Gå til innhold

Klumpfot og trening

Gjest Adeline*Jouvin

Anbefalte innlegg

Gjest zeppelin

Hei! :goodbye:

Jeg ble født med klumpfot, men er en av de heldige som har fått opperert foten min slik at den er mest mulig normal. Det eneste som skiller den er at jeg har et par cm lengde og høydeforskjell i forhold til den andre foten. Så jeg har langt i fra et handikap. Jeg merker ingenting. Det gjør heller ingen andre.

Men den ene foten er allikevell anderledes enn min "normale".

Poenget mitt er: I går var jeg og trente en vanvittig god treningsøkt. Trente masse styrke og vannaerobic. Og i dag har jeg så vondt i den "dårlige" foten at jeg nesten ikke klarer å gå.

Viss det er noen der ute som har det samme som meg, skjønner dere hva jeg mener. For smerten ligger i beinet. Ikke musklært. Og jeg lurer bare på hva jeg skal gjøre for å unngå dette. Skaffe meg en ordentlig støttebandasje når jeg trener, kanskje? Det er det eneste jeg kommer til å tenke på..

Håper det er en der ute som skjønner hva jeg mener:)

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei Zeppelin,

Jeg er også født med klumpfot, og akkurat som deg hatt en meget vellykket operasjon som har gjort foten så bra som mulig.

Jeg vil også si at jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du sier med at det gjør uendelig vondt etter treningsøkter. For meg blir det også slik dersom jeg står veldig mye på beinet, eller går mye. Det eneste forslaget jeg har er å smøre på med smertestillende krem, bandasjere foten og bruke fotseng. Fotsesngen skal du bruke hele tiden, men det regner jeg med du vet og at du har fått det på ortopedisk poliklinikk :-) Det lindrer ihvertfall smerten litt.

Jeg vet ikke om noe annet, så hadde vært fint om det var andre her med klumpfot som har noen andre, og bedre, løsninger. For meg kan det gjøre vondt i mange, mange dager i etterkant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest zeppelin

Hei Zeppelin,

Jeg er også født med klumpfot, og akkurat som deg hatt en meget vellykket operasjon som har gjort foten så bra som mulig.

Jeg vil også si at jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du sier med at det gjør uendelig vondt etter treningsøkter. For meg blir det også slik dersom jeg står veldig mye på beinet, eller går mye. Det eneste forslaget jeg har er å smøre på med smertestillende krem, bandasjere foten og bruke fotseng. Fotsesngen skal du bruke hele tiden, men det regner jeg med du vet og at du har fått det på ortopedisk poliklinikk :-) Det lindrer ihvertfall smerten litt.

Jeg vet ikke om noe annet, så hadde vært fint om det var andre her med klumpfot som har noen andre, og bedre, løsninger. For meg kan det gjøre vondt i mange, mange dager i etterkant...

Hei!

Jeg glemte helt at jeg hadde denne tråden! Jeg gikk til legevakten fordi jeg fryktet at jeg hadde brukket et bein eller noe. Men De kunne ikke finne noen ting til tross for røntgen osv..

Fant ut at det mest sansynlig var en sterkt forstuelse i foten.

Tror jeg hadde vondt litt over 1 uke eller noe.

Kunne godt tenkt meg en normal fot når jeg tenker meg om :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...