Gå til innhold

loreal excellence LIGHT ASH BLONDE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd denne i fargen light ash blonde 8.1.På bildet er den ikke så lys heller en sånn farge jeg vil ha,men stusser litt på tallet siden det skal tilsvare veldig lys.I buttikken så så den også ikke altfor lys ut på de prøvene som viser hvordan den blir.Min lenkeHåper på svar

Blir noen farger lysere eller mørkere enn det tallet sier??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

Skrevet

om den blir lysere eller mørere i forhold til bildet kommer ann på hvordan hårfargen din er nå.

hvis du ikke har mesteparten av håret ditt naturlig, tror jeg ikke jeg ville gått for akkurat den fargen. Jeg har farget/striper og behandlet hår. etter at jeg foreslo det samme til frisøren min, fikk jeg streng beskjed om at det ikke kom til å funke. Hun sa at askeblond farge slår sjelden ut med et bra resultat på noen. hvis du helst vil gjøre det hjemme, så gå heller til butikken og spør etter en perlemorblond farge. denne er også kald og naturlig i fargen, pluss at du tar en mye mindre sjangse ;-)

Håper du finne ut av det!

Skrevet

Jeg er mørk blond naturlig og har brukt lys gyldenbrun og dys brun hårfarge (vekslet) lenge. Etter jeg var i syden i sommer og det var blitt litt bleke av sola kjøpte jeg den fargen. Den lysnet ingenting! Gjorde det to ganger. Mitt må blekes for å bli lysere.

Skrevet

Jeg skal få en venninne som er frisør til å bleke noen striper(jeg har brunt hår nå)Så tenker jeg å ta den askefargen over pga den fjerner rød og oransje skjær.Den ser ikke så lys ut tror den vil bli mer lysebrun.

Skrevet

Kommer dette til å funke mon tro?Tusen takk for svar begge 2.

Skrevet

det er ikke lurt å farge med askeblond hårfarge over bleket hår, da får håret gjerne et grønt eller grålig farge som ikke er fint, smertelig erfart dette selv:)Det er fordi bleking fjerner hårets pigmenter. Fargen som man ser på pakken, stemmer i min erfaring aldri overens med resultatet, fordi bildet på pakningen viser fargen slik den blir på ubehandlet hår, og det er det ikke mange som har idag

Skrevet

det er ikke lurt å farge med askeblond hårfarge over bleket hår, da får håret gjerne et grønt eller grålig farge som ikke er fint, smertelig erfart dette selv:)Det er fordi bleking fjerner hårets pigmenter. Fargen som man ser på pakken, stemmer i min erfaring aldri overens med resultatet, fordi bildet på pakningen viser fargen slik den blir på ubehandlet hår, og det er det ikke mange som har idag

Men jeg har lest litt på nettet og frisører annbefaler dette.Jeg har ganske mørkt hår dvs mange røde og oransje pigmenter.Jeg vet at etter bleking blir håret oransje og derfor vil aske fargen fjerne disse pigmentene.Hvilkin farge hadde du tatt over???Jeg er så usikker nå alltså.

Skrevet

Ta å bland en bittelite mengde i en kopp og prøv på en liten lokk i nakken, da får du en ide om det funker eller ikke.

Skrevet

Ta å bland en bittelite mengde i en kopp og prøv på en liten lokk i nakken, da får du en ide om det funker eller ikke.

Takk vinnie:)Jeg skal få venninnen min som er frisør til å gjøre dette.Må snakke med hun også hvilkin farge jeg skal velge.Leste litt på nettet og mange anbefaler denne blandingen.Tusen takk for svar.

Skrevet

det er ikke lurt å farge med askeblond hårfarge over bleket hår, da får håret gjerne et grønt eller grålig farge som ikke er fint

Med mindre du har mye røde pigmenter i håret. Hver gang jeg har blitt lei av bleket hår (hatt det mange ganger) har jeg brukt en askeblond farge over (og KRANGLET med enkelte frisører om det!) fordi jeg da får en farge som ser veldig ut som min naturlige. Jeg har nemlig bøtter og spann med røde pigmenter i det blonde håret mitt, men fordi det ikke er rødlig er det enkelte som ikke vil tro på at pigmentene er der.

Jeg tar intet ansvar for å anbefale dette her, altså. Det som funker på meg kan gå veldig dårlig på andre...

Skrevet

Med mindre du har mye røde pigmenter i håret. Hver gang jeg har blitt lei av bleket hår (hatt det mange ganger) har jeg brukt en askeblond farge over (og KRANGLET med enkelte frisører om det!) fordi jeg da får en farge som ser veldig ut som min naturlige. Jeg har nemlig bøtter og spann med røde pigmenter i det blonde håret mitt, men fordi det ikke er rødlig er det enkelte som ikke vil tro på at pigmentene er der.

Jeg tar intet ansvar for å anbefale dette her, altså. Det som funker på meg kan gå veldig dårlig på andre...

Det som er jeg har mørkt hår og når jeg bleker det blir det oransje/ræd/gul.Derfor tror jeg aske farge er bra.Snakket med frisør venninnen min og hun sa det passer meg men seffølgelig ikke en person som får hvit hår av bleking.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi frisører som kan yrket vårt vett at det og korigere en farge er alfa omega! det at du ikke skal gå over med en ask farge på bleket hår er bare TULL! du kan godt gå over med en aske farge på bleket hår! det gjør fargen bare kaldere. men ver ops på at du ikke lar den sitte for lenge i håret skom fargen inn i håret som en shampo og følge med på at fargen forandre seg så skylle! viktig så du ikke oppnår et totalt grått hår!

• Liker 1
Skrevet

Vi frisører som kan yrket vårt vett at det og korigere en farge er alfa omega! det at du ikke skal gå over med en ask farge på bleket hår er bare TULL! du kan godt gå over med en aske farge på bleket hår! det gjør fargen bare kaldere. men ver ops på at du ikke lar den sitte for lenge i håret skom fargen inn i håret som en shampo og følge med på at fargen forandre seg så skylle! viktig så du ikke oppnår et totalt grått hår!

Ts her bare tull at man ikke skal ha askefarger over bleket hår.Jeg bleket striper i håret de ble oransje og gule,da tok frisøren min en midium aske blond overog fargen ble perfekt.Lyse brune,blonde,karamell striper.Elsker fargen.

Ps:Annbefales seffølgelig ikke til platina blondiner.Jeg hadde mye rød og oransje skjær i håret.

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Beklager å være usaklig, men dere har så sinnsykt mye skrivefeil. Lol.

Anonym poster: f9ddab682a044c0cced04684c55d8ea9

AnonymBruker
Skrevet

Beklager å være usaklig, men dere har så sinnsykt mye skrivefeil. Lol.

Anonym poster: f9ddab682a044c0cced04684c55d8ea9

Du måtte dra opp en tråd fra 2010 bare for å si det?

Anonym poster: 6fa736ee8366deec65a0ed831f9c86e8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...