Gjest Cho Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Hva gjør man når man bor i et regulert område hvor kommunen ikke overholder sine egne reguleringer? Hele gata blir plaget av et verksted som egentlig ikke har noe som helst i denne bydelen å gjøre. Det skal bare være boliger her, men en ganske pengesterk gubbe har av en eller annen grunn fått bygge et verksted her. Verkstedet genererer mye tungtrafikk (noe som i følge reguleringen ikke skal forekomme) og bråker til alle døgnets tider (noe som også i følge reguleringen ikke skal forekomme). Mannen eier også et leilighetsbygg som ligger rett ved verkstedet, og det er så nedslitt at en skulle tro det var ubebodd. Ulovlig å bo i er det og, men han leier ut likevel. Det står forøvrig også i reguleringene at hus skal vedlikeholdes, og se noenlunde like ut. Jeg tror omtrent hvert eneste menneske som har bodd i denne gata har klagd på verkstedet, men ingenting skjer. Kommunen har blitt stilt til ansvar igjen og igjen, men ingenting skjer der heller. Hvor kan man gå for å bli hørt i denne saken? Ikke bare er det synd at et så fint boligområde blir ødelagt av bråk og trailertrafikk, det er også urovekkende at kommunen lukker øynene på denne måten. De har jo innført reguleringer for å bevare et område, hvorfor bryter de dem, tilsynelatende med overlegg?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Skjønner godt at dere blir frustrert Kunne dere kanskje forsøke å kontakte media?
Gjest Spinell Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Har dere klaget muntlig eller skriftlig? Hvis muntlig, klag på nytt skriftlig. Gå gjerne sammen med flere som er plaget. Skriftlige henvendelser gjør det mye enklere å dokumentere i etterkant hva dere har gjort. Beskriv problemet, beskriv på hvilken måte virksomheten bryter med reguleringsbestemmelsene, beskriv hvordan dere plages. Be om/eller dvs krev at det gjennomføres støymålinger, trafikksikkerhetstiltak etc (avhengig av problemet). Be også om at kommunen pålegger virksomheten å rette forholdene. Kommunen er pliktige å svare skriftlig innen de tidsfrister som framgår av forvaltningsloven. Dersom dette ikke blir gjort - klag skriftlig på at dette ikke er gjort. Dersom kommunen velger å ikke etterkomme klagen, og dere ikke synes dette er begrunnet godt nok; klag på dette også.
Gjest Cho Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 Vi har kun klaget muntlig, men jeg vet ikke hva de før oss har gjort. Ellers takk for tips Spinell, jeg skal sette meg ned og skrive et klagebrev i morgen. En person (som jeg ikke har anelse om hvem er) skrev en kommentar i avisen for en stund siden. Utenom det blir ikke denne saken viet veldig mye oppmerksomhet, men jeg skal jammen meg kontakte avisen igjen hvis jeg ikke får noe ordentlig svar av kommunen. Og fylkesmannen.
B.A. Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Lykke til Cho, så tøff du er som vil gjøre noe med saken Jeg syns du skal kontakte avisen unsett jeg, da vil mest sannsynlig kommunen komme tilbake til deg litt kjappere
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå