Gå til innhold

Jeg hadde ikk etrodd at vi skulle begynne å krangle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg må bare få det ut! :tristbla:

Idag begynte vi å krangle, har ikke gjort det på veeeeldig lenge.

Han sa blandt annet at han "er lei av bryllupet, og det før det har startet". Det såret så uendelig dypt :tristbla:

Jeg er overhodet ingen "bridezilla", har ikke mast mye og har ikke så veldig store krav, og alikevel synes han at det er mye...

Huff jeg ble så trist :grine:

Det tåpeligste av alt er at vi kranglet over SMS, og begge sitter på hver sin jobb.

huff får håpe det har roet seg til vi kommer hjem... :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt å krangle når man er stresset, og også ganske normalt for mannfolk å bli lei av "hele bryllupsmaset". Det virker som om de noen ganger tror at man bare tar på seg dressen og kjolen og møter opp i kirka, men så enkelt er det jo bare i drømmeverden.

Dere kommer helt sikkert til å bli venner igjen, og dere kommer nok til å bli gift også. Lykke til! :klemmer:

Skrevet

Hva med å legge all uenighet til side og ta en rolig kveld, bare dere to? Skal ikke mye til for å forandre en vanlig middag til en romantisk minidate :) Bryllupet kommer og går, dere to skal være sammen resten av livet - dyrk forholdet!

Skrevet

Hvor lenge er det til bryllupet? Hvis det er til helga, er det kanskje vanskelig å ta en frikveld helt uten bryllupsplanlegging, men hvis dere har noen uker igjen (eller mer), så er det absolutt verdt å ta en pause.

Kanskje dere trenger å få hjelp av noen andre til praktiske ting? Evt om det er beslutninger som skal tas, kan du diskutere alternativene med en venninne/søster/foreldre først, og så presentere mannen for de alternativene du liker best?

Mannen min var uengasjert ganske lenge (han hadde meninger om et par ting, og overlot det meste ellers til meg). Men så plutselig fant han ut at det var på tide å gjøre noe, og vips hadde han klær, begynte å ordne med spillelister, osv. Menn har nok ikke de samme forventninger til bryllup som oss jenter, og kan derfor virke uengasjert når det kommer til enkeltdetaljer. Om han synes det er greit at du bestemmer fargen på serviettene, så gjør du det, dvs ikke tving han til å ha en mening om noe han ikke mener noe om.

Jeg vet ikke om dette hjelper - noen ganger er man rett og slett nødt til å gjøre det som skal gjøres med en gang - andre ganger kan det utsettes eller delegeres.

Om dere har kort tid igjen, er det kanskje på tide å ta en dag fri fra jobben?

lykke til, jeg håper at det ordner seg, og at dere får det litt bedre med forberedelsene fremover.

Skrevet

Det er som å høre om mannen min den siste uken før bryllupet... han var sur og grinete pga at han var så stresset med at som skulle gjøres og sikkert tusen tanker i hodet han også :) Men på bryllupsdagen var han et eneste stort smil og har vært det siden også :hjerte:

Så tror ikke mannen din mener noe med å si slik, klart han vil ha bryllup :Nikke:

Skrevet

Ikke bare menn som blir lei hele bryllupet!

var møkk lei selv jeg en måned før dagen. Skyltes mye hans foreldre og deres konstante vingling fram, og tilbake og mas på oss om ditt og datt - samt at han sjelden viste noen interesse for det hele.

Og nå er jeg bare glad for at det er ferdig! (noe også mannen er)

Vi har lært en del om hvem vi skal forholde oss til når vi planlegger, og hvem som skal involveres kan man si...

Trøst deg med at det ikke er noe å være lei seg for at dere krangler litt nå - mange som har vært igjennom akkurat det samme!

Skrevet

KJenner meg igjen hos Hegejenta30; var sjitlei alt som hadde med bryllup å gjøre et par uker før vi skulle si "i do". Ville bare ha det overstått... Men så til ts' sin lille "setback". Ektemann-in-spe er nok bare lei og kjei og har fått alt som heter brudeprat i vrangstrupen. Det går over :) Slapp av! Se heller fram til hverdagen og livet ETTER bryllupsdagen, det er jo - tross alt - det viktigste!

• 3 uker senere...
Skrevet

... eller rett og slett bli enige om å ikke gifte dere og bruke pengene på en laaaaaaaang eksotisk reise i stedet :sjenert:

Skrevet

Vi hadde de heftigste diskusjonene i begynnelsen da vi skulle bli enige om hvem, hva og hvor, men etter at vi ble enige om det har egentlig det meste gått av seg selv. Har hatt litt stress med å finne kjole, men nå er den i boks så nå skal jeg bare slappe av frem mot bryllupet. Vi er egentlig ferdig med det meste, det eneste som står igjen er noen små detaljer. Vi har drøye 6 uker igjen til bryllupet og jeg har tenkt til å bare cruise inn på vinden de siste ukene =o)

Skrevet

Jeg haaaaaaaatet bryllupet den siste uken før! Ikke noe uvanlig i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...