Gjest svimle Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 vi har vært sammen i 8 år nå,og vil så gjerne forlove meg.har vel hintet det til han ett par ganger,men tar ikke helt de hinta:( hva gjør jeg da??
Gjest lolita___ Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 på tide ja Kan ikke du fri til han da??
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 skjønner ikke hasten. hva så om man har vært sammen i 8 år? blir det noen forandringer av å forlove seg? dere er vel like mye sammen enten dere har ring på fingeren eller ei
Dularfullar Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Jeg har en samboer som ikke vil gifte seg, ikke det at jeg gråter så veldig høyt for akkurat det. Jeg har vært gift før.. og det er vel ikke akkurat noe som jeg har tenkt på å gjøre om igjen i nærmeste fremtid heller... Så vidt jeg vet, man vet jo aldri Men man kan jo forlove seg uten å gifte seg, Det å bære en ring som et symbol på at man "tilhører" noen synes jeg egentlig er en fin ting å gjøre... Det viser at man vil noe med forholdet...JA jeg vet at man kan ville noe med forholdet selv om man ikke bærer noen ring
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 meg og min kjære tilhører like mye hverandre enten vi har ring eller ikke så denne teorien forstår jeg heller ikke. eller er det rett og slett det at man er så vanvittig opptatt av at andre ser det? forstår meg rett og slett ikke på det. tilhørighet og kjærlighet mellom meg og min er en sak mellom meg og han. jeg har ikke behov for å utrykke "eierskap" til offentligheten. jeg vet selv hvor vi står og det er det som teller. men ja, jeg er helt enig i at man kan forlove sg uten å ha gifteplaner i tankene. tanta og onkelen min forlova seg for 9 år siden. de er fremdeles bare forlovet
Rosalie Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Jeg ser ikke poenget i å forlove seg uten å ha gifteplaner. Siden samboer og jeg pr dags dato er sikre på at vi aldri kommer til å gifte oss, er vi heller ikke forlovet. Definisjonen på forlovelse er jo faktisk atm na har avtalt giftemål. Jeg ser heller ikke poenget med å skulle vise hele verden at man eier hverandre ved å trøkke på seg ringer. Jeg er sannelig ikke sikker på om jeg ville brukt giftering dersom jeg faktisk giftet meg, heller, jeg. For jeg eier ingen og ingen eier meg samme hvilken sivilstatus jeg har.
Havbris Skrevet 17. august 2010 #7 Skrevet 17. august 2010 Hinting er en dårlig kommunikasjonsform, de færreste kan lese slike signaler og er heller ikke tankelesere. Du får heller fri til han
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 17. august 2010 #8 Skrevet 17. august 2010 Hvis du absolutt vil bli forlovet, så synes jeg du skal fri til ham.
Jade Skrevet 17. august 2010 #9 Skrevet 17. august 2010 Spør om han vil gifte seg med deg. Hvis han sier nei, så er dere ikke forlovet. Hvis han sier ja, så er dere forlovet. Er ikke alle som skjønner hint. Noen må få spørsmålet konkret. Kanskje han ikke vet at du vil gifte deg, og ikke har tenkt på det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå