knutmoore Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 WÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!! Jeg har fått virus på pc'n. Okå, det startet med at jeg var så dum at jeg avinstallerte Norton Antivirus fra pc'n, siden limewire ikke funka, så jeg tenkte at det kanskje funka om jeg avinstallerte Norton Antivirus. Så skjedde dette, jeg har fått virus på pc'n og jeg kan ikke gjøre en dritt, jeg kan ikke laste ned Norton Antivirus, eller laste ned noe, for viruset kommer med noe sånt om at et eller annet prøver å få tilgang til bankkontoen min >< Og jeg kommer heller ikke inn på msn, får det samme om jeg prøver å gå på inn på msn. Det viruset som er godt synlige og som ødelegger for meg, og som jeg vet om så langt heter "Security Tool". Hvordan skal jeg kunne klare å fjerne det? HJELP!! JEG TRENGER SERIØST HJEEEELP!! ._.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Slå av dataen og start den i sikker modus med tilgang til nettet! Får du ikke innstallert noe, eller lastet ned noe så er du nødt til å laste ned et SKIKKELIG antivirus program på cd og boote det på dataen derfra. Altså, sette cd'en inn i dataen og laste inn antiviruset. Norton skal du IKKE laste ned. Nyeste versjoner av AVAST! Avira ANTIVIR og slikt er mest interessant her. OG NÅ ER DATAEN DIN SVÆRT UTSATT for nye virus og alt annet som måtte komme i veien, så kom deg av nettet fortest mulig, dette kan bli ille! Toolbar dritten blir tatt av feks AVIRA eller AVAST!.
Gjest Nedfall Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Last ned denne fra en maskin du vet er ren (for virus og skit), brenn ut, og start opp den infiserte pcen med denne. Det ligger en utmerket user guide (PDF) på samme link. Anbefaler deg å skrive ut denne. Deretter er det vel bare å gå ut i kamp.. ? Pass på at du oppdaterer windowsen når du har røyket ut faenskapet, og legg inn ett antivirusprogram, som en annen nevner her.
Gjest Violently Happy Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Selv holder jeg meg kun til Microsoft Security Essentials og Malwarebytes og så bruker jeg masse "privacy & security add-ons" på FF. Har selv vært utsatt for virusangrep en gang, og det medførte "the blue screen of death" pluss at det var komplett umulig å gjøre noe som helst. Da det skjedde hadde jeg avast!, som ikke engang klarte å finne viruset. Så jeg fikk lastet ned Superantispyware Free Edition som er et program som tar knekken på det meste. Jeg fikk lastet dette ned på den infiserte pc'n, men det er mulig at du må gjøre som overnevnte sier. Forøvrig vil jeg si at hvis du lagrer passord på pc'n, stopp med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå