AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Ser de selger ganske mye forskjellige sennet. Alt fra på glass, amerikansk sennet, bod sennep til Iduns originale pølsesennep. Hva slags sennep liker du best og minst?
Capricorn Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Bergbys liker jeg best. Noen gatekjøkken har også hjemmelaget, grov sennep som er veldig god.
Gjest Spinell Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Det kommer an på hva man skal bruke sennepen til, synes jeg. Som smaksforsterker i mat bruker jeg gjerne en eller annen dijon-sennep (kjøpt i "vanlig" matbutikk), men synes også at Coleman's mustard er god. På pølser er Idun bodsennep favoritten, mens julematen får følge av Idun grov sennep fra glass. På grunn av utvalget i de lokale butikkene blir det mest Idun, men sammenliknet med andre (mer eller mindre kjente), synes jeg faktisk ikke den har så mye å skamme seg over.
Brunhilde Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 Dijonsennep er best. Idun pølsesennep er ganske smakløs.
Antoinette Skrevet 18. august 2010 #6 Skrevet 18. august 2010 Kommer som sagt an på hva man skal bruke den til med Dijon er et must på kjøkkenet, samme med Colmans English Mustard. Iduns Bod sennep (sterk type) går an men den vanlige smaker ingenting.
Gjest Ludovie Skrevet 18. august 2010 #7 Skrevet 18. august 2010 Jeg liker best dijonsennep fra Edmond Fallot, og grov sennep fra Maille.
Edie Skrevet 18. august 2010 #8 Skrevet 18. august 2010 Bergbys til pølser. Honeymustard til kylling BLT. Apotekets luksussennep til julematen.
Gjest Ludovie Skrevet 18. august 2010 #10 Skrevet 18. august 2010 Il n'y a que Maille qui m'aille! Jeg synes dog at Edomd Fallots dijonsennep er bedre enn den fra Maille.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #11 Skrevet 18. august 2010 Jeg synes dog at Edomd Fallots dijonsennep er bedre enn den fra Maille. Skeptisk!
Supraspinatus Skrevet 18. august 2010 #12 Skrevet 18. august 2010 Maille dijonsennep er den som oftest blir kjøpt. Amerikansk sånn spruteflaske/standardsennep er godt til grillmat, eller om man skal lage sennepsdressinger. De er litt søtere.
Gjest Elastica Skrevet 18. august 2010 #13 Skrevet 18. august 2010 Maille Dijonsennep når jeg lager majones eller annen mat. Maille grov sennep til pølser og julemat, ungene bruker Bergbys søte sennep til pølsene sine og jeg bruker Colemans når jeg har cheddar på skiven. Av og til dukker det også på mystisk vis opp en Iduns Grov type i kjøleskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå