ladyluna Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Jeg har trent fast 3-4 ganger i uka i ca ett år nå, men hver gang mensen er i anmarsj må jeg sette treningen på pause i ca en uke. Dersom jeg trener den uka får jeg utrolig vondt i korsryggen og sterkere menssmerter enn vanlig, og det sliter med det resten av dagen etter treningsøkta, og ender som regel opp med å bruke en del smertestillende(noe jeg ikke er så veldig glad i å gjøre unødvendig ofte). Dette er utrolig upraktisk, da jeg ønsker mest mulig kontinuitet i treningen min! Hva gjør dere andre som trener regelmessig? Tar dere også treningspause en uke i måneden, eller har dere ikke dette problemet? Er bare nysgjerrig og interessert i hvordan dere andre løser dette...
Lykkelitenen Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 gjelder det alle typer trening? Et alternativ kan jo være å droppe den vanlige treningen, men ta lengre gåturer, så får du holde deg i bevegelse...
Rødtoppen86 Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Jeg trener, og glemmer ofte at jeg har vondt mens jeg trener. Godt å få ut litt energi, men så har jeg ikke de verste plagene. Kjenner det godt i ryggen og magen, men ikke slik at jeg omkommer.
ladyluna Skrevet 18. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2010 Jeg trener i hovedsak styrke og kondisjon. Men her en dag gikk jeg i Karl Johan og fikk samme problemet med ryggen etter kort tid.. Så jeg tviler dessverre på at en gåtur for trimmens skyld kan fungere for min del.. Ja helt i starten av treningsøkta glemmer jeg og vondtene (har bare litt mindre energi enn vanlig), men de kommer sterkt tilbake på slutten av økta og varer som sagt lenge etter på.. Du er heldig
yoga Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Under mine perioder trener jeg, men ofte med mye mindre energi enn normalt, og jeg vet ikke helt hva grunnen er, men jeg svetter så utrolig mye mer når jeg har mensen.. Trening hjelper på menssmertene mine, men kommer kjapt tilbake etter endt økt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå