AnonymBruker Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 Etter at jeg sluttet på p-pillene fikk jeg mer uren hud, og leter nå etter en ny hudpleiesereie. I den forbindelse leste jeg litt om hudormer, men skjønner det liksom ikke helt.. Hva er det? Jeg har nemlig (noe jeg mener er kviser) som er røde, men etterhvert som de modner kommer det gjerne en gul tupp, som man kan skvise og talgen eller hva det er kommer ut. Det er aldri noe sort, bare rødt og så gult. Dette er vel kviser, ikke hudormer? I det siste har huden vært dårligere enn vanlig og det er mange av disse som er helt små, og nesten ikke er "kvisete" først, men er nok for at de er så små at de blir modne med en gang nesten.. Noen som skjønner noe her?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Hudormer er bittesmå svarte prikker, de forekommer helst på nesa, rundt nesevingene, og i panna. Lener du deg helt inntil speilet så kan det hende du ser noen. For å få dem ut kan du koke opp litt vann i ei gryte, lene ansiktet over med en handkle på hodet, og klemme på de sorte prikkene. Det du gjør er å varme opp huden slik at porene, som hudormen sitter i, åpner seg lettere, og da kommer "ormen" ut. Som regel en bitteliten slange av talg, eller kvisefett Det er hudormer. Og ja, resten du beskriver er vanlige kviser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå