Gjest Knust Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 Kort fortalt møtte jeg en fyr for 2 år siden som jeg fikk en god kjemi med på jobben. Han fikk et barn og hadde samboer. Jeg hadde også samboer da og ikke noe skjedde. Etterhvert merket jeg at han likte meg og jeg følte det på samme måte - Etterhvert innledet vi et forhold og han sa han skulle flytte ut osv når han hadde tatt ut pappaperm, at eksen visste om det osv. Jeg var også singel da. Nå er saken sånn at jeg har blitt gravid, og må ta abort. Ungen hans er alvorlig syk (ble det for 3 uker siden) og nå har han ikke stilt opp for meg nesten i det heletatt og bare ungen. Skjønner selvfølgelig at det er tøft men føler meg så oversett siden vi var 2 om det. Han sier også at mulig han ikke kan gi meg 100% oppmerksomhet om det er noe galt med ungen hans og at vi må gi opp forholdet vårt. Han må først få svar på testene som han får om 1-2 uker. Føler meg ikke akkurat spesiell osv. Vil egentlig ha råd fra dere på hva jeg skal gjøre. På en side viser han meg noen egenskaper som jeg ikke setter pris på hos en mann.. Er jeg for kravstor siden han også er i en vanskelig situasjon osv? Blir helt forvirret her, men jeg ligger altså her alene. Skal ta abort i morgen og han er ikke her. han kommer en tur i noen timer etterpå men må hjem til ungen. Vet ikke hva jeg skal tro eller gjøre mer Bør jeg droppe han? klem fra ulykkelig
Sulosi Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Skjønner at du har det vanskelig nå men, hvis han fortsatt bor sammen med moren til dette andre barnet er det fint lite du får gjort for at han skal stille opp. Har du ikke en veninnde du stoler på som kan være hos deg???
MonThe Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Han har samboer, og har et forhold med deg på si, og sier han skal bryte med dama si etter han har hatt pappaperm??? Høres ut som en skikkelig dust!! Uans, Anbefaler deg ikke å dra å ta aborten alene, det kan være en veldig stor påkjenning, både psykisk og fysisk. Som hun over sa, har du ikke en venninne som du stoler på som kan være hos deg? Evt en søster/forelder?
Cata Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Bør jeg droppe han? klem fra ulykkelig Ja, selvsagt bør du det. Han er i et forhold og har et sykt barn i det samme forholdet. Altså har han vært utro med deg. Siden han ikke har vettet, så må du ha det. Skjønner at det er tøft og at det blir enda tøffere pga. situasjonen du selv er i akkurat nå, men det beste du kan gjøre for deg selv på sikt er å droppe ham. Så får du heller revurdere situasjonen hvis det viser seg at han faktisk går fra kone/samboer og barnet sitt uten at du er inne i bildet der og da. I så fall har dere en sjanse. Håper du har venner og familie du kan støtte deg til de nærmeste dagene og ukene.
Gjest Vampen Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 Jeg må bare si at jeg syntes det er en selvfølge at han prioriterer sitt alvorlig syke barn. Et alvorlig sykt barn er viktigere enn alt annet, og det skulle bare mangle at begge forledre har dette som første prioritet. Når det er sagt, han er en utro dust, selvfølgelig bør du dumpe ham.
Aelita Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Ja, han der burde du bare droppe. Få med deg en god venninne, et familiemedlem eller noen andre du er glad i og stoler på som støtte i morgen. Så kan du bare la ham reise sin egen sjø. Uansett er det en selvfølge at han stiller opp for det syke barnet, men det skal jo ikke så mye til for å vise at han stiller opp for og støtter deg også, små handlinger og ord krever ikke stort.
Aelita Skrevet 17. august 2010 #7 Skrevet 17. august 2010 (endret) Dobbel. Endret 17. august 2010 av Aelita
Havbris Skrevet 17. august 2010 #8 Skrevet 17. august 2010 Ja - i forhold til deg så har han vist noen sider som sikkert ikke er til å like spesielt godt. På den annen side så stiller han opp 100 % i forhold til sitt eget barn. Synes du det også er en lite sympatisk side? Hva hvis han hadde sluppet alt han hadde i hendene for å være sammen med deg - mens barnet hans var alvorlig syk?
Gjest slemt Skrevet 17. august 2010 #9 Skrevet 17. august 2010 Du er sikker på at barnet er sykt, at det ikke er brukt som en årsak til at han dumper deg? Mange nok som har brukt barna som årsak til å bryte med elskerinnen.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 17. august 2010 #10 Skrevet 17. august 2010 Et sykt barn vil alltid være viktigere enn en elskerinne. At damer aldri lærer det...
Eternity Skrevet 17. august 2010 #11 Skrevet 17. august 2010 Selvfølgelig må han stille opp 100 % for sitt alvorlig syke barn. Du vet, selv om han ikke er noen sjarmør overfor deg, så kan det hende han er en god pappa for sitt barn, han stiller iallefall opp og har fokuset på barnet sitt nå.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #12 Skrevet 17. august 2010 Klart at han stiller opp for sitt syke barn, noe annet hadde vært helt uaktuelt. Men hva med det andre barnet hans da, som du bærer og skal ta bort? Ofrer han ikke det en tanke?
Gjest fyru Skrevet 17. august 2010 #13 Skrevet 17. august 2010 jeg forstår at du føler de helt for j.... akkurat nå, men: du valgte å ha ubeskyttet sex sammen med en opptatt mann. selvsagt kan det ha vært "uplanlagt" - men uansett tilfelle; han var opptatt! du kan jo ikke forvente noe annet fra en mann som er utro mot kona og en bitteliten baby. hvilken far tenker du at han kommer til å bli når han jo har valgt å unnskyld uttrykket, men - knulle deg mens samboeren sitter hjemme med deres lille barn? det er veldig trist at du nå skal ta abort, men han vil uansett valg du tar ikke være den rette til å oppdra barnet og være en god partner for deg. en ting skal han ha, og det er at han faktisk prioriterer sitt alvorlig syke barn. det forundrer meg noe at du virker å distandere deg veldig fra at dett barnet faktisk er reellt...men det er kanksje derfor så mange klarer være utro/elsker. du har nok falt i den fellen så mange gjør ved å bli helt oppslukt i egne behov og forelskelse. det som skjer med deg nå er jo faktisk akkurat det dere begge har gjort mot hans samboer - hun har jo med eller uten viten sittet alene med deres felles barn mens han har hat totalt andre prioriteringer. forskjellen er at nå er det noen som virkelig trenger ham, og de har en livskrise. ta med deg en venninne, og brukt tiden til å starte et liv uten ham......neste gang involverer du deg ikke med en opptatt mann - du fortjener vel mer enn det?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #14 Skrevet 17. august 2010 Kort fortalt møtte jeg en fyr for 2 år siden som jeg fikk en god kjemi med på jobben. Han fikk et barn og hadde samboer. Jeg hadde også samboer da og ikke noe skjedde. Etterhvert merket jeg at han likte meg og jeg følte det på samme måte - Etterhvert innledet vi et forhold og han sa han skulle flytte ut osv når han hadde tatt ut pappaperm, at eksen visste om det osv. Jeg var også singel da. Nå er saken sånn at jeg har blitt gravid, og må ta abort. Ungen hans er alvorlig syk (ble det for 3 uker siden) og nå har han ikke stilt opp for meg nesten i det heletatt og bare ungen. Skjønner selvfølgelig at det er tøft men føler meg så oversett siden vi var 2 om det. Han sier også at mulig han ikke kan gi meg 100% oppmerksomhet om det er noe galt med ungen hans og at vi må gi opp forholdet vårt. Han må først få svar på testene som han får om 1-2 uker. Føler meg ikke akkurat spesiell osv. Vil egentlig ha råd fra dere på hva jeg skal gjøre. På en side viser han meg noen egenskaper som jeg ikke setter pris på hos en mann.. Er jeg for kravstor siden han også er i en vanskelig situasjon osv? Blir helt forvirret her, men jeg ligger altså her alene. Skal ta abort i morgen og han er ikke her. han kommer en tur i noen timer etterpå men må hjem til ungen. Vet ikke hva jeg skal tro eller gjøre mer Bør jeg droppe han? klem fra ulykkelig Han har vel egentlig vist deg mange egenskaper de fleste ikke setter pris på hos en mann? Eller er det greit at han går bak ryggen på samboeren han bor sammen med og har barn med, så lenge du er den som mottar godene? Nå er barnet hans sykt, og selvfølgelig må han stille opp. Du får takke din egen dumhet som ble gravid med en utro mann, og få overstått aborten uten han. Han kan jo ikke være hos to samtidig, og han mener vel at barnet hans er viktigere enn deg. Riktig beslutning av han, men du ville helst vært i sentrum nå også? Trekk deg stille og rolig tilbake, og la være å ødelegge mer for den lille familien.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2010 #15 Skrevet 18. august 2010 jeg forstår at du føler de helt for j.... akkurat nå, men: du valgte å ha ubeskyttet sex sammen med en opptatt mann. selvsagt kan det ha vært "uplanlagt" - men uansett tilfelle; han var opptatt! du kan jo ikke forvente noe annet fra en mann som er utro mot kona og en bitteliten baby. hvilken far tenker du at han kommer til å bli når han jo har valgt å unnskyld uttrykket, men - knulle deg mens samboeren sitter hjemme med deres lille barn? det er veldig trist at du nå skal ta abort, men han vil uansett valg du tar ikke være den rette til å oppdra barnet og være en god partner for deg. en ting skal han ha, og det er at han faktisk prioriterer sitt alvorlig syke barn. det forundrer meg noe at du virker å distandere deg veldig fra at dett barnet faktisk er reellt...men det er kanksje derfor så mange klarer være utro/elsker. du har nok falt i den fellen så mange gjør ved å bli helt oppslukt i egne behov og forelskelse. det som skjer med deg nå er jo faktisk akkurat det dere begge har gjort mot hans samboer - hun har jo med eller uten viten sittet alene med deres felles barn mens han har hat totalt andre prioriteringer. forskjellen er at nå er det noen som virkelig trenger ham, og de har en livskrise. ta med deg en venninne, og brukt tiden til å starte et liv uten ham......neste gang involverer du deg ikke med en opptatt mann - du fortjener vel mer enn det? Jeg synest det er helt utrolig at du bruker sjansen til å belære og dømme, ovenfor et menneske som åpenbart er i en svært vanskelig situasjon. Vi gjør alle feil, og den som er uten synd kan kaste den første steinen...
Gjest navnelapp Skrevet 18. august 2010 #16 Skrevet 18. august 2010 Eg syns vel eigentleg at dei eigenskapane han viser no, altså at han stiller opp for det sjuke barnet sitt, er langt meir imponerande enn dei han viste ved å innleie eit forhold til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå