Gå til innhold

Planlegge hvor lenge?

Fremhevede innlegg

Gjest Nyforlovet
Skrevet

Hei, jeg er nyforlovet og har begynt å glede meg til å planlegge bryllup. Men så blir jeg litt stresset av å lese her inne.

Kjæresten min fridde for en drøy uke siden, og vi har veldig lyst til å gifte oss i august neste år. Spørsmålet er: Rekker vi det?

Når jeg leser disse sidene får jeg inntrykk av at folk som skal gifte seg høsten 2004 eller våren 2005 allerede har både gjestelister, meny, kjole, lokaler, kirke og innbydelser klare.

Vi har ingen anelse om hvor vi vil holde festen, og vi vet heller ikke hvilken kirke vi har lyst til å gifte oss i, for kirkene vi hører til eller har hørt til i oppveksten er ikke aktuelle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det rekker dere kjempe bra :D

Jeg begynte planleggingen i august 03 og gifter meg i februar 04.

Er nesten ferdig med all planlegging og har nesten 5 måneder igjen :enig:

Skrevet

Man rekker alt man vil rekke, mener nå jeg :). Det første som dere bør reservere (litt avhengig av hvor i landet dere bor) er faktisk kirke, festlokale og fotograf, det er det som pleier å bli fullt tidligst. Lykke til med planleggingen!

Skrevet

vi gifter oss i slutten av juli neste år, det har vært bestemt i over ett år allerede, men har fått mange kommentarer på at vi la inn så god planleggingstid.

Dere bør nok bestille kirke, fotograf og lokale snart, men som en annen nevnte så kommer det an på hvor dere skal giftes henne da.

Da jeg ringte menighetskontoret i april ifjor for å reservere kirken fikk jeg bare beskjed om å ringe tilbake 1.oktober 2003! Og idag er det klart at det blir slik vi vil. Men i august var vi innom fotograf og han var allerede reservert en gang den dagen så da måtte vi bare ta det tidspunktet vi trodde passet oss best - uten å vite noe om kirken..

Dere blir nok gift dere også - lykke til med planlegging og dagen når den etterhvert kommer.

Skrevet

Vi forlovet oss julaften 2002, men startet ikke planleggingen før våren 2003. Da bestilte vi kirke.

Vi gifter oss juni 2004 og du rekker det med glans du også :)

Skrevet
Vi forlovet oss julaften 2002

Nææh... Ikke bare gifter vi oss på samme dag, men vi forlovet oss også samme dag! Hihi!

PS: Beklager, ikke meningen å forurense tråden med annet snakk, det ble bare så fristende... :oops:

Gjest Nyforlovet
Skrevet

Jøss, stor aktivitet her inne. Så mange svar på så kort tid!

Godt at så mange har tro på at det er nok tid til å planlegge et bryllup. Jeg ble litt stressa av å lese om mange som planlegger i årevis.

Vi bor i Oslo, og jeg vet jo at de mest populære lokalene sannsynligvis er booket allerede, men vi har ikke valgt noe lokale som vi bare MÅ ha. Så et eller annet finner vi sikkert.

Forresten håper vi at datoen blir 14. august (flere som skal gifte seg da, ser jeg). Men vi har ikke satt dagen helt sikkert ennå. Det kan jo hende det er enklere med kirke og lokale hvis vi er åpne for å flytte det en uke eller to.

Skrevet

Slapp av, du er på rett plass!!! :ler:

Jeg begynte planleggingen av vårt bryllup samme dag som vi forlovet oss, julaften i fjor. Vi gifter oss i mai, og da har jeg hatt 17 mnd.

Men det er goooood tid!!

Mange klarer det helt fint på tre fire mnd,

men jeg nyter denne tiden og ønsket spesielt god tid,

og fikk det som jeg ville...

(jeg har verdens beste kjæreste...)

Reserver plass i kirken, så ordner resten seg skal du se...

Kos deg!!

Klem Tex

Skrevet

Du har god tid, det gjelder bare å være strukturert!

Vi begynte planleggingen i januar i år, giftet oss 4. juli.

Skrevet

Me forlova oss i mai -02, men hadde ingen konkrete bryllaupsplanar då. I... ehhh... oktober kanskje, sette me dato og reserverte kyrkja. Gjorde så ingen ting meir før i januar, og me gifta oss i juni. Eit halvt år til planlegging er absolutt nok!! :wink:

Skrevet

Det er bare noen av odd (meg inkludert!) som synes det er veldig gøy å planlegge. Dessuten satt vi dato tidlig og jeg er en meget utålmodig sjel. Satte i gang med en gang. Skulle nok klart å planlegge et like fint bryllup på et halvt år også jeg. :D

Lykke til

Skrevet

Du har god tid ja! :)

Vi begynte og planlegge på 1 års dagen etter forlovelsen og har da 1 år til bryllupet, siden vi gifter oss på 2 års forlovelsesdag! :D

Skrevet

Vi satte datoen i slutten av mars vi - og giftet oss i oktober. Det rakk vi finfint. Det var ikke spes trøkk på lokaler og sånn da, så det fikset vi glatt. Resten gikk med strukturert planlegging, senkete skuldre og evne til å gi fra seg ansvar til andre.

Selv skjønner jeg ikke hvordan noen kan gå i et par år å vente - det hadde jeg aldri orket. Men jeg vil ikke vente tre uker på frisørtime når jeg først har bestemt meg heller, jeg da...

Skrevet

Du har nok av tid :)

Vi forlovet oss i sommer og gifter oss i januar, har ganske nøyaktig 6 mnd å planlegge. Så lenge du får kirken, lokaler og ev fotograf i orden så er du godt i rute :)

Lykke til med planleggingen og velkommen til oss!

Skrevet

Ikke alle begynner like tidlig å planlegge... Vi begynnte ca. 3 mnd. før. Nå er det 7 uker igjen og vi har det meste under kontroll! Må legge til at vinteren ikke er den mest pressede perioden for bryllup, og at vi av den grunn ikke har hatt behov for å booke vielse og festlokale lang tid i forveien.

Skrevet
Kjæresten min fridde for en drøy uke siden' date=' og vi har veldig lyst til å gifte oss i august neste år. Spørsmålet er: Rekker vi det? [/quote']

Dere har kjempegod tid. Med mindre dere har helt klare formeninger om hva slags kirke og lokaler dere skal ha, og at disse er populære. Kirke og lokaler kan det være lurt å ordne først, iallfall om man bor i en litt større by.

Mannen min fridde til meg 25.12.01 og bryllupet var 10.08.02. Vi hadde kjempegod tid og det ble ikke noe stress.

Dere kan fint få til bryllup på så lang tid som dere har!

Skrevet

Ring og bestill lokaler, kirke og fotograf så raskt som mulig, resten har du god tid på!

Hos oss fridde mannen 28.02.2002 og vi giftet oss 17. august samme år :D

Gikk helt fint! Eneste var at vi ikke fikk den fotografen vi først hadde tenkt på, og at vi måtte ha vielsen kl. 12 istedet for 14....

Skrevet

Du har kjempegod tid!!!!Jeg har planlagt nå i 4 måneder, og er allerede litt lei......Tror ikke det er bra å ha for god tid heller.

Gjest Anonymous
Skrevet

jøss, hvordan kan man bli lei, er ikke dette en gledens dag ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...