Gå til innhold

Ulljakka har mistet fasongen

Anbefalte innlegg

Gjest tantenipsy
Skrevet

Kjøpte meg en kjempefin sort ulljakke/kort kåpe på United Colors of Bennetton for et par år siden. Den ble min faste følgesvenn hver gang jeg pyntet meg, og passet kjempefint til alt av kjoler og skjørt.

Så ble jeg gravid, og med termin i slutten av november orket jeg ikke å investere i gravid-vinterjakke. Det ble tilslutt ulljakka som ble brukt, da den gikk an å kneppe over brystet.

Nå etterpå ser jeg jo at det dessverre har videt jakka ut under bysten, så nå ser jeg litt gravid ut i den uansett..

Jakka er avskåret under bysten, og det er under denne avskjæringen at det nå buler litt utover.

Lurer på om det går an å forme et slikt ullplagg noe, feks med damping?

Er det noen som har erfaring med slikt? Blir glad for svar om noen har ideer til hvordan jeg kan berge yndlingsjakka mi ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Vask den med milo, og damp den i fasong med fuktig kopphandkle. Det brukar å gjere susen.

Gjest tantenipsy
Skrevet

Står at den ikke tåler vask, skal renses, tør jeg det da?

Gjest navnelapp
Skrevet

Det må du sjølv vurdere, men er det 100% ull skal den tole handvask med milo, med mindre den har noko spesiell pynt som ikkje toler vatn el.l.. klesprodusentane undermerker ofte tøyet sitt, som f.eks. når kvite bomullstruser har vaskelapp som det står 40 grader på. :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...