å lage kaker for seg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...